Sviestad 2007?!?

Status
Ej öppen för fler svar.
Just det. Bör vara fullt tillräckligt med en trave däck för att ta emot en herrelös hoj och som en förare inte slår sig fördärvad mot.

Inga j-a stålräcken att kollidera med! :mad:

eftersom ni har så livlig fantasi får jag väl ta och förklara det iallafall då.:pannkyss
(och ganska negativ och verkar tro att de som håller på med detta är idioter som vill att folk ska skada sig på vår fina bana)

Där det blir "escape-road" kommer ha balk+soffense(eller nåt som gör att man inte kan fortsätta i 250knutar rakt fram och köra på hojarna som kommer från höger) ca 80-100meter in på den sträckan, alltså en bit innan nya bansträkningen kommer ut på banan igen, nog långt ifrån det man svänger höger så de som har någorlunda kontroll på sin hoj hinner att bromsa.
Man ska även kunna åka igenom hindret, så det är inte en helt utan delat på mitten så man kan sicksacka emellan.

Den balk jag syftade på ska vara efter avåkningszonen när man svänger höger, så att nån som fått tuppjuck och tvärmissar både escaperoad och att svänga höger och hamnar nånstans mittemellan inte ska kunna tas sig både förbi avåknigszonen och in/ut på banan igen efter den nya vänstern.
Träffar man den balken har man gjort nåt fatalt åt helvete fel och ekipaget måste stoppas för att inte skada dina medförare.

Sådär, är den balkfrågan utredd?? :va

Elle trodde ni att vi skulle sätta en 20 meter lång balk så det inte går att köra rakt fram alls? huh? :arsele

EDIT: Det är månadsmöte den 6:e Februari (18:15 i Cafe Racer)) och Årsmöte på LMS den 10:e(klubbhuset vid crossen), vill ni få en mer ingående förklaring på hur saker förmodligen kommer att se ut, kom gärna dit istället.
att försöka förklare mha text är inte alltid enkelt.
Om ni vill kan jag komma ut till banan tidigare under dagen och visa vad som är tänkt.

//håkan

Last edited:
Hannes har skrivit ett par rätt radikala saker om den nya sektionen som har fått mig att sätta kaffet i halsen. Ser fram emot bilder som säkert kan skingra farhågorna om sämre säkerhet på Sviestad.

Om du nu inte inser att vissa saker som HW skrivit ska tas med en stor nypa IRONI så får det stå för dig.

Hannes sitter o groggar nånstans på andra sidan världen efter att ha varit ute o dykt med småhajar.

Om du nu fortfarande inte förstår på ett ungefär hur escaperoaden ska se ut, ring mig gärna eller ta dig en åktur till Linköping så ska jag visa dig bansträckningen.

Fram till dess behöver du inte grunna så värst mycket mer på hur det blir.
Ingenting av det du påpekat här (såvitt jag kan se) har nån som helst relevans mer än att du flame-baitar och försöker få folk att se dumma ut.

Det har sagts förr och jag säger det igen, istället för att jag ska behöva sitta här o skriva och försöka förklara dina tydliga feltolkningar så kan du istället bege dej till banan o kolla själv och först då kommer dina kommentarer om säkerhet etc tas på nåt sorts allvar.

All den energi som folk från LMS har lagt ner på dig skulle ha gjort sig mycket bättre på att driva saker framåt istället för att sitta o skriva dumma saker på ett forum.

//håkan

Last edited:
Hannes har skrivit ett par rätt radikala saker om den nya sektionen som har fått mig att sätta kaffet i halsen. Ser fram emot bilder som säkert kan skingra farhågorna om sämre säkerhet på Sviestad.

Tänk så här istället vad kan jag göra för att det ska bli bra. Info som kommer upp på SH är oftast en bra bit ifrån verkligheten. Vad är vi, 20-50 pers som skriver här och alla utifrån sina egna agenda. Vill man ha fakta tror jag man får höja blicken över SH. Ring din klubb eller åk på möten. Det är ju så att alla tolkar saker som sägs olika även det som sägs på möten och definitivt det som sägs på SH. Så vill man verkligen veta och påverka tror jag man måste göra det lite mer aktivt än att skriva här tyvärr och klubbarna måste göra det värt för medlemmarna att ta sig dit. Det är synd att alla inte bor vid en motorbana då hade alla haft en perfekt bana :)

björn

Den balk jag syftade på ska vara efter avåkningszonen när man svänger höger, så att nån som fått tuppjuck och tvärmissar både escaperoad och att svänga höger och hamnar nånstans mittemellan inte ska kunna tas sig både förbi avåknigszonen och in/ut på banan igen efter den nya vänstern.
Tackar :tummenupp

http://46an.se/images/sviestad-ombyggnad-stor.jpg

Där finns en bild som kanske förklarar en del?
exakt rätt? garangerat inte. ritade i gimp för att få dit lite saker om åtgärder.

Nr 9, ungefär där ska den balk sitta som jag syftade på
Nr 6, nåt sorts hinder (balk + softfense?)
Nr 13,14, avåkningszon
nr 10, staket ( så folk inte hur lätt som helst ska kunna springa ut på banan)

resterande punkter är tex fyll, grus eller liknande.

En bild säger mer än 1000 ord :)

Ska balken sitta där du säger ser jag inga fel med det, då skyddar den ju folket som är på väg tillbaka in på gamla bansträckningen.
Jag trodde den skulle sitta vid 9:an fast inne på gamla banan.

http://46an.se/images/sviestad-ombyggnad-stor.jpg

Där finns en bild som kanske förklarar en del?
exakt rätt? garangerat inte. ritade i gimp för att få dit lite saker om åtgärder.

Nr 9, ungefär där ska den balk sitta som jag syftade på
Nr 6, nåt sorts hinder (balk + softfense?)
Nr 13,14, avåkningszon
nr 10, staket ( så folk inte hur lätt som helst ska kunna springa ut på banan)

resterande punkter är tex fyll, grus eller liknande.

Tycker det ser godkänt ut säkerhetsmässigt, kurvmässigt kommer det nog rocka hårt :tummenupp

Håkan :klappar :klappar

Björn. e :klappar :klappar

Skall bli mkt intressant att beskåda banan om du Håkan eller någon annan insatt ville guida oss innan mötet nu i Februari. :tummenupp :tummenupp

Måste säga att det ser ut att bli kanon! har bara kört b-racet i början på juli 06 på sviesta och gillade banan! fast det fattades en sväng på långrakan :) ser ut att bli hallon det där :tummenupp

Om du nu inte inser att vissa saker som HW skrivit ska tas med en stor nypa IRONI så får det stå för dig.

Hannes sitter o groggar nånstans på andra sidan världen efter att ha varit ute o dykt med småhajar.

Om du nu fortfarande inte förstår på ett ungefär hur escaperoaden ska se ut, ring mig gärna eller ta dig en åktur till Linköping så ska jag visa dig bansträckningen.

Fram till dess behöver du inte grunna så värst mycket mer på hur det blir.
Ingenting av det du påpekat här (såvitt jag kan se) har nån som helst relevans mer än att du flame-baitar och försöker få folk att se dumma ut.

Det har sagts förr och jag säger det igen, istället för att jag ska behöva sitta här o skriva och försöka förklara dina tydliga feltolkningar så kan du istället bege dej till banan o kolla själv och först då kommer dina kommentarer om säkerhet etc tas på nåt sorts allvar.

All den energi som folk från LMS har lagt ner på dig skulle ha gjort sig mycket bättre på att driva saker framåt istället för att sitta o skriva dumma saker på ett forum.

//håkan
Vad gnäller du om? :confused:

Många med mig är förstås nyfikna på ombyggnaden. De LMS-medlemmar som sitter inne med information borde väl kunna berätta om läget utan att vara snarstuckna/dumdryga. Eller?

Last edited:

Många med mig är förstås nyfikna på ombyggnaden. De LMS-medlemmar som sitter inne med information borde väl kunna berätta om läget utan att vara snarstuckna/dumdryga. Eller?

Haha, det där var en "men det är ju faktiskt jag som är offret"-vändning värdig Sandstream. :D

Hejsan,

Självklart ska informationen komma ut, men det enda du bidrar med är konstiga ideer på hur dåligt saker och ting kan bli, i stort sett allt du skrivit om LMS är negativt!
Låt informationen komma ut i den takt folk årkar med utan att behöva trilskas med att försöka gissa hur det kommer bli, vi vet ännu inte hur allt runt banan kommer att se ut.

Igår satt jag o skrev över en timma på Ditt dumma inlägg om att det skulle komma balk direkt efter avfarten tilll höger, är det verkligen smart tänkt att ens tro att den kommer upp där?

Den tid jag lägger på att skriva detta om dina konstiga teorier om hur du tror att SVEMO och de som försöker göra detta endast gör det för att folk så enkelt så som möjligt ska göra sig illa, kom med i matchen istället och tänk med lite sunt förnuft!

Nu ligger jag här i sängen o ser ditt återigen dumma inlägg, det enda du verkar vara ute efter är att få folk att verka dumma och du verka riktigt smart.

Utrycket "flame-bait" återkommer i mitt huvud, du fiskar efter nåt som andra blir irriterade på, och du lyckas! eftersom de ideer du kommer med hittils har verkat orelistiska men folk vet ju inte vem de ska tro på? Dina inlägg på hur dålig säkerheten är/blir eller de inlägg som folk från LMS får skriva i "försvarstal"?

Så återigen, jag tycker du ska besöka banan och titta efter själv, är de planer vi har (LMS och SVEMO) för ombyggnaden så idiotiska som du skriver, stämmer det med verkligheten?

Du har två ypperliga tillfällen att göra det inom kort, jag föreslår att du gör det.

Det är helt meningslöst att egentligen lägga mer tid på dina inlägg förräns du besökt banan och får lite "kött på benen".
Men som du ser, gör jag det ändå, i ett försök att få dig att förstå hur det fungerar, eller är du bara ute efter att flamea på ett forum?
Ditt "Tack" svar ovan till Neutral verkar ju tyda på att du bara är ute efter ett "flame-war".

Innan du skriver nåt nästa gång, försök använda det sunda förnuft som jag trots allt tror att du har, innan du skriver.

Mvh Håkan

Last edited:

nu så är ja inloggad på rätt konto...

Jag har följt tråden i tysthet men nu måste jag yttra mig...
Du måste sakna någon som dom flesta andra har om du inte förstår att det Hannes skrev om ett stålräcke precis i yttern efter inbromsningen som hade som syfte att det skulle kännas när man gjort fel, var lite ironi

Det är mycket synpunkter och skriverier om säkerhet från din sida men vad gör du igentligen själv? förutom att gnälla?

Jag kan nästan lova att du inte kommer att kunna åka rakt fram och ut på banan igen. Nått hinder kommer att stå i vägen och det kommer nog att gör lite ont att köra in i det med :D

Tycker det låter lite onödigt att det ska göra ont att åka rakt fram.

Ja men hur ska vi göra då? Låta föraren åka full fart rakt ut på banan igen. Nått måste ju hejda detta annars behöver vi ju inte bygga om.

...trodde ni att vi skulle sätta en 20 meter lång balk så det inte går att köra rakt fram alls? huh? :arsele

...ni kan rita, föreslå bäst ni vill. Vi har ett förslag som vi jobbar mot, detta kommer inte bli ändras pga att någon nisse sitter på SH och tycker, så lägg ner det.

...de flesta diskussioner som förs här kommer inte vidare till LMS på ett bra sätt, så det blir som att slå på en luftsäck liksom, inget händer.

Tror du att hela LMS (=ca 1400 personer) är dumma i huvet? :confused:
Vilka kommunikatörer! Viken fingertoppskänsla!

:Bugar

Obsververa att inget av inläggen ovan är svar till mig.

Precis, du är orsaken till dom

Du ÄR irritationsmomentet, därav kommer sånna dumma saker ut, försök att inse det

EDIT: jag personligen tycker helt enkelt illa om den attityd du har och jag har svårt att förstå mig på dig, därför kommer det grodor emellanåt.
All den skit du sprider runt på det här forumet, varenda bonde skulle vara nöjd med en sån spridare om han nu kunde göra nån nytta förutom att irritera människor.
Jag är innerligt trött på all skit du skrivit om LMS och indirekt om de som försöker göra så att folk ska kunna tävla och träna på banan.
Du verkar inte inse vilken skada du gör med ditt förbannade skrivande.

Du är dessutom helt oförmögen att ta till dig kritik, eller ens försöka sätta dig in i de saker du så lätt kommenterar och förnedrar.

Denna diskussion leder ingenvart. Den som vill ha reda på något om banan i fortsättningen får helt enkelt ringa mig eller åka till banan (eller prata med nån annan)

Jag kommer INTE att följa den här tråden mera, inte heller lägga ut info som efterfrågas om ombyggnaden på något sorts forum.
Heller inte lägga upp bilder på ombyggnaden som jag tagit mig tid till att åka till banan och fota för ER skull!
Tacka er bästa kompis NYTEKNIK för detta

All den irritation och energi jag lägger på DIG NYTEKNIK, vill jag hellre lägga på något positivt.

Jag tycker den här tråden ska stängas nu.

Last edited:

Fokusera på det som är viktigt istället, att banan blir så bra den kan bli

Som vanligt i LMS så har några få personer aldeles för mycket att göra, kan bli lite onödigt mycket stress om man ska svara på en massa frågor som man själv ser som självklara då. Man får inte någon bra bild av hur ombyggnaden kommer att bli fören man har varit ute på banan och gått själv. Det spelar ingen roll hur många gånger vi som vet hur banan ser ut förklarar för er andra hur det blir, eftersom ni inte har en fullständig bild av hur det ser ut i sektionen som ska byggas om.

Vi i LMS har jobbat hela sommaren och hösten för att få igenom ett vettigt förslag till ombyggnad. Inte kommer vi då att göra banan osäkrare genom att sätta upp fasta hinder mitt på banan. Tyvärr så blir det ju lätt så att skriven text får lite olika innebörd beroende på hur man läser och tolkar den. Känner man Björn, Håkan och Hannes så vet man att dom inte vill göra något som gör banan sämre, dom ska ju köra på den! Sen kan man ju tolka deras ordval precis hur man vill...

Precis, du är orsaken till dom

Du ÄR irritationsmomentet, därav kommer sånna dumma saker ut, försök att inse det

EDIT: jag personligen tycker helt enkelt illa om den attityd du har och jag har svårt att förstå mig på dig, därför kommer det grodor emellanåt.
All den skit du sprider runt på det här forumet, varenda bonde skulle vara nöjd med en sån spridare om han nu kunde göra nån nytta förutom att irritera människor.
Jag är innerligt trött på all skit du skrivit om LMS och indirekt om de som försöker göra så att folk ska kunna tävla och träna på banan.
Du verkar inte inse vilken skada du gör med ditt förbannade skrivande.

Du är dessutom helt oförmögen att ta till dig kritik, eller ens försöka sätta dig in i de saker du så lätt kommenterar och förnedrar.

Denna diskussion leder ingenvart. Den som vill ha reda på något om banan i fortsättningen får helt enkelt ringa mig eller åka till banan

Jag kommer INTE att följa den här tråden mera, inte heller lägga ut info som efterfrågas om ombyggnaden på något sorts forum.
Heller inte lägga upp bilder på ombyggnaden som jag tagit mig tid till att åka till banan och fota för ER skull!
Tacka er bästa kompis NYTEKNIK för detta

All den irritation och energi jag lägger på DIG NYTEKNIK, vill jag hellre lägga på något positivt.

Jag tycker den här tråden ska stängas nu.
Herregud. Jag har aldrig träffat dig, än mindre pratat med dig. Tala om att göra en höna av en fjäder. Detta är ett från LMS fristående diskussionsforum för motorcykelentusiaster; inte ditt vardagsrum.

http://www.jourhavande-medmanniska.com/

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...