Paroxyst
beLIEve
Kom just in från att försöka testa starta min hoj. Jag (av någon obegriplig) satte på choken för fullt för jag tänkte att det e kallt som fan den tycker om choke. I efterhand kom jag på att det gör det inte alls det. Behöver aldrig choke annars. Men nu körde jag fullt med startmotorn och t.o.m. :kocko gasade...den startade tamme fan inte. Jag fortsatte så här i kanske 1minut tillslut började den visa liv då fortsatte jag med choken FULLT i kanske 5 minuter till men ingen hände förutom när jag drog bort tändhatten på 4:an och satte dit direkt så tände dn till på 2 iaf. men slog tillbaka till 1 cyl direkt. Då stängde jag av och skruvade bort tanken tog ett stift som jag hade liggande och det hande gnista... skruvade sen bort stiftet från 4:ans och testade..det hade knappt gnista..ingen gnista mella "gapet" iaf..bara nere "runtikring"..insåg då att det va slut...jag kände på grenrören och bara 1:an va het..resten kalla. 3!! Stift är slut m.a.o. är dom faktist så känsliga att dom går slut av att man gör som jag gjorde....har läst här i en annan tråd att dom kan gå slut om man chokar för mycket och det är kallt..detta är små pisstift för den delen..men vill höra det specifikt i denna tråd med min beskrivning. Jag tänker nu fara till stan och köpa nya stift (ett helvete och byta) och sen läsa era svar när jag kommer tillbaka.