SVT 2011 SkåneVårenTuren Redux.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Kan han inte svara själv?
Varför påstå att vi skulle ha åkt olika vägar?
Ok, inte är det ok men en omständighet att räkna med, speciellt tidigt på säsongen. Den aktuella vägsträckan var ett lapptäcke från början och det är för mig obegripligt hur man skulle kunna missa det. Att lita på att någon ska snitsla en säker väg för mig har jag slutat med för länge sedan.

Ni båda får sluta göra påståenden åt folk, det bär sig inte.

OK. Jag tänkte lägga ner eftersom ett forum inte är en ultimat plats att föra en diskussion.

För att reda ut begreppen och vilka vägar vi tog så undrar jag vilket håll DIN grupp körde efter stoppet i Perstorp?
Tänker då framförallt på ev. korsningar precis utanför Perstorp.

Är inte detta utrett så kan vi diskutera tills månen trillar ner
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
OK. Jag tänkte lägga ner eftersom ett forum inte är en ultimat plats att föra en diskussion.

För att reda ut begreppen och vilka vägar vi tog så undrar jag vilket håll DIN grupp körde efter stoppet i Perstorp?
Tänker då framförallt på ev. korsningar precis utanför Perstorp.

Är inte detta utrett så kan vi diskutera tills månen trillar ner

Det kan jag hålla med om. Det står nog ganska klart att vi kört samma håll. Vägarbetet och den lilla snutten fram till olycksplatsen. Vad kan skilja av värde om vi kommer i samma färdriktning som er? Cykeln gått av åt höger med Perstorp i ryggen. Vår RL körde "den blå gixxern", som han, (nåt med blazingblomman?), själv kallade den, sist körde en vinröd R1 med förare i vitt skinnställ.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Dede skrev att han låg bakom RL, inte vilken RL. Nu är det ju konstaterat att vi körde samma väg och där kommer mitt ifrågasättande för om jag inte missminner mig fullständigt så skedde olyckan några hundra meter-1 km in på denna mindre väg. Denna väg var lappad och lagad från första metern och har det skyltats så har det gjorts i början, inte en bit in när det redan är så dags. Missar man vad som låg på vägen där är det illa!

VBK;

"Om du tycker det är ok att sprida ut 2cm grus på vägen utan att varna för detta så är det någonting du får stå för, jag vet att du är relativt ensam om den ståndpunkten isf."

Inte ok då jag inte påstår något sådant.

DeDe;

"OK. Då har vi antagligen inte kört samma sträcka från Perstorp eftersom vår RL valde att inte svänga av mot Riseberga utan fortsätta rakt fram.
Det var en bit in på denna sträcka som det var helt nylagda lagningar där man inte hade skyltat.


Att det var skyltat inne i Perstorp berodde på omläggningen av korsningen och att få den till att även gälla 5-7 km längre bort är ganska långsökt.

Du skrev bara RL och därför frågade jag om du varit förbi olycksplatsen. Att jag varit det vet jag redan. Ditt första svar är också otydligt på den punkten.

Det feta; Sträckan var lagad från början och eftersom jag inte var överraskad kan jag tänka mig att det var skyltat där, i början, varför skylta sen? Grus och lagningar syntes ju direkt.

5-7 km, tror det var betydligt närmre än så. Vägarbetet är iaf en omständighet som får mig att bli lite extra alert.

d96angl; Minns dig mycket väl och vi åkte inte i samma grupp så jag vet inte riktigt vad du vill. Ni åkte inte den sträckan, det gjorde vi.

Fort....:D:D:D


Du svänger dig med att folk har dålig läsförståelsse här:D

"Om du tycker det är ok att sprida ut 2cm grus på vägen utan att varna för detta så är det någonting du får stå för, jag vet att du är relativt ensam om den ståndpunkten isf."


Kan du läsa igenom detta stycket en gång till och missa inte OM och ISF.

Jag släpper detta nu och konstaterar glatt att klotollonet mår bra:tummenupp
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Du svänger dig med att folk har dålig läsförståelsse här:D

"Om du tycker det är ok att sprida ut 2cm grus på vägen utan att varna för detta så är det någonting du får stå för, jag vet att du är relativt ensam om den ståndpunkten isf."


Kan du läsa igenom detta stycket en gång till och missa inte OM och ISF.


Så man kan skriva vad skit som helst bara man slänger in ett "om" eller "isf". Det är tydligt vart du vill komma.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Så man kan skriva vad skit som helst bara man slänger in ett "om" eller "isf". Det är tydligt vart du vill komma.


Man kan tydligen göra det utan också.

"Vad jag nog kan ta gift på är att det finns ingen möjlighet att köra denna väg, vid detta tillfälle, från det håll vi gjorde utan att bli varse lagningarna och vägens skick. Missar man dessa saker så som de visade sig där är det något som inte är ok med uppfattningsförmågan. Kanske trampar på någons nageltrång"
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Det kan jag hålla med om. Det står nog ganska klart att vi kört samma håll. Vägarbetet och den lilla snutten fram till olycksplatsen. Vad kan skilja av värde om vi kommer i samma färdriktning som er? Cykeln gått av åt höger med Perstorp i ryggen. Vår RL körde "den blå gixxern", som han, (nåt med blazingblomman?), själv kallade den, sist körde en vinröd R1 med förare i vitt skinnställ.

Dede skrev att han låg bakom RL, inte vilken RL. Nu är det ju konstaterat att vi körde samma väg och där kommer mitt ifrågasättande för om jag inte missminner mig fullständigt så skedde olyckan några hundra meter-1 km in på denna mindre väg. Denna väg var lappad och lagad från första metern och har det skyltats så har det gjorts i början, inte en bit in när det redan är så dags. Missar man vad som låg på vägen där är det illa!

Olyckan skedde enligt mätverktyget på hitta.se 7.6km in på denna sträcka mätt från korsningen inne i Perstorp där vi efter omledningen kom på "rätt" väg ut ur Perstorp igen.

Så dina några hundra till 1 km in på vägen är väldigt fel.

Att det inte var skyltat finns det film på eftersom en i vår grupp körde tillbaks hela vägen samt filmade återresan.

Slänger in en bild på var det hände (där lila slutar) samt den tilltänkta resvägen som alla reiseleiters hade på sin karta (svart)
 

Bifogat

  • Perstorp.jpg
    Perstorp.jpg
    139.8 KB · Visningar: 101

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Jag släpper detta nu och konstaterar glatt att klotollonet mår bra:tummenupp

Även jag kommer släppa det eftersom vi uppenbarligen inte kommer vidare i frågan och jag orkar inte lägga mer tid på tjafs.

Glad att inte fler åkte av oavsett anledning och hoppas NDR 2011 bjuder på lika fint väder och lika många goa mil i sadeln :tummenupp
 

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
sen ska det tilläggas att jag vinkade åt gruppen bakom Blazingblomma så att dom saktade ner vid stället vägverket hade lagt ut en massa grus
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Anser du det var skit VBK? Den åsikten står jag för. Ok att uppskattningar av avstånd kan bli inadekvata i efterhand när man avverkat en mängd mil i både obekanta och bekanta trakter. Det ändrar hursomhelst inget i sak beträffande vägens skick. Börjar lukta USA detta, får väl sätta varningsetiketter på såväl mc som vägar.

Shit, vilken bitter snubbe!

Olyckan skedde enligt mätverktyget på hitta.se 7.6km in på denna sträcka mätt från korsningen inne i Perstorp där vi efter omledningen kom på "rätt" väg ut ur Perstorp igen.

Så dina några hundra till 1 km in på vägen är väldigt fel.

Att det inte var skyltat finns det film på eftersom en i vår grupp körde tillbaks hela vägen samt filmade återresan.

Slänger in en bild på var det hände (där lila slutar) samt den tilltänkta resvägen som alla reiseleiters hade på sin karta (svart)

Ok, tack för den bilden. Ser ju inte så våldsamt långt ut där heller men men. Lappningarna var iaf svåra att missa.
 
Last edited:

manneman

Guest
Som ett inlägg i debatten var jag med i den omtalade gruppen och vad jag förstått så var vi den enda gruppen som körde den specifika vägen.(Grupp 2 av 7 grupper). Riddick/Peder var RL och Damir BM.
Min gode kamrat André A som framför en svart BMW K1300R åkte tillbaka till Perstorp för att filma hela sträckningen fram till olyckskurvan för att vi skulle kunna bevisa att INTE NÅGONSTANS satt det en enda skylt eller varning som påtalade det minsta för all grus som låg på vägen.
Andre A låg framför mig och framför honom låg Kent på sin blå Suzuki SV 1000, båda är erkänt duktiga förare och då jag märkte att de slog av redan en kilometer innan olycksplatsen så förstod jag att det släppt rejält för dem med liksom det redan gjort för mig. Skillnaden att sitta på en motard och en sporthoj när det släpper är dock inte jämförbar.

På hela sträckan från Perstorp och fram till nästa vägskäl vilket enligt min gissning har rört sig om ca 2 mil låg det massor med grus.
Gruslagret som låg på olycksplatsen var som uppges mycket riktigt 2 cm tjockt och låg som en rektangel i storlek med en normal bilparkering mitt på vägen i kurvan, inte före och inte efter... - i -
 
Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Nu fattar jag. Jag har suttit och funderat på var fan ni menade eftersom vi svängde upp höger ut mot Riseberga. eller ja det blev en vänstersväng eftersom RL missade att han skulle svängt höger och vände. Det var inte skyltat för vägarbete eller dylikt där och inte heller på rv 108 mellan Hyllstofta och Perstorp. Vi i prostatagruppen kom nämligen ifatt grusmonstret där. Den enda varning som fanns var det orangea blinket på fordonet.


Edit: Det är min "jag har en halvtimme över och vill köra lite kurvor väg" som trafikverket våldtagit på detta hemska sätt. Det tar mig 5 minuter att ta mig dit. Jag hoppas de lagar den fint. :(
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Blir till att kolla in ordentligt näst jag är i de krokarna. Om det är någon transportsträcka som försvunnit ur mitt minne, mycket möjligt. Att det enbart skulle ligga grus i den kurvan där avåkningen ägde rum går jag aldrig med på.

Gott att det blev utan personskador i alla händelser, har väl inte ens hamnat i olyckstråden, eller?

Som ett inlägg i debatten var jag med i den omtalade gruppen och vad jag förstått så var vi den enda gruppen som körde den specifika vägen.(Grupp 2 av 7 grupper). Riddick/Peder var RL och Damir BM.
- i -

Nej. Kolla med "blazingblomman", (hm, blir aldrig säker på det nicket). En har ju redan vittnat om att han vinkade ner farten ytterligare på blommans (vår) grupp där vi kom puttrande i lagningarna.
 
Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Blir till att kolla in ordentligt näst jag är i de krokarna. Om det är någon transportsträcka som försvunnit ur mitt minne, mycket möjligt. Att det enbart skulle ligga grus i den kurvan där avåkningen ägde rum går jag aldrig med på.

Gott att det blev utan personskador i alla händelser, har väl inte ens hamnat i olyckstråden, eller?

De olika grupperna har kört olika vägar efter Perstorp. Svängde ni höger precis när ni kom ut ur Perstorp så har ni, liksom vår grupp gjorde, helt missat lagningarna. Det verkar som att det bara var vägar med mittstreck som behandlades och inte de allra minsta. Ska köra och kolla hur det ser ut på torsdag.

Edit: ni körde tydligen olycksvägen.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
De olika grupperna har kört olika vägar efter Perstorp. Svängde ni höger precis när ni kom ut ur Perstorp så har ni, liksom vår grupp gjorde, helt missat lagningarna. Det verkar som att det bara var vägar med mittstreck som behandlades och inte de allra minsta. Ska köra och kolla hur det ser ut på torsdag.

Meeeeeen......vi stannade ju och kollade på den skadade hojen, folk snackade med föraren, en av våra RL gick omkring med kamera osv. Vi kom den vägen, alternativt har man flyttat hoj, förare och knycklat till ett annat staket för att vilseleda, alternativt har vi kommit en annan väg där det inträffat en identisk malör med en identisk hoj, en dubbelgångare till förare som dessutom spelade med och låtsades känna flera i gruppen. Man häpnar. Märkligt nog var den hoj som kom till Vittsjö på släpkärra identisk med den som stod utmed den väg vi färdats på, samma märke, modell, färgsättning och skador. :arkivX

Du får bringa reda i det, som torde ha en massa lokalkännedom om jag fattat rätt.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
K
Meeeeeen......vi stannade ju och kollade på den skadade hojen, folk snackade med föraren, en av våra RL gick omkring med kamera osv. Vi kom den vägen, alternativt har man flyttat hoj, förare och knycklat till ett annat staket för att vilseleda, alternativt har vi kommit en annan väg där det inträffat en identisk malör med en identisk hoj, en dubbelgångare till förare som dessutom spelade med och låtsades känna flera i gruppen. Man häpnar. Märkligt nog var den hoj som kom till Vittsjö på släpkärra identisk med den som stod utmed den väg vi färdats på, samma märke, modell, färgsättning och skador. :arkivX

Du får bringa reda i det, som torde ha en massa lokalkännedom om jag fattat rätt.

Jag ska ut och kolla lagningar. Eftersom det hölls på med det under lördagen kan det ju iofs bli svårt att lista ut vad som gjordes när, men på andra sidan Perstorp var det grus var femtionde meter typ. Har dock inte kollat ovan nämnda sträcka än så jag vet inte hur det sett ut.
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
En massa skitsnack...

Eftersom du inte körde den aktuella hojen eller precis bakom så tycker jag att du kan lägga ner dina "bättre vetande fasoner". Att säga att man borde vetat bättre i efterhand är ju rätt lågt i mina ögon. Du har ju ingen aning om vilken hastighet jag hade. Er grupp blev varnad av Damma i tid före den aktuella kurvan. Det tycker jag att du ska vara tacksam för. Det gick inte alls fort när framhjulet toksläppte. Även jag hade noterat ett litet släpp före denna kurva och sänkt farten. Men detta var inte någon normal lagning. Detta var var som sagt en yta som var i storlek med en parkeringsplats med 2-3cm tjockt gruslager. Och det var inte skyltat någonstans från Perstorp vid det givna tillfället. Däremot ringde jag VV och påtalde detta för den och de lovade att genast åtgärda detta. Att åka dit idag lär inte heller ge någon rättvis bild av mängden grus eftersom bilarna lär ha kört bort det mesta vid det här laget.

Jag tycker att det är lågt att komma med "bättre vetande" i efterhand när man inte var med och kom dit i efterhand.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Eftersom du inte körde den aktuella hojen eller precis bakom så tycker jag att du kan lägga ner dina "bättre vetande fasoner". Att säga att man borde vetat bättre i efterhand är ju rätt lågt i mina ögon. Du har ju ingen aning om vilken hastighet jag hade. Er grupp blev varnad av Damma i tid före den aktuella kurvan. Det tycker jag att du ska vara tacksam för. Det gick inte alls fort när framhjulet toksläppte. Även jag hade noterat ett litet släpp före denna kurva och sänkt farten. Men detta var inte någon normal lagning. Detta var var som sagt en yta som var i storlek med en parkeringsplats med 2-3cm tjockt gruslager. Och det var inte skyltat någonstans från Perstorp vid det givna tillfället. Däremot ringde jag VV och påtalde detta för den och de lovade att genast åtgärda detta. Att åka dit idag lär inte heller ge någon rättvis bild av mängden grus eftersom bilarna lär ha kört bort det mesta vid det här laget.

Jag tycker att det är lågt att komma med "bättre vetande" i efterhand när man inte var med och kom dit i efterhand.

Sicket gnäll. Jag såg inte olyckan och har inte påstått det heller. Vad jag sett är vägen, hur mycket lagningar där var och platsen där du oturligt nog gick av, dig och cykeln som stod där. Jag var väl medveten om lagningar och grus långt innan någon Damma var aktuell. Kul att du är i skick att kasta skit på mig tillsammans med övriga. Flockmentalitet kan vara underhållande.

Det jag ser som allvarligt är om man missar hur mycket löst det fanns innan stället för olyckan. Är det ett problem för dig?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Edit: Det är min "jag har en halvtimme över och vill köra lite kurvor väg" som trafikverket våldtagit på detta hemska sätt. Det tar mig 5 minuter att ta mig dit. Jag hoppas de lagar den fint. :(

Jag vill dit och se om och hur jag kan ha så fel vad gäller avstånd bl a, det gör mig konfunderad. Behöver inte kolla lagningarna, de har jag redan sett och näst jag kommer är det inte samma sak. Ni är bortskämda med goa vägar där!
 

skuleberget

skule
Gick med
7 May 2008
Ort
Hörby
Hoj
2013 KTM 990 SMT , 2008 BMW G 650 X Country
Svt 2011

Tack till alla som jobbat hårt för att fixa till turen,att vägarna är slitna kan bara ny asfalt laga, o de tar sin tid!!!!.Bugar för ett väl genomfört arrangemang.
Mvh Skuleberget
Ps. Det var kul att få gasa med trevliga likasinnade!, må asfaltläggandet ta fart så att fler roliga vägar blir säkra för oss med två hjul!.:banana
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top