Ta bort brackets till värmeskydd - Termignoni (M1100s)

Jag skulle påstå att för att få en någorlunda liknande yta som resterande delar av avgassystemet så är det någon lättare form av blästring först som gäller. Typ glasbläster för aluminium, sedan polera tills man når samma blankhet.
Alltså först slipa/fila ner till rätt höjd, sedan blästra och sedan polera. Sliprepor skulle jag undvika i största mån, hur fina/små dom än är, om du inte vill slipa hela systemet.
 
Närmast orginalfinish blir nog någon form av blästring men hur skulle det bli om man försökte sig på att satinera hela rören?
Vad är hårt nog att lämna lagom djupa spår?
 
Körde det andra röret i helgen och det blev rätt okej, men kommer nog ändå att testa på med bandaget. Återkommer med bilder när jag får ur tummen om en månad eller så...
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top