Sviestad 2007?!?

Status
Ej öppen för fler svar.
HW skrev:
2598191 Tror du att hela LMS (=ca 1400 personer) är dumma i huvet? :confused:
Bortse från håkan mig och ecce då....

Om vi lägger ner x antal 100 000:- på en ombyggnad för att höja säkerheten så lägger vi minst 1 kopp kaffe på att fundera på säkerheten....:va


/HW
i med att det är så tyst runt det hela så får man väl fråga? det var inte ett ifrågasättande av intelligens, utan ett enkelt önsketänkande som jag förstår nu kan tas på fel sätt av de involverade. får ursäkta för det.
 
Nja, tyst är det väl inte? Bara för att en del saker inte diskuteras på olika forum betyder det väl inte att det mörkläggs? Infon finns tillgänglig via LMS-rr månadsprotokoll vilka finns på www.lms.se
 
sandstream skrev:
2597154 Ja, det borde gå att ordna.
Meddela om ni kom fram till att det verkar vara något att ha på mötet så ska jag kolla med ägaren om han kan släppa dem.


som skrivet redan så funkar det tyvärr inte (vi ska kolla formar i stället) men jag tackar för att du ville ställa upp :tummenupp :)

björn
 
björn.e skrev:
2598819 som skrivet redan så funkar det tyvärr inte (vi ska kolla formar i stället) men jag tackar för att du ville ställa upp :tummenupp :)

björn

Fast sandstream's betongplattor kanske skulle göra sig bra som depå-underlag istället för gräset ;)
 
oFFkeFF skrev:
2598844 Fast sandstream's betongplattor kanske skulle göra sig bra som depå-underlag istället för gräset ;)
De är så fruktansvärt otympliga bara, annars kunde jag ju haft dem i tältet i sommar :D

(Var med och bröt upp dem, körde iväg dem till köparen och fick sedan äran att bära upp dem till hans vedbod :mad: )
 
30 mm från banas asfaltskant ner till grus/gräs utanför banan, det fixas och eller?

+ att halkbanans "åka tillbaka väg" som korsar esset, dess vänstra kant har (hade? ) för hög kant.
 
Då jag lovat att hålla er uppdaterade så får man väll hålla det:D LMS kommer att byggas om och det har redan börjat. Styrelsen gick på RR sektionens förslag och grävskoporna har enligt uppgift redan börjat. Följade kommer bli nya bansträckningen.
"Förlängda knicken" Efter knicken ca 15-20 meter kommer en 80graders höger i fall (ca 2 m). Sedan kommer "björns-böj" en fin vänster som tar dig mot posterning 8:a (den vid infarten till rondellen). Där möts man av kobbes-kurva" en snabb rakare ut på gammla sträckningen. Det är inte idag klart med banbredder osv utan det arbetet fortgår. Jag ska försöka komma ut imorgon för att få mig en uppfattning om hur det ser ut.

mvh björn
 
Så nu måste man investera i ett stuntbakdrev för det kommer bli ytterligare en gocartbana utan rakor...
 
dags för gravöl för sveriges roligaste bana.
 
Kul att arbetet redan igång! Hoppas att det blir en rolig ny sträckning, var inte riktigt med på hur det ser ut när den går ut på gamla banan igen. Björn, du får starta Microsoft Paint o rita en fin skiss.
 
R2 skrev:
2667690 dags för gravöl för sveriges roligaste bana.


kan inte annat än att hålla med. bana var bra som den var men men

björn

samuel w skrev:
2667700 Kul att arbetet redan igång! Hoppas att det blir en rolig ny sträckning, var inte riktigt med på hur det ser ut när den går ut på gamla banan igen. Björn, du får starta Microsoft Paint o rita en fin skiss.


har precis fått hem nya burken fins inte ett skit på den, får se om jag kan fixa nått imorgon eller om någon annan smart mäniska klarar det.

björn
 
Last edited:
björn.e skrev:
2667704 kan inte annat än att hålla med. bana var bra som den var men men
ja mkt bra, kicken av knicken är ett minne blott alltså :-(
personligen tycker jag den va säker nog också, knicken och bergskurvan alltså.
nåväl, kunde dom gräva upp Hockenheim så..
 
R2 skrev:
2667690 dags för gravöl för sveriges roligaste bana.


Banan var bra men avåkningszonen var det inte. Nu råkade det gå åt helvete 2 ggr på kort tid och det blev ett djävla ståhej från media och anhöriga så detta är vad som måste ske.
Om vi inte skulle bygga om om det skulle hända något mer skulle förmodligen även "ni" kritiker stämma in i kören och sjunga "vad var det vi sa?" och "varför har inget gjorts trots det som hänt".

Tack och lov finns det dom som inser att förändringar hör till utvecklingen och säkerheten måste utvecklas i takt med att materialet förändras. När banan byggdes på 60-talet gick hojarna i max 200km/h nedför rakan, då räckte avåkningszonen. Idag gör hojarna närmare 300 och då fungerar det inte längre.

Raksträckan blir en halv till en växel kortare. På dom största hojarna blir det stor skillnad men på övriga kommer det snarare vara gynnsamt. Dessutom blir det ett par kurvor och lite nivåskillnad på en annars ganska "platt" bana.

/HW
 
HW skrev:
2667738
Raksträckan blir en halv till en växel kortare. På dom största hojarna blir det stor skillnad men på övriga kommer det snarare vara gynnsamt.

/HW

En halv??? med samma drevning som innan??? behöver man inte bromsa innan svängen eller???
 
En stor seger att LMS huvudstyrelse gick på RR-sektionens förslag, de som klagar har nog ingen aning om hur dåligt det blivit annars. Vilken julklapp! :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top