EBS
The one and only
Anthrax_e_gott skrev:Men då e det ju inget kul. Då kan man lika bra visa upp vita blinkers-glas, o kalla det för modifierat.![]()
![]()
Men... Ser kåpan orginal ut tycker du på en 1100ef?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anthrax_e_gott skrev:Men då e det ju inget kul. Då kan man lika bra visa upp vita blinkers-glas, o kalla det för modifierat.![]()
![]()
Jag åkallar det femte tillägget...EBS skrev:Men... Ser kåpan orginal ut tycker du på en 1100ef?
Anthrax_e_gott skrev:Jag åkallar det femte tillägget...
Men seriöst så vet jag att ef är naken orginal så att säga. Därför är det inte ovanligt att man monterar en kåpa på en sån. Visst är det en modifiering, men det är inget som direkt drar ögonen till sig.
Eller?
Anthrax_e_gott skrev:Förresten, CBX är ju en radfyra. Då är VF 750 en bättre gissning. För Kwack gjorde väl aldrig en V-fyra?
Vi som var med på den tiden vet att han avsåg CBX 750, med en radfyracRoC skrev:CBX är 6cylindrig.
GSX 1100 E var naken, EF var kåpmodellen på den tidenAnthrax_e_gott skrev:Jag åkallar det femte tillägget...
Men seriöst så vet jag att ef är naken orginal så att säga. Därför är det inte ovanligt att man monterar en kåpa på en sån. Visst är det en modifiering, men det är inget som direkt drar ögonen till sig.
Eller?
OLJEKYLD GSXR skrev:Fotade ett par bilder på min garagekompis hoj. Kan ni tala om för mig vad det är för märke, modell och slagvolym på hojen? Jag tror inte att ni grejar det, men vem vet. Sätt igång, gissa på!
Ahhh, kom igen nu, en Ef med R-kåpa har iallafall inte jag sett förut. Bra mycket snyggare med dubbla runda lysen än ett jättelikt runt grodöga som stirrar på enAnthrax_e_gott skrev:Kunde lika bra varit en kåpa från en hayabusa. Hade inte vridit på huvudet speciellt mycket för det heller.
Nr:18 skrev:GSX 1100 E var naken, EF var kåpmodellen på den tiden![]()
K-Micke skrev:Ingen som gissat rätt än?
Jag trodde också på VF750S, kan det vara en VF1000?
Nr:18 skrev:Vi som var med på den tiden vet att han avsåg CBX 750, med en radfyra![]()
1000cc kom -78, men 750 med radfyra kom.......82 tror jag. Det finns dessutom CBX 400 och CBX 550 oxå, bägge dessa med radfyra.skruvis skrev:Vad menar du? CBX:en kom -78...
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |