Svingförlängare

Jaha, då har man jobbat lite till då....

IMG_1074.jpg
IMG_1075.jpg

Lite hål för spännskruvarna och sedan är de klara och då dags för "spännblocken":va
 
Får kolla på detta, inte helt omöjligt...

Dessa som är på G är till:
Busa 99-07
GSXR 600/750 96-03
R1000 01-02
TL1000

De har en förlängning på 75-175mm ungefär.

Skall nog inte vara så stora skillnader till Gsxr 600/750 04-05, R1000 03-04 men vet inte riktigt vad som skiljer.

R1000 03-04 har invändiga spår där man fäster hållaren för bromsoket. (skjuter på oket bakifrån i en slitz i svingen)
Som jag förstått det är det väll främst det som är skillnaden mellan 01-02 och 03-04
 
R1000 03-04 har invändiga spår där man fäster hållaren för bromsoket. (skjuter på oket bakifrån i en slitz i svingen)
Som jag förstått det är det väll främst det som är skillnaden mellan 01-02 och 03-04

aha, då får man kolla upp det lite mer. Har sett att det sitter någon special klämbricka på baksidan till de förlängarna, kan vara så att man får göra något sådant så lirar det. Men som sagt, får kolla upp det ordentligt!

Jo, fräst lite till då...

2st på en gång..
IMG_1076.jpg

sådär!
IMG_1077.jpg

blev ju hyfsat!
IMG_1078.jpg

fortfarande gänghål för spännarskruven kvar men det är lite jobbigt så det väntar jag med.. :arsele

Kanske göra bromsstag också!
 
Satan va snyggt!!! =)
 
haha, framtagningen har gått sakta med dessa men de ligger faktiskt klara...
fattas bara att jag skall orka/hinna köra fram bromsstag med så att det blir ett bra kit!:yoparty

R1, jodå det kan vara intressant tycker jag.
behöver ha något att mäta på osv bara men kolla din mail där jag har svarat.
Blir väl samma utseende men en R1 logga passar väl bättre...
 
Tog väl bara ett halvår att få fram dessa:arsele
image.jpg

Jaja, blev väl hyfsade iaf!
 
FTD Customs (USA) verkar bra.

Jag har ett par av samma design + den där "brake bar eliminatorn" på min GSXR 1300. Valde att göra det enkelt när jag skulle ändra hjulbasen för att regga den som ombyggt fordon. Enklare att justera kedjan och så men förlängningen blev lite mer vad jag egentligen ville, fast jag har hjulet så långt fram som möjligt. Skulle jag ha byggt om hojen idag skulle jag bytt till en något längre sving istället.

Nu avser väl den här tråden i hur de fungerar i dragracing, vilket jag inte har en aning om men...
 
Hej, jobbar fortfarande SlowDog med tillverkning, jag letar ett sett försängare till min Gixxer inför regbesiktning. Hur kommer man i kontakt med honom??
 
Hm, har du kört överladdat på Bike Weekend i Västerås i "Stans Snabbaste"? Har ett minne av en XX som spräckte motorblocket i början av 2000-någonting när drivkedjan gick av.
Har förvisso kört överladdat med gamla BB:n, men aldrig på Bike Weekend eller haft dylikt haveri.
Så jag är oskyldig ?
 
Back
Top