Szr 660

Jag var ute och körde med mina vänner Ducatister idag och när vi jämförde hojarna lite så konstaterade vi att Ducce monster och SZR660 delar en hel del detaljer. Drakens -98 Monster har samma instrument, bromsar och blinkare som min japshoj. Fälgarna var även väldigt lika så det är inte omöjligt att även de är av samma sort.

Lite kul med en Italiensk japshoj.

DumDum skrev:
Jag var ute och körde med mina vänner Ducatister idag och när vi jämförde hojarna lite så konstaterade vi att Ducce monster och SZR660 delar en hel del detaljer. Drakens -98 Monster har samma instrument, bromsar och blinkare som min japshoj. Fälgarna var även väldigt lika så det är inte omöjligt att även de är av samma sort.

Fälgarna är ju Brembo.

Szr

DumDum skrev:

Det är ju bara o kolla ju, på szr:en sitter de ju Brembo fälgar! :yoparty

Slappa skrev:
Det är ju bara o kolla ju, på szr:en sitter de ju Brembo fälgar! :yoparty

Det skulle vara intressant att jämföra reservdelspriser hos Yamaha och Ducce. Är det samma pris på ett bromsok hos respektive märkeshandlare tro?

Beffe skrev:
Hejsan!
Jag funderar starkt på att ta hojkort nästa sommar och nu har man ju givetvis börjat fundera på en lämplig nybörjarhoj. Jag har nu fått upp ögonen för Yamaha SZR 660. Den är billig i inköp, den borde vara billig i försäkring och framförallt; det är en enstånka! :rock :tummenupp
Är nämligen helt förälskad i enstånkor och V-twinar :)
Det ljudet... :kär
Hur som helst, jag undrar nu om någon här inne skulle kunna berätta lite om denna hoj? Hittade en artikel på nätet men det känns ändå som att jag vill höra vad ni tycker om den. Försäkring? (kommer vara 21 år och med rykandes färskt körkort), kvalitèn, allmänt om hojen m m.
Förresten, det är ingen som har lite fina bilder på en szr? Ljud eller film hade varit helt underbart! :D
Tack på förhand!
Christian

Har en szr 660...
tycker att den är helt underbar!
trivs verkligen med den! Men eftersom den är ganska låg och liten, kan det se konstigt ut om du är "stor"!
Lycka till!

Tycker motorn är kul! Hade en MuZ motard förut med den motorn, den är grymmingskön! :tummenupp

finns mycket trim att köpa då motorn funnits länge i Yammorna plus att alla MuZZar har den (de som har stånka). Eurospeed som säljer MuZ har hur mycket motorgodis som helst om man vill trimma! :banana

Ok

DumDum skrev:
Det skulle vara intressant att jämföra reservdelspriser hos Yamaha och Ducce. Är det samma pris på ett bromsok hos respektive märkeshandlare tro?

Bromsar är ju bromsar men Brembo är nog inte billiga, undrar hur pass bra det skulle bli med dubbla ok och skivor fram, det finns ju fästen :banana
//D

Slappa skrev:
Bromsar är ju bromsar men Brembo är nog inte billiga, undrar hur pass bra det skulle bli med dubbla ok och skivor fram, det finns ju fästen :banana
//D

Ser ju säkert fränt ut men tänk på att du ökar den ofjädrade vikten och därmed kurvtagningsförmåga. Det vill man ju inte göra i onödan på en så liten och lätt hoj.
Hade jag råd skulle jag gärna köpa en SZR för gatan även om den är lute väl liten för mig.

Hade jag råd skulle jag gärna köpa en SZR för gatan även om den är lute väl liten för mig.[/QUOTE]

Jag är 184 och szr:en är gjord för folk runt 150 så mina knän är långt utan för urhollkningarna i tanken!

Dricker olja?

Jag kan kolla om den har tagit nått efter 20mil(?) på bana när liket kommer hem ikväll om du vill.
Om nu oljebehållaren inte har spruckit så den läcker det vill säga.

Förresten!

Är det någon som har koll på vart jag får tag i krashkåpor till SZR? Airtech hade men de har utgått.

Mookie skrev:
Förresten!

Är det någon som har koll på vart jag får tag i krashkåpor till SZR? Airtech hade men de har utgått.

Har Airtech haft krashkåpor till SZR'n? Verkligen synd att de har utgått isåfall... :(
Det enda ställe jag har hittat är Tigcraft i Japan... Tyvärr ganska så dyrt men som sagt, det är enda ställe jag har funnit.

Tigcraft Japan
Tigcraft Japan krashkåpor till SZR
Eftersom de är verkligt usla på att uppdatera sin sida och inte ännu har länkat alla bilder så kolla här istället.
Länk

Last edited:
Har du haft två? Jag köpte oxå en av dig

johanrehn80 skrev:
24 mil på ca 8 liter första tankningen...........sen 20 mil på 8 liter andra gången mellan Halmstad och Stockholm.

Sen är den inte kapabel att hänga på CBR.....mycket ansträngt, jag försökte.

Sålde min orangea till Ravetrancer, men nu ska han sälja den igen så hör med honom

Slappa skrev:
Kollade oljan på min hoj o den verkar dricka rejält, hur mycket motor olja dricker era szr:er ?
//D

Kommer ihåg att en 4 litersdunk räckte till några hundra mils körning efter oljebyte, så 1-2dl/100 mil drog min, trots bara 1000mil på mätaren.

Dez skrev:
Kommer ihåg att en 4 litersdunk räckte till några hundra mils körning efter oljebyte, så 1-2dl/100 mil drog min, trots bara 1000mil på mätaren.
:va
Menar du att din drog 1-2Liter olja / 100 mil?!? Tror att den var ganska sjuk din SZR... Min drar ca 1-2dl/100 mil vilket låter lite mer normalt.
En annan viktig sak att komma ihåg är att det krävs lite teknik för att mäta oljenåvån på rätt sätt, det kan vara lite knöligt.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...