Ta bort brackets till värmeskydd - Termignoni (M1100s)

Jag skulle påstå att för att få en någorlunda liknande yta som resterande delar av avgassystemet så är det någon lättare form av blästring först som gäller. Typ glasbläster för aluminium, sedan polera tills man når samma blankhet.
Alltså först slipa/fila ner till rätt höjd, sedan blästra och sedan polera. Sliprepor skulle jag undvika i största mån, hur fina/små dom än är, om du inte vill slipa hela systemet.
 
Närmast orginalfinish blir nog någon form av blästring men hur skulle det bli om man försökte sig på att satinera hela rören?
Vad är hårt nog att lämna lagom djupa spår?
 
Körde det andra röret i helgen och det blev rätt okej, men kommer nog ändå att testa på med bandaget. Återkommer med bilder när jag får ur tummen om en månad eller så...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top