Robban_C
Gubbfan åker knarr!
Dessutom ställs det högre krav på gnista och stift när stiftet är utsatt för kompression/bränsle etc än när det ligger i öppna luften.
Med andra ord är det inte säkert att det gnistrar på plats bara för att det gnistrar losstaget, även om nu batteriet skulle orka som fan. Det enda man med säkerhet kan säga är att utebliven gnista = ingen gnista på plats heller. Dessutom kan man säga att _fet_ gnista med stor säkerhet fungerar på plats.
thundrace:
Jag håller delvis med dig.
Slantar man x antal kronor per timme hos en verkstad för att få felet åtgärdat så är det definitivt nya stift som gäller, en enda extra demontering av allt elände som sitter i vägen väger upp extrakostnaden och då vet man att stiften fungerar.
Seriöst rengjorda stift fungerar rätt ofta men som sagt, timpengen....
(och jag menar inte att er timpeng är hög, det känner jag inte ens till)
Med andra ord är det inte säkert att det gnistrar på plats bara för att det gnistrar losstaget, även om nu batteriet skulle orka som fan. Det enda man med säkerhet kan säga är att utebliven gnista = ingen gnista på plats heller. Dessutom kan man säga att _fet_ gnista med stor säkerhet fungerar på plats.
thundrace:
Jag håller delvis med dig.
Slantar man x antal kronor per timme hos en verkstad för att få felet åtgärdat så är det definitivt nya stift som gäller, en enda extra demontering av allt elände som sitter i vägen väger upp extrakostnaden och då vet man att stiften fungerar.
Seriöst rengjorda stift fungerar rätt ofta men som sagt, timpengen....
(och jag menar inte att er timpeng är hög, det känner jag inte ens till)