Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte en sporthojtröja i skarp färg? Idag är den ju svart. Kanske något för Swedie att fundera på.
Fel, fel och åter fel!Vet dom inte att en MC stannar snabbare?
Kolla på t.ex. www.fristads.se eller www.blaklader.se eller någon liknande sida så hittar du både varselsweatshirts och varselpiké.Undrar om det går att få en tröja av något slag lika synligt neonfärgad som västarna?
Kolla på t.ex. www.fristads.se eller www.blaklader.se eller någon liknande sida så hittar du både varselsweatshirts och varselpiké.![]()
Men frågan är ju hur väl de klarar fartvinden.
Annars så finns ju Halvarssons jacka Halogen.
Detta förbannade "hopträngande" i storstadregionerna.Fel, fel och åter fel!![]()
Därför gäller det också att vi håller avstånd till framförvarande. Själv strävar jag efter att hålla 1,5-2 sekunder till fordonet framför. Aldrig under 1 sekund. 3-sekundersregeln blir lite långt, iaf på E4:an nära Stockholm under rusning där snittavståndet verkar ligga på 0,4 sekunder...
Biltema har detta:http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=92409
Ja vafan, jag håller med er. Jag ska köpa mig en fulväst. Kika in länken från biltema, hur billigt som helst. Är trött på folk som inte ser en.
Som någon sa tidigare i tåden, kör redan så ful hoj och min utstyrsel är ännu fulare så varför inte sätta på en snutvästBra tråd!
Varför inte en bild på R90Sen i avataren?
..en annan fundering är ju varför man inte får ha blinkers som lyser hela tiden, svagt, på mc![]()
Visst, men den här tråden når ju inte fram till dessa, det finns säkert sporthojsmedelmmar som ÄR beredda på att offra lite image för att välja mindre risk för olycka...Skulle det verkligen göra någon som helst skillnad, när folk ändå tävlar om vem som kan ha dom minsta och svagaste blinkersarna på sina motorcyklar, nu senast såg jag någon som hade borrat in gula lysdioder direkt i plastkåpan."
Visst, men den här tråden når ju inte fram till dessa, det finns säkert sporthojsmedelmmar som ÄR beredda på att offra lite image för att välja mindre risk för olycka...
Därför intressant att tråden har visst intresse, man kan inte få människor att ändra sig med argument enbart. Man faller för grupptryck oftast, om andra kanske gör så kan ju jag oxå...
Dom flesta har väl hört talas om curlingföräldrar, men nu sprider det sig ytterligare till hojvärlden...
Gula västar borde förbjudas att användas av privatpersoner i trafiken, urvattningen av varningsvärdet blir totalt om alla skall åka runt och skicka varningssignaler hela tiden.
Låt dom gula västarna signalera fara (polis, bärgningskår, räddningstjänst etc.), orange varningsfärg till vägarbetare och nån annan färg till privatpersoner på väg.
Detta är redan ordnat:
Orange färg symboliserar vägarbetare, den gula är bara varselfärg. Man bör som motorcyklist alltså inte använda orange väst. Gul väst är för trafikanter, även joggare. Den gula färgen symboliserar inte olycka.
![]()
Varför inte en sporthojtröja i skarp färg? Idag är den ju svart. Kanske något för Swedie att fundera på.
Självklart finns det någon på SH's besserwisseravdelning som bestämt vet ordningen på dessa färger, men det verkar ju vara rätt onödigt att kreti o pleti skall traska/rida/cykla runt i samma kulör som Sheriffen har för att uppkalla uppmärksamhet? Det var min poäng, inte huruvida det redan är så.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |