Tändstift original eller?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Ser över nya hojen och tänkte ge den en service och funderar då över tändstiften... Ska man köra med original?
Har ett vagt minne att jag monterade stift med högre eller lägre värmetal efter rekommendationer när jag höll på att skrämma upp bilmotorer för ett antal år sedan.
 
Höjer du kompression med 3 t.ex. från 11:1 till 14:1 bör du köra med ett snäpp kallare stift. Likaså om du kör 1000 meter hastighetsrekord och kör med lite mager bränsleblandning runt 13:1 bör du köra ett snäpp kallare. Dvs för en originalhoj behöver man aldrig byta värmegrad.
 
Höjer du kompression med 3 t.ex. från 11:1 till 14:1 bör du köra med ett snäpp kallare stift. Likaså om du kör 1000 meter hastighetsrekord och kör med lite mager bränsleblandning runt 13:1 bör du köra ett snäpp kallare. Dvs för en originalhoj behöver man aldrig byta värmegrad.

Tackar Brinken. Då köper jag en uppsättning originalstift imorgon/senare idag. :tummenupp
(Höja kompressionen Rejält var precis vad jag gjorde med en av de gamla bilmotorerna som jag körde med andra stift i.)
 
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top