Sviestad 2007?!?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyteknik skrev:
2669313Man kan sätta i system att vart tredje varv fejka en missad inbromsning, köra igenom sektionen och tjäna en eller två placeringar. Man kan då klättra från t.ex tionde plats på gridden till segrare!
Fast arrangören kommer ju likt på Falkenberg sätta ut en tidsödande chikan om du kär gamla sträckningen så du kommer tjäna nada på det, men du slipper bli diskad. :)
 
Mort skrev:
2669293


Om din broms lägger av kommer du nu att upptäcka det strax innan knicken istället för strax innan bergskurvan, det gör en hel del skillnad.

sant, men borde inte det bli ungefär samma sak som hände i sommras med tanke på att han åkte ur i knicken... då hade han ju hela vägen ner på sig men det gick helfel ändå.

För så många sekunder har väl inte dom snabba förarna på sig att reagera i en inbromsning?
 
trille skrev:
2669321 sant, men borde inte det bli ungefär samma sak som hände i sommras med tanke på att han åkte ur i knicken... då hade han ju hela vägen ner på sig men det gick helfel ändå.

För så många sekunder har väl inte dom snabba förarna på sig att reagera i en inbromsning?
Han som gick av i knicken hade inget med bromsarna att göra.
 
trille skrev:
2669321 sant, men borde inte det bli ungefär samma sak som hände i sommras med tanke på att han åkte ur i knicken... då hade han ju hela vägen ner på sig men det gick helfel ändå.

För så många sekunder har väl inte dom snabba förarna på sig att reagera i en inbromsning?

Jag kan nästan lova att du inte kommer att kunna åka rakt fram och ut på banan igen. Nått hinder kommer att stå i vägen och det kommer nog att gör lite ont att köra in i det med :D

björn
 
björn.e skrev:
2669338 Jag kan nästan lova att du inte kommer att kunna åka rakt fram och ut på banan igen. Nått hinder kommer att stå i vägen och det kommer nog att gör lite ont att köra in i det med :D

björn

ok... jag tror garanterat att ni har koll på vad ni gör men det är bara lite tankar jag har.

samuel w skrev:
2669327 Han som gick av i knicken hade inget med bromsarna att göra.


ok... det var någon som sa att det var en "bromsmeckartabbe"...
 
Last edited:
trille skrev:
2669321 sant, men borde inte det bli ungefär samma sak som hände i sommras med tanke på att han åkte ur i knicken... då hade han ju hela vägen ner på sig men det gick helfel ändå.

För så många sekunder har väl inte dom snabba förarna på sig att reagera i en inbromsning?
Det är rätt opassande att kommentera ombyggnationen av banan i förhållande till din spekulation om olyckan när du inte vet vad som hände då. Han gick inte av i knicken utan efter, jag låg 100 meter bakom och såg honom hela tiden fram till olyckan. Var har du fått bromsfel ifrån? Sprid inte rykten som du inte kan styrka, i detta olyckliga sammanhang är det väldigt fel.

Att behöva bromsa före i lägre fart eller efter knicken i högre fart är en väsentlig skillnad.
 
Neutral skrev:
2669373 Det är rätt opassande att kommentera ombyggnationen av banan i förhållande till din spekulation om olyckan när du inte vet vad som hände då. Han gick inte av i knicken utan efter, jag låg 100 meter bakom och såg honom hela tiden fram till olyckan. Var har du fått bromsfel ifrån? Sprid inte rykten som du inte kan styrka, i detta olyckliga sammanhang är det väldigt fel.

Att behöva bromsa före i lägre fart eller efter knicken i högre fart är en väsentlig skillnad.

Ber om ursäkt... Jag har som sagt bara hört det men det är ju som du säger fel av mig att skriva.

Sorry
 
trille skrev:
2669390 Ber om ursäkt... Jag har som sagt bara hört det men det är ju som du säger fel av mig att skriva.

Sorry


Lung och fin nu du hade ju ett ? efter ditt påstående. Han gick av och nej det var inte fel på bromsarna. Där imot var det ju en artikel i corren där en A-förare snyftade pga avkörning. Det han glömde säga var att han inte kollat sinna bromsar och då gör det ont oavsätt vart du åker av (han dök i torparn). Sen hade vi en herre till som fick ett bromshaveri (berget) men han klarade sig som tur var. Allt som allt ansåg Svemo samt LMS att det var dags att göra nått. Vi hoppas detta kommer att bli bra men som med allt annat kan det lika gärna gå åt helvete :rolleyes:

björn
 
björn.e skrev:
2669338 Jag kan nästan lova att du inte kommer att kunna åka rakt fram och ut på banan igen. Nått hinder kommer att stå i vägen och det kommer nog att gör lite ont att köra in i det med :D

björn
Tycker det låter lite onödigt att det ska göra ont att åka rakt fram.
 
Gustav O skrev:
2669443 Tycker det låter lite onödigt att det ska göra ont att åka rakt fram.
På något vis måste man ju hindra folk från att bli påkörda när de kommer ut från nya partiet av de som åkt rakt fram. Falken har väl en däckschikan för det syftet.
 
Lustigt att det kommer upp här: Behöver inte göra ont, men det ska inte gå att köra på banan hur som helst heller.

Enda kurvan jag har (säkerhets) problem med är ingången till esset.
På SM -06 var det greven + 1 gång på R1000 & 2 ggr på R600.... folk som bromsade på sig,, vände på asfalten och gav sig ut på banan igen.

Har hänt flertalet ggr på tisdagsträningen, oftast med god marginal där, men ändå.

Jag bara väntar på nästa allvarliga olycka.

Men men, har tagit upp det med ett antal personer, men ingen verkar hålla med mig.

Jag skulle vilja ha en gult band eller liknande, bryter du det = Vurpa = avvakta tills racet/passet är slut.
//
Benny




Gustav O skrev:
2669443 Tycker det låter lite onödigt att det ska göra ont att åka rakt fram.
 
RR:Benny skrev:
2669596



Jag skulle vilja ha en gult band eller liknande, bryter du det = Vurpa = avvakta tills racet/passet är slut.
//
Benny

Nja, håller nog inte riktigt med dig där.
Där har du såpass god sikt att jag tycker det ska gå att komma ut igen på banan utan att riskera säkerheten.
Dessutom ska det gulflaggas om nån kör rakt fram där så att andra ska ta det lite lungt, då bör det inte vara ett problem.

Nu pratar jag om träningarna.
 
Hmm. ungefär samma svar jag fått från alla jag talat med.
Men under race då?
//
Benny



P@trik skrev:
2669683
Dessutom ska det gulflaggas om nån kör rakt fram där så att andra ska ta det lite lungt, då bör det inte vara ett problem.

Nu pratar jag om träningarna.
 
RR:Benny skrev:
2669697 Hmm. ungefär samma svar jag fått från alla jag talat med.
Men under race då?
//
Benny

Kan ju vara lite skillnad under race, folk är mer taggade och har väl mer adrenalin som pumpar och bara måste ut på banan så fort som möjligt för att inte tappa placeringar.

Möjligvis kan en sån regel vara bra under race men inte under kval och träning, tycker jag.
 
RR:Benny skrev:
2669596 Lustigt att det kommer upp här: Behöver inte göra ont, men det ska inte gå att köra på banan hur som helst heller.

Enda kurvan jag har (säkerhets) problem med är ingången till esset.
På SM -06 var det greven + 1 gång på R1000 & 2 ggr på R600.... folk som bromsade på sig,, vände på asfalten och gav sig ut på banan igen.

Har hänt flertalet ggr på tisdagsträningen, oftast med god marginal där, men ändå.

Jag bara väntar på nästa allvarliga olycka.

Men men, har tagit upp det med ett antal personer, men ingen verkar hålla med mig.

Jag skulle vilja ha en gult band eller liknande, bryter du det = Vurpa = avvakta tills racet/passet är slut.
//
Benny

Intressant, under SM 2004, borde det ha varit, stod jag och en till som funktionärer precis där ni pratar om att folk åker rakt fram. Så fort någon hade "kört av" där sprang vi fram och pratade med dom, detta gjorde att avåkningarna under dagen minskade rätt kraftigt eftersom de flesta bara ville "byta grupp" eller vänta på kompisarna.

Så blir det ju naturligtvis inte på racen, att folk byter grupp t.ex. Men man har ändå möjlighet att styra lite mer när man tycker det är säkert att skicka ut förarna igen. Sen kan det ju vara lite svårt att ens få kontakt med en förare som vill vinna racet och vill ut på banan igen så fort som möjligt.

Kanske vore en idé att ha en postering där under tävlingarna och att alltid gulflagga, både under träning och race, när någon är utanför banan och kör.

Eller menar du halkbanan mitt i esset? Att folk vänder där? För det var väl där Greven körde ut på banan igen? :va
 
Neutral skrev:
2669451 På något vis måste man ju hindra folk från att bli påkörda när de kommer ut från nya partiet av de som åkt rakt fram. Falken har väl en däckschikan för det syftet.
Nej, det är sand om man åker rakt fram i Falkenbergs chikan. Jag har provat.
 
RR:Benny skrev:
2669596 Lustigt att det kommer upp här: Behöver inte göra ont, men det ska inte gå att köra på banan hur som helst heller.

Enda kurvan jag har (säkerhets) problem med är ingången till esset.
På SM -06 var det greven + 1 gång på R1000 & 2 ggr på R600.... folk som bromsade på sig,, vände på asfalten och gav sig ut på banan igen.

Har hänt flertalet ggr på tisdagsträningen, oftast med god marginal där, men ändå.

Jag bara väntar på nästa allvarliga olycka.

Men men, har tagit upp det med ett antal personer, men ingen verkar hålla med mig.

Jag skulle vilja ha en gult band eller liknande, bryter du det = Vurpa = avvakta tills racet/passet är slut.
//
Benny


Håller med , Benny !!
 
Nyteknik skrev:
2669959 Nej, det är sand om man åker rakt fram i Falkenbergs chikan. Jag har provat.

Nej, då har du svängt in en bit om du genar över sanden.
Rakt fram i bromsningen och du kommer in på den gamla slingan.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top