Tänk om svensk RR hade samma uppbackning...

2749058 Kommer inte att ske på ett bra tag med tanke på hur lite svensk roadracing påverkar mc-försäljningen.
toppen påverkar iaf botten inom rr. och helt utan påverkan på gatåkning är inte rr. så det där är en lite väl negativ bild du målar upp.

toppen påverkar iaf botten inom rr. och helt utan påverkan på gatåkning är inte rr. så det där är en lite väl negativ bild du målar upp.

och botten handlar inget till fullpris eller ens i sverige.
men visst påverkar det valet av produkt inom sporten(ankdammen)

Det blir ju inte större än man själv gör det. Så att fortsätta kalla det ankdammen och små ord kommer inte gynna varken dig eller någon annan.

Det blir ju inte större än man själv gör det. Så att fortsätta kalla det ankdammen och små ord kommer inte gynna varken dig eller någon annan.

stämmer utmärkt, men nu brainstormar vi ju kanske runt ämnet och alla synpunkter är väl tillåtna.
har racet sedan 1990 och provat både det ena och andra tack.

förvisso, men tror du att nånn svensk kille valde att köpa en suzuki ist för nått annat, eller att köpa hoj alls, för att han såg Miinin reklamen? eller de där dojjorna som Ullis visade?
Det kan jag inte svara på men som med alla reklam gäller det att bygga upp medvetande hos kunderna om att man finns och vad man kan erbjuda.

En annons med Jimmy Lindström på sin R1:a och info om att han vann NSBK kan nog få en del att kika lite närmre på Yamahas utbud. Det finns ju trots allt en anledning till att de stora märkena slåss om förarna i MotoGP och vill att de ska göra reklam för deras produkter. Rossi för AGV tex osv.

Jag tror precis som Swedie att det visst finns möjligheter men så länge vi "ser ner" på vår egen sport lär vi inte komma så långt. Hondas initiativ som nämns i tråden låter lovande och vi får hoppas att det kan ge lite välbehövliga pengar till de lyckliga som omfattas.

Last edited:
förvisso, men tror du att nånn svensk kille valde att köpa en suzuki ist för nått annat, eller att köpa hoj alls, för att han såg Miinin reklamen?

eller de där dojjorna som Ullis visade?
Alltså, det är ju en detalj i en större marknadsföringsstrategi. Om man kör med "Own the racetrack" så är det ju bra om man kan förstärka det budskapet med att en kille faktiskt äger banan på en sukka. Det ger dem täckning för sitt påstående/löfte till kunden. Klart att det har ett stort värde. Exakt vilken annons som sålt vilken hoj är däremot omöjligt att säga.

Startnummer 378. :)
Daytona 200 ska köras bla. :yoparty
Men jefflar då! Watzarn ska till Amerika. Coolt! Jösses vad han ska regera :tummenupp

Last edited:
Visst är det riktigt roligt att se en svensk köra AMA, å jag tror att det kommer att gå riktigt bra:tummenupp

Jag inte varit på US banor sedan 93-94, men pengarna i serien lockade då både duktiga förare & galningar som kör "vinna eller försvinna" principen.

Så att förvänta sig att han ska vara överlägsen.... är nog att ta i.

(men man kan ju alltid hoppas)

//
Benny

Men jefflar då! Watzarn ska till Amerika. Coolt! Jösses vad han ska regera :tummenupp

2751376 Visst är det riktigt roligt att se en svensk köra AMA, å jag tror att det kommer att gå riktigt bra:tummenupp

Jag inte varit på US banor sedan 93-94, men pengarna i serien lockade då både duktiga förare & galningar som kör "vinna eller försvinna" principen.

//
Benny
Nähh. Att begära att han ska dominera är att ta i, speciellt på Daytona 200 där de fleesta fabriskteamen ställer upp. Fast med tanke på att Chaz Davies körde bra förra året vid sina inhopp så tror jag det kan gå riktigt bra för Fredde.

Tror det kommer gå bra, köra hoj kan han ju. Sen är ju Superbike lite speciellt med sina fabriksteam. Vad ska han köra för material?

Han kommer att vinna hela skiten :fakta

Nä, jag har inte den blekaste aning om hur han står sig i konkurrensen där. Det var bara lite önsketänk från min sida. Men det ska bli himla kul att se, oavsett hur det går.

Såg nu att det var 600 han skulle köra, Jason DiSalvo, som kom trea i Formula Xtreme är jag fullkomligt övertygad om att Fredde hade grillat på en 250 iaf. hans resultat i 250VM är inte jätteimponerande.

2751498 Tror det kommer gå bra, köra hoj kan han ju. Sen är ju Superbike lite speciellt med sina fabriksteam. Vad ska han köra för material?
Det är Celtic Racings fjolårs R6:A, dvs den som Chaz Davies kom femma med i sin debut i Supersport i AMA förra året. Fredde har med sig bra prylar från Öhlins. I Supersport står sig nog hojen ok medan det blir tuffare i Formula Extreme eftersom de hojarna om körs där, flera kör ju bara Daytona tex, är jävligt trimmade.

2751582 Såg nu att det var 600 han skulle köra, Jason DiSalvo, som kom trea i Formula Xtreme är jag fullkomligt övertygad om att Fredde hade grillat på en 250 iaf. hans resultat i 250VM är inte jätteimponerande.
Det är möjligt men Di Salvo var inte gammal elelr erfaren när han körde i VM. Han är 23 nu och körde två race i 125 199 och tre i 250 2001.

Last edited:
Eller så går det inte alls bra, han imponerade inte tycker jag när han åkte WC i Veidec på den gamla goda tiden. Eller så går det toppen.

Farten har han i kroppen, den där superba kontrollen hoppas jag han kan hitta till fort så han inte vurpar.
Förhoppningsvis får han köra ett "uppvärmningsrace" helgen innan, så ha iaf får känna på hojen lite innan.
Var väl det som var största problemet med hans veidec inhopp, ont om körtid och pengar till däck.

Det är möjligt men Di Salvo var inte gammal elelr erfaren när han körde i VM. Han är 23 nu och körde två race i 125 199 och tre i 250 2001.

Loris Capirossi var 16 när han blev världsmästare första gången, så gammal behöver man inte vara för att vara snabb.

Konkurrensen i AMA Supersport är inte mördande, de stora frågetecknena för Fredde som jag ser det är hans förmåga att köra 600 (brukar inte vara något problem för 250-piloter), lära sig banorna (tycker han brukar köra rätt snabbt ganska kvickt på nya banor) och huruvida han håller sig på hjulen och inte går sönder (det här är den verkliga högoddsaren).

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...