Sviestad 2007?!?

Status
Ej öppen för fler svar.
HW skrev:
2667738...säkerheten måste utvecklas...

Raksträckan blir en halv till en växel kortare. På dom största hojarna blir det stor skillnad men på övriga kommer det snarare vara gynnsamt. Dessutom blir det ett par kurvor och lite nivåskillnad på en annars ganska "platt" bana.

/HW
Jag tycker det låter jättebra! :)

Om den nya sektionen byggs rätt (alltså inte som i Falkenberg) kommer Sviestad bli både säkrare, roligare och ge fler platser att köra om på. För oss som framför allt gillar när det svänger är det såklart goda nyheter!
 
HW skrev:
2668111 Vilken jädra otur! Jag tycker verkligen så himla synd om dig som tvunget skulle födas i fel jädra ände av den här världsdelen. Tänk ändå om dina föräldrar varit spanjorer eller itailenare och du snackat ett språk vi inte förstår... då hade du ju kanske även haft en RIKTIG BANA i närheten, där man kan köra ROADRACING på RIKTIGT!!! WHOOHAAA!!!!


Se dig omkring lite, det är faktiskt såhär sporten ser ut i Sverige. Ett par hundra i publik, obefintligt intresse från företagen och straffskatter på allt som är kul. Det ger ingen möjlighet att bygga banor i motogp-klass.

Gillar du det inte så byt sport. Sluta i alla fall klaga för det är djävligt tröttsamt med folk som har den attityden till allt.
Visst jag förstår att du inte har något bättre för dig hemma eller på jobbet eller vart du nu befinner dig men försök att vara lite konstruktiv istället. Börja med att komma på något månadsmöte eller någon städdag eller aktivitetsdag i din hemmaklubb. :smasha

Jag talar inte bara för egen sak utan för alla i sektionen som lägger ner en djävla massa jobb varje säsong. Vi har inget emot kritik men när det övergår till tjatigt gnäll börjar det bli ansträngt!

/HW

:klappar :klappar :klappar

Nyteknik skrev:
2668162 Jag tycker det låter jättebra! :)

Här är vi ju överens!!!!:tummenupp
 
Last edited:
magnus_moss skrev:
2668163Här är vi ju överens!!!!:tummenupp
Vi är nog överens i det mesta. :)

Jag hade mer än gärna haft en R6 med extra-extra-allt men saknar tyvärr tid och utrymme. Därför får jag snegla på det mer praktiska men möjligen mindre roliga. That´s life.
 
HW skrev:
2668111
Jag talar inte bara för egen sak utan för alla i sektionen som lägger ner en djävla massa jobb varje säsong. Vi har inget emot kritik men när det övergår till tjatigt gnäll börjar det bli ansträngt!

/HW
Word HW:yoparty

Bergskurvan kommer att bli säkrare nu med den nya sträckningen, skönt att LMS RR sektion fick klartecken till ombyggnaden.

Tack alla ni som sliter och släpar med allt som Svensk RR innebär, utan er har vi ingenting.
 
Torkel skrev:
2668157
Sen ursäkta men det här snacket om Björns kurva och Kobbes böj? Var det inte Per Träff som kom med förslaget till att börja med? "Pelles kombination" eller nå't tycker jag gott den kan få heta!

Har ett svagt minne av att jag skickade ett väldigt liknande förslag till dig för ett par år sedan ;)
Riktigt snyggt gjort i paint med röd streckning :yoparty
Jag tror det kan bli riktigt bra, även om knicken som är rätt häftig i hög fart försvinner. En vänsterböj till på sviestad kommer göra underverk för däcktempen iaf :)
 
oFFkeFF skrev:
2668199 Har ett svagt minne av att jag skickade ett väldigt liknande förslag till dig för ett par år sedan ;)
Riktigt snyggt gjort i paint med röd streckning :yoparty
Jag tror det kan bli riktigt bra, även om knicken som är rätt häftig i hög fart försvinner. En vänsterböj till på sviestad kommer göra underverk för däcktempen iaf :)
Mycket möjligt, det fanns en lång tråd i LMS forum men det har dött inaktivitetsdöden så det är historia nu. Däremot så fick jag ju Magnus Thomé på rejsa.nu att övertala en snubbe att göra Sviestad för Grand Prix Legends så man skulle kunna testköra lite olika förslag. Det hann bara till originalversionen av banan men om den kan man läsa här: http://forum.rscnet.org/showthread.php?s=&threadid=49672
 
Jag vill bara säga att alla som jobbar med ändringen av banan gör ett BRA JOBB och jag är glad att ni gör vad ni gör.

Dom har absolut tagit till sig av det som hänt tidigare på banan (vid sidan om) och gör nu åtgärder.

Jag önskar att alla kunde inse att banan byggs inte bara efter mc sporten utan för alla aktiviteter där och att man därav inte kan se bara till sin egna sport som en del gör.

Banan blir väl inte sämre, det är du/jag som förare som måste lära oss hanter vår mc på en annan bansträckning bara.

Klaga nu inte på att banan byggs om, se det som positivt att den förändras, att det finns banor vi kan köra på.

Jag ser positivt fram mot att köra där när banan är klar, kanske hatar jag det partiet så som jag hatar en del andra partier på t ex Mantorp, men det är ju för att jag inte kan köra bra där/kör fel och inte banans fel

Tack till er som arbetar med Sviestad, God Jul och gott nytt år till er :)

/Liwa1
 
Nyteknik skrev:
2668162 Jag tycker det låter jättebra! :)

Om den nya sektionen byggs rätt (alltså inte som i Falkenberg) kommer Sviestad bli både säkrare, roligare och ge fler platser att köra om på. För oss som framför allt gillar när det svänger är det såklart goda nyheter!
Trodde inte du hade kört nya sträckningen på falken?:va
 
Nr:18 skrev:
2668528 Trodde inte du hade kört nya sträckningen på falken?:va
Fråga Dobrich om hur det gick i den kurvan 2005. :hihi
OBS! Nyteknik gjorde inget fel men Dobrich han inte om vilket Mårtensson gjorde så det avgjorde det racet.
 
Synd att de inte gör om depån så man slipper stå långt ute på gokartbanan jämt.... så drygt att kryssa fram bland bilar och tält...
 
guzzo skrev:
2668809 Synd att de inte gör om depån så man slipper stå långt ute på gokartbanan jämt.... så drygt att kryssa fram bland bilar och tält...

Tror gocartnissarna skulle ha vissa synpunkter om vi asfalterade över deras bana. Kan förstå att det inte är så kul att stå där eller på gräset vi rondellen heller för den delen. Men en sak i taget.
 
HW skrev:
2667791 Nej och inte elskåpet vid entrén till speedwaybanan heller för där har ingen någonsin kört av! I alla fall inte från rr-banan.

/HW
aha, så som man sa om ett visst parti på suzuka..
 
Neutral skrev:
2669080 Den blir kvar då körskolorna behöver den sträckningen för bromsprover.

Men om man inte gör ett stort lecahav där så kan ju precis samma sak hända igen som hände i sommras med killen som avled.

För han gick ju av banan i höjd med knicken och körde i gräset ner till berget.
 
trille skrev:
2669095 Men om man inte gör ett stort lecahav där så kan ju precis samma sak hända igen som hände i sommras med killen som avled.

För han gick ju av banan i höjd med knicken och körde i gräset ner till berget.
Fast nu har du nog inte fullgas vid knicken längre.
 
samuel w skrev:
2669147 Fast nu har du nog inte fullgas vid knicken längre.

Jodå, fatta vad blåsta alla blir när dom bromsar och svänger höger och du bara drar rakt fram..tar flera placeringar på en gång ju....suckers.. :D
 
samuel w skrev:
2669147 Fast nu har du nog inte fullgas vid knicken längre.

men var det inte för att hans broms gick sönder?
Det kan väl fortfarande hända och då blir det väl ingen skildnad... men jag bara spekulerar ni har säkert rätt...
 
björn.e skrev:
2667665Styrelsen gick på RR sektionens förslag och grävskoporna har enligt uppgift redan börjat. Följade kommer bli nya bansträckningen.
"Förlängda knicken" Efter knicken ca 15-20 meter kommer en 80graders höger i fall (ca 2 m). Sedan kommer "björns-böj" en fin vänster som tar dig mot posterning 8:a (den vid infarten till rondellen). Där möts man av kobbes-kurva" en snabb rakare ut på gammla sträckningen. Det är inte idag klart med banbredder osv utan det arbetet fortgår. Jag ska försöka komma ut imorgon för att få mig en uppfattning om hur det ser ut.
Visst blir banan i ett avseende fattigare iom att högfartsböjen försvinner, men den blir å andra sidan rikare med fler kurvor och lite nivåskillnad. Jag tror det kan bli riktigt bra, ser fram emot att testa till våren! All heder åt er som jobbat för att få till detta! :tummenupp


trille skrev:
2669164 men var det inte för att hans broms gick sönder?
Det kan väl fortfarande hända och då blir det väl ingen skildnad... men jag bara spekulerar ni har säkert rätt...
Om din broms lägger av kommer du nu att upptäcka det strax innan knicken istället för strax innan bergskurvan, det gör en hel del skillnad.
 
Nr:18 skrev:
2668528 Trodde inte du hade kört nya sträckningen på falken?:va
Jodå, jag debuterade där -05 och regerade bland B-förarna med en 49-tid på racet, låg sjua i första kurvan och avgjorde på sista varvet (som Gustav skriver) det årets mästerskap.

:yoparty

P@trik skrev:
2669158 Jodå, fatta vad blåsta alla blir när dom bromsar och svänger höger och du bara drar rakt fram..tar flera placeringar på en gång ju....suckers.. :D
Man kan sätta i system att vart tredje varv fejka en missad inbromsning, köra igenom sektionen och tjäna en eller två placeringar. Man kan då klättra från t.ex tionde plats på gridden till segrare!
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top