Szr 660

jag tror din hoj e lite oljetörstig. luktade i alla fall så när jag låg bakom dig i a-torp.
trist att du vurpade på söndagen
/jocke

Mookie skrev:
Dricker olja?

Jag kan kolla om den har tagit nått efter 20mil(?) på bana när liket kommer hem ikväll om du vill.
Om nu oljebehållaren inte har spruckit så den läcker det vill säga.

Slappa skrev:
Länken fungerar ju inte, har kollat på wcx´s sida men de fungerar inte där heller!
//D
Cappens data är inte påsatt då,tror han är bortrest nu men prova senare :tummenupp

hej hej.
nu har även jag blivit lite interesserad av en szr660.
skulle vilja ha svar på några frågor:

funkar den för en person som är 180 lång? benen var det spec. jag tänkte på?
vilken prisklass ligger dom i försäkring?

vet att det står lite om det här i denna & andra trådar men det är lite olika uppfattningar.
tänkte köpa en när man fyller 18 nästa år & regga som 25kw, men det lär väl inte vara nå problem?

tacksam för seriösa svar :tummenupp

granath_ skrev:
hej hej.

vet att det står lite om det här i denna & andra trådar men det är lite olika uppfattningar.
tänkte köpa en när man fyller 18 nästa år & regga som 25kw, men det lär väl inte vara nå problem?

har haft en och är 180cm. Funkar, men 7 mil mellan pauserna för att räta ut benen. Hojen är kul att köra. (Ducce SS 750 är lika kassa att åka långt på, men kul att köra)

granath_ skrev:
hej hej.

1.Jag är 185 cm o sitter med knäna utanför urskålningarna i tanken men visst funkar den o åka på, en grym kurvmaskin med fina komponenter som tex bromsar, ok, fälgar från brembo, framfjädring från Harbo o bakfjädring från paolin. :yoparty :banana
Den byggdes ju för att köra i en cup som heter supermono cup!
Åkte för övrigt 27 mil i sträck på min i sommras utan större problem, eller nja jag hade en mikropaus men den var väldigt kort hehe

2.Min står i 5 (lite osäker) o jag ger 5800 hel/hel o då står den på mig :)

3.Jag köpte min som ostrypt/full effekt och reggade om den till mellan, var inget svårt alls. Jag köpte en strypningssats från mckompaniet som man fick montera själv, det är en bricka man sätter emellan förgasare o cylinder.
Sen var de bara o fylla i pappren man fick med strypningen o intyga att man hade strypt den o ta med dom papprena när hojen skulle regbesiktigas, det enda som skiljer en vanlig besiktning mot en reg är att dom kollar däck, ramnummer, papper osv lite noggrannare än på en vanlig besiktning.
//D

ok, tack för svaren :tummenupp :Bugar

men det är jusst det där med knän & ben, satt mej på en ducati monster 600 på den lokala mc firman & då passade ju inte benen alls i urskålningarna.
tyckte det kändes hemskt konstigt, men som 17 åring har man ju inte kört så många hojar & har inte så mycket att jämnföra med :rolleyes:
men det är alltså inga problem att åka så? :va
ursäkta att jag ställer samma fråga igen, men vill veta lite om man ska ge upp tankarna på en sådan maskin eller fortsätta titta lite :)

mvh. max

granath_ skrev:
ok, tack för svaren :tummenupp :Bugar

men det är jusst det där med knän & ben, satt mej på en ducati monster 600 på den lokala mc firman & då passade ju inte benen alls i urskålningarna.
tyckte det kändes hemskt konstigt, men som 17 åring har man ju inte kört så många hojar & har inte så mycket att jämnföra med :rolleyes:
men det är alltså inga problem att åka så? :va
ursäkta att jag ställer samma fråga igen, men vill veta lite om man ska ge upp tankarna på en sådan maskin eller fortsätta titta lite :)

mvh. max

Jag tycker inte att det är jobbigt o ha knäna utanför urskålningarna, det har man ju nästan på dom flesta hojar tycker jag. Men det är iaf inget jag tänker på när jag åker hoj!
//D

Slappa skrev:
Jag tycker inte att det är jobbigt o ha knäna utanför urskålningarna, det har man ju nästan på dom flesta hojar tycker jag. Men det är iaf inget jag tänker på när jag åker hoj!
//D

tack igen slappa :Bugar
visste lixom inte hur det skulle kännas med tanke på att man bara kört dtr innan :rolleyes:
ska fundera ett tag till fyller ju inte förns sept nästa år, men man lär ju vara ute i tid :tungan

granath_ skrev:
tack igen slappa :Bugar
visste lixom inte hur det skulle kännas med tanke på att man bara kört dtr innan :rolleyes:
ska fundera ett tag till fyller ju inte förns sept nästa år, men man lär ju vara ute i tid :tungan

Det ÄR inget problem att få plats på en SZR om du är 180cm. Jag är 179 och sitter helt underbart bekvämt på min. Det enda jag har problem med är att fotpinnarna vibrerar kraftigt men föregående ägare har pillat med gummiupphängningarna så det kan vara därför.

Älskar den hojen och kommer att ha kvar den till antingen den eller jag dör, vilket som nu kommer först eller så gör vi kanske en gemensam insats i frågan men sådant går ju ej at sia om.

Det är en helt fantastisk kurvhoj som utan problem hänger med och kör ifrån större hojar på rätt bana/väg och med en tillräckligt tokig chaffis bakom styret.

Mookie skrev:
Det ÄR inget problem att få plats på en SZR om du är 180cm. Jag är 179 och sitter helt underbart bekvämt på min. Det enda jag har problem med är att fotpinnarna vibrerar kraftigt men föregående ägare har pillat med gummiupphängningarna så det kan vara därför.

Älskar den hojen och kommer att ha kvar den till antingen den eller jag dör, vilket som nu kommer först eller så gör vi kanske en gemensam insats i frågan men sådant går ju ej at sia om.

Det är en helt fantastisk kurvhoj som utan problem hänger med och kör ifrån större hojar på rätt bana/väg och med en tillräckligt tokig chaffis bakom styret.

ooooooooh, låter som det blir en sån ändå! :tummenupp :yoparty
har ju absolut inte blitt mindre sugen på en efter läsning i denna tråd! :Bugar

granath_ skrev:
ooooooooh, låter som det blir en sån ändå! :tummenupp :yoparty
har ju absolut inte blitt mindre sugen på en efter läsning i denna tråd! :Bugar

Är en bra "mellanhoj" som är snäll mot nybörjaren men som samtidigt både kan hänga av blades o rettor när de svänger tillräckligt o givetviss har en hyfsad chaffis det kan jag själv intyga :D :fakta
//D

Har blivit småsugen på en SZR jag med! :) Och det låter ju ut som om ni som äger en sån gillar dom. Hoppas min "lilla" 190centimeters kropp ryms!
Körde NSR -97 tidigare å det var lite så att knäna stack utanför holkarna men det gjorde inte så mycket tyckte jag.

Nån som prova skjussa? `Då flickan min gärna vill åka då å då!
Och går det att hänga på sidoväskor på den om man tar sig nån längre tur?

#2 skrev:
Nån som prova skjussa? `Då flickan min gärna vill åka då å då!
Och går det att hänga på sidoväskor på den om man tar sig nån längre tur?

Skjutsar lillbrorsan då och då.

SZR tanken sticker upp så långt att passageraren utan problem kan hålla händerna på den. Knävinkeln är dock värdelös, men förutom det fick jag aldrig några klagomål.

På ZXR:en går det 1-1,5mil innan killen är slut i armarna :hihi

Nån som har ett regnr på en szr660 så man kan kolla vad försäkringen landar på ?

Hittar inga regnr nånstans!
pm´a gärna.

:Bugar

Är någon här som har en SZR som bor i närheten av Eskilstuna ? Skulle vilja testa en. Kontakta mig!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman