SVT 2011 SkåneVårenTuren Redux.

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date
En SVT som gått över förväntan.

Perfekt väder och nästan alla anmälda kom. 134 hojar och bara en marksyning är riktigt bra:)

RoH tackar alla RL/BM för ett lysande jobb i dag och alla dom förberedande körningarna och annat pyssel:)

Kok och tross som utspisade nästan ett kompani i dag! ni skall ha en extra eloge då ni bara jobbar och inte får ut det vi andra får, dvs köra hoj och ha skitskoj.

Tack alla som körde, jag hoppas ni hade lika skoj som jag.

Brrrrr NDR "Nationaldagsrundan" närmar sig med stormsteg:glömdet

En SVT som gått över förväntan.

Perfekt väder och nästan alla anmälda kom. 134 hojar och bara en marksyning är riktigt bra:)

RoH tackar alla RL/BM för ett lysande jobb i dag och alla dom förberedande körningarna och annat pyssel:)

Kok och tross som utspisade nästan ett kompani i dag! ni skall ha en extra eloge då ni bara jobbar och inte får ut det vi andra får, dvs köra hoj och ha skitskoj.

Tack alla som körde, jag hoppas ni hade lika skoj som jag.

Brrrrr NDR "Nationaldagsrundan" närmar sig med stormsteg:glömdet
:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar för alla RL, BM, grillmästare och andra som gett mig och många andra en oförglömlig dag.

Fyfannnnn vad mör man e i kroppen nu. Lite mer än 50mil gör ont i häcken... Tack alla som gör denne dagen :tummenupp

ja snacka om .. och ändå så hade du lite mer vindstöd, en annan fick hänga på handlederna med sina 115 kg ... jag har skavsår och ont lite överallt. Tur jag har en jäkligt bra kontorsstol :tummenupp

ja snacka om .. och ändå så hade du lite mer vindstöd, en annan fick hänga på handlederna med sina 115 kg ... jag har skavsår och ont lite överallt. Tur jag har en jäkligt bra kontorsstol :tummenupp

Fast jag hade 60kilo packning bakpå (vilse). Det blir en del att ta emot när det ska bromsas hårt...

VBK: Nämnde idag att jag måste prata med frugan om NDR.
Verkar inte omöjligt med besök från Göteborg även på den turen... :yoparty

Fast jag hade 60kilo packning bakpå (vilse). Det blir en del att ta emot när det ska bromsas hårt...

det blir hon säker glad över att läsa :D

ps. nu har alla gästerna gått, alla fulla & glada... o kvar e jag, tur man e ung & klarar av att parta kvällen ut :D

nu blir det att gå o slagga, städningen tar 8förhoppningsvis) tanten i morgon (uppföljning följer :D )

Missa ju detta idag :(

Allt blev sen på jobbet inatt, så jag slutade inte försen kl 06.00 imorse. (normalt kl 03)
Och efter 15h arbete på 4h sömn kände jag inte riktigt att det va läge att köra hoj..
Så det blev sängen istället.

Men någon som vill ha betalt för maten, PM:a Kontonummer så för jag över pengar.
Vi ses på NDR, om jag så ska ta ledigt dagen innan :)

det blir hon säker glad över att läsa :D

nu blir det att gå o slagga, städningen tar 8förhoppningsvis) tanten i morgon (uppföljning följer :D )

Ja jo det fick förklaras en del... Men mc-utrustningen väger väldigt mkt + väska på ryggen.:D
så klara jag mig. Men "tanten"o att hon ska städa kan bli svårare för dig att komma ur. :gnissla

Last edited:
Satte samman en karta över turen. Tackar javaguru för rutten.

Länk till min sida.

Edit: Såg precis att sista bilden inte är inplacerad rätt. Sorry. Sen att vi inte har med turen Tyringe-Hässleholm finns säkert en bra förklaring till. Batteritiden i dagens smartphones?

Last edited:
Tackar ALLA inblandade för turen! Första gången jag var med på en sådan här gruppkörning så jag valde snigelgruppen, kommer nog välja lite snabbare grupp nästa gång. Hade riktigt kul men turen var lite oplanerad för mig så jag fick snällt avbryta turen vid Tyringe o köra hemåt. Nästa gång är jag med hela rundan!

Tack igen alla!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...