Ta av era knäpuckar, morsgrisar!

• Thread starter Thread starter Fist Woman
  • Start date Start date
Victor skrev:
Pytt, man kan skrapa i 30km/h i en rondell. Det är faktiskt nånting jag tycker borde vara krav på att få körkort.

Haha, istället för garagevändingen då eller? :yoparty

kan inte va lätt för dej my lady (ironi kärring) men skönt att man tillhör dom där 5% med skrapade puckar då :tungan

Go natt SH

Fist Woman skrev:
...kan med förskräckelse konstatera att förvånansvärt få är skrapade, mindre än 5%!
Haha, vad du ljuger. Det finns väl ingen som är så patetisk att han/hon har oskrapade puckar :lol

Clara skrev:
sant. jag, som övningskör nu, är så jävla trött på att man nöter krypkörning hela jävla tiden på körskolan och aldrig får lära sig ta kurvor ordentligt. liksom, visst det är bra att kunna köra fint på parkeringar, men var dör flest: på parkeringar eller i kurvor (må bero på att alla kan krypköra så fint visserligen, vad vet jag...). visst, det är viktigt att träna balans och få kontroll över cykeln, men är det inte minst lika viktigt att kunna svänga på landsväg?

Nja, jag vet inte hur allvarlig jag var nyss. Men såhär; jag tror inte att jag kan göra en garagevändning när som helst. Det är en vanesak och jag gör det aldrig.

Victor skrev:
Nja, jag vet inte hur allvarlig jag var nyss. Men såhär; jag tror inte att jag kan göra en garagevändning när som helst. Det är en vanesak och jag gör det aldrig.

haha, nej jag fattade att du överdrev, jag höll med om din andemening, som jag må ha tolkat in helt fritt...eh, ja nu när jag tittar närmare på vad du skrev vet jag inte hur jag fick ihop det, men jag ville nog bara ha en ursäkt att spy ut min irritation... men oavsett vad så...eh..ja.
men precis, krypkörningen glömmer man ju ändå. om man istället la tid på lära sig spårval, lutteknik, motstyrning etc skulle man inte glömma det lika lätt. ah det är bara skit alltihopa, jag vill inte ta körkort, jag vill bara ha det!

Last edited:
Jag tycker personligen det e rätt roligt o nöta på stället med! :3freak
Vill ju inte gå i depå när man e ute o glider på banan bara för o byta puckar!
Edit!
Äsch var ju så kass bild ändå!

Bifogat

• HPIM20182.jpg
    HPIM20182.jpg
    48.6 KB · Visningar: 331
Last edited:
Zana skrev:
Haha, istället för garagevändingen då eller? :yoparty

Eftersom du ser så gangzta ut, så kunde jag inte låta bli:
Man gör inte garage vändningar längre på uppkörningen.
:fatta!

Hehehe.. ta inte ill upp..! :tungan

Fist Woman....
Om du skrev något vettigt i slutet av ditt inlägg så säg till för då ska jag lsa det med..

Vi vänder på frågan... varför har man kraschpuckar på hojen,.. hade jag haft sånna hade jag velat ha dem orörda.

Nu är knä o krach två olika saker som har två olika syfte..

MEN

Jag vågar nog påstå att om inte alla så väldigt många av dessa som har oskrapade puckar skulle söpa dig på bana...

Man behöver inte skrapa för att köra snabbt...

Jag förstod nog inte riktigt om du ville få fram något...

Har man pengar köper man det som har ett pris.. gillar man ett skinnställ så köper man det.. Dagens ställ har knäpuckar.. :tummenupp

Jag har ett "rejs-ställ" och ett nytt "rejställ" de ena har oskrapade puckar det andra skrapade..
De som ajg använder på gatan är oskrapat.. och jag skulle inte skämas för att ha de så..

Om det kommer fram någon med liknande åsikt som dig så spöar jag gärna den personen på bana :brinnerup

porec skrev:
Eftersom du ser så gangzta ut, så kunde jag inte låta bli:
Man gör inte garage vändningar längre på uppkörningen.
:fatta!

Hehehe.. ta inte ill upp..! :tungan

Me knowz. Jag menade, vad ska man göra istället? Det naturliga vore väl att öva knäskrap...

Gangsta, haha... :hihi

Fist Woman skrev:
Jag sticker ut hakan och ifrågasätter syftet med att ha knäpuckarna på om man nu inte kan skrapa dem.
Jag har med en dåres envishet inspekterat mina medtrafikanters knäpuckar och kan med förskräckelse konstatera att förvånansvärt få är skrapade, mindre än 5%!
Vad är dert för fel på er? Törs ni inte lägga ned hojen (dvs luta den i kurvorna, pucko) tillräckligt? Eller tror ni kanske att det är något slags vurpskydd?
Visst, det kräver att man hänger ut lite, men uppsök närmaste Friskis och Svettis och delta i ett gymnsatikpass (där finns det gott om töntar och morsgrisar förut) så ni blir lite smidigare om nu det är ett problem.
Att åka sporthoj medför väl ändå någon slags förpliktelse.

zzzZZZzzzZZZ

Precis bytt mina puckar. Jag slet inte ut dom gamla utan jag tröck ner dom i halsen på en dryg brud som gnällde på mig och undrade varför dom inte var skrapade.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla