håkan
Brumm brumm
Just det. Bör vara fullt tillräckligt med en trave däck för att ta emot en herrelös hoj och som en förare inte slår sig fördärvad mot.
Inga j-a stålräcken att kollidera med!![]()
eftersom ni har så livlig fantasi får jag väl ta och förklara det iallafall då.

(och ganska negativ och verkar tro att de som håller på med detta är idioter som vill att folk ska skada sig på vår fina bana)
Där det blir "escape-road" kommer ha balk+soffense(eller nåt som gör att man inte kan fortsätta i 250knutar rakt fram och köra på hojarna som kommer från höger) ca 80-100meter in på den sträckan, alltså en bit innan nya bansträkningen kommer ut på banan igen, nog långt ifrån det man svänger höger så de som har någorlunda kontroll på sin hoj hinner att bromsa.
Man ska även kunna åka igenom hindret, så det är inte en helt utan delat på mitten så man kan sicksacka emellan.
Den balk jag syftade på ska vara efter avåkningszonen när man svänger höger, så att nån som fått tuppjuck och tvärmissar både escaperoad och att svänga höger och hamnar nånstans mittemellan inte ska kunna tas sig både förbi avåknigszonen och in/ut på banan igen efter den nya vänstern.
Träffar man den balken har man gjort nåt fatalt åt helvete fel och ekipaget måste stoppas för att inte skada dina medförare.
Sådär, är den balkfrågan utredd??

Elle trodde ni att vi skulle sätta en 20 meter lång balk så det inte går att köra rakt fram alls? huh?

EDIT: Det är månadsmöte den 6:e Februari (18:15 i Cafe Racer)) och Årsmöte på LMS den 10:e(klubbhuset vid crossen), vill ni få en mer ingående förklaring på hur saker förmodligen kommer att se ut, kom gärna dit istället.
att försöka förklare mha text är inte alltid enkelt.
Om ni vill kan jag komma ut till banan tidigare under dagen och visa vad som är tänkt.
//håkan
Last edited: