Szr 660

Får ju nästan mig intresserad av att köpa en sånhär. hum :) Videos? Lite mer omstylade? Vad bänkar en sånhär?

Har en blå szr660 med Termignoni helsystem och dubbla Mikuni RS34'or som bänkar hela, håll i er nu, 47hk! :yoparty
Köpte den som ny och har haft den i 7 år och är extremt nöjd med den. Visst, det är ingen fartfantom men när vägen svänger är den väldigt kul. Ska försöka lägga upp lite bilder på den senare.

Swedie skrev:
Får ju nästan mig intresserad av att köpa en sånhär. hum :) Videos? Lite mer omstylade? Vad bänkar en sånhär?

Yamaha uppger 48 japanska vevhästar, vad kan det bli på driven? 40?

När det gäller styling så verkar Aprillia rs250 "modell äldre" vara poppis då bakdelen antagligen är ritad av en pillerknaprande praktikant.

Video har jag inte hittat någon på nätet men det filmades lite på Falken igår och har du tur så lägger denne någon upp en filmsnutt.

Det dräller inte av info om den här hojen på nätet men den här sidan har lite bilder och länkar: http://web.tiscali.it/szr660/

kk74 skrev:
Har en blå szr660 med Termignoni helsystem och dubbla Mikuni RS34'or som bänkar hela, håll i er nu, 47hk! :yoparty
Köpte den som ny och har haft den i 7 år och är extremt nöjd med den. Visst, det är ingen fartfantom men när vägen svänger är den väldigt kul. Ska försöka lägga upp lite bilder på den senare.

47Hk yea! :yoparty

Szr

DumDum skrev:
Kan du inte utvekla lite om vad du har för utblås, bestyckning och sådant. jag har haft min i en vecka och det vore kul att veta lite om vad som går att göra med den.

Jag har ett laser utblås som igentligen ska vara till en Africa twinn 750 men förra ägaren anpassade de efter szr:en, han byte även munstycken o det är en rejäl skillnad mot när man har orginal systemmet på..

Svarar mycket bättre på gasen med Laser systemmet o sen går den inte upp på bakhjulet på bara gasen med orginal, det gör den med laser systemmet på både 1 o 2:an o då på enbart gasen..

Ska slänga in en bild så intresserade får se hur de ser ut!
//D

fetingdrev i bak på en sån där å sen måste det ju gå att stunta apa på den!! var det det som du med tänkte på swedie? :tungan

Last edited:
Szr

DumDum skrev:
Yamaha uppger 48 japanska vevhästar, vad kan det bli på driven? 40?

När det gäller styling så verkar Aprillia rs250 "modell äldre" vara poppis då bakdelen antagligen är ritad av en pillerknaprande praktikant.

Video har jag inte hittat någon på nätet men det filmades lite på Falken igår och har du tur så lägger denne någon upp en filmsnutt.

Det dräller inte av info om den här hojen på nätet men den här sidan har lite bilder och länkar: http://web.tiscali.it/szr660/

http://www.supermono.co.uk/ Står de ganska mycket om szr, dom har haft en verkstadshandbok som man har kunnat tanka ner gratis men inte längre tyvärr..

Den där killen på bikepics som hade bytt tail kåpan (den silveriga o röda hojen) är från Holland o han har gjutit tailen själv, han säljer egen tillverkade för 150 euro vet inte vad de blir i kronor?

//D

Szr

Evil_Henke skrev:
fetingdrev i bak på en sån där å sen måste det ju gå att stunta apa på den!! var det det som du med tänkte på swedie? :tungan

Har en film nånstans där de är en Svensk kille som stuntar på nåt flygfält tror de var på gr dagen med en szr, har för mig om att han vann ?
//D

Slappa skrev:
Har en film nånstans där de är en Svensk kille som stuntar på nåt flygfält tror de var på gr dagen med en szr, har för mig om att han vann ?
//D

aha.. nu e jag med! trode att det var nåt hemmabygge typ! :)

Slappa skrev:
Den är ju på 48 orginal men det är väl i motorn ? :va

//D

Jajamensan, på utgående från vevaxeln med extern vatten och oljepump. Allt för att få så mycket effekt som möjligt på regbeviset.

Slappa skrev:
Undrar hur länge motorn skulle hålla med 70 hr kittet ? hmm

Det är nästan i nivå med Supermonocyklarna. Vet att en hel del såna byggen har SZR motorer i sig och uppåt 75-80 på hjulet får de nog ut. Fast Supermonokillarna skruvar en hel del....

Om nån är intresserad har jag ett WB kolfiberslipon till salu. Det är egentligen från en r4 600, men jag har fixat slutrör till SZR:en.

500:- :yoparty (pm:a vid intresse)

Jag hade KN-filter, kapad luftburk samt detta rör på min och tyckte iaf att den gick lite bättre än orginal.

Szr

Chris Ash skrev:
Det är nästan i nivå med Supermonocyklarna. Vet att en hel del såna byggen har SZR motorer i sig och uppåt 75-80 på hjulet får de nog ut. Fast Supermonokillarna skruvar en hel del....

Kollade nyss på supermono.dk o där var de nån som tagit ut 79,6hr ur en motor så dom går nog rätt bra, sen såg jag att dom som kör med szr ofta har dubbla pipor vilket ser grymt ut!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman