Sviesta i morgon. Samåka ToR Stockholm?

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Jag och min hoj skulle vilja åka tur och retur Stockholm - Sviesta i morgon. Jag kan fixa buss med plats för två hojar men behöver då någon som kan köra bussen (b-kort).

pvcraketen skrev:
Jag och min hoj skulle vilja åka tur och retur Stockholm - Sviesta i morgon. Jag kan fixa buss med plats för två hojar men behöver då någon som kan köra bussen (b-kort).
Har du supit bort körkortet?

jag körde hela vägen fram och tillbaka förra tisdagen. det var jobbigt. jag avböjer.

kolla med Claes annars. han och jag ska kanske samåka men han slutar lite sent för att ha tid att åka i 80 km/h hela vägen ner.

pvcraketen skrev:
Jasså, du har köpt en hoj nu? Då så, hur dax åker vi i morrn? Ska vi packa i kväll? (Kortet har jag lånat ut tillfälligt.)
Ring mig, jag har kanske tips på nån du kan åka med.

Jag är fortfarande intresserad av att samåka om någon har plats över i sin skåpbil och passerar förbi Älvsjö-trakterna.

Det tragiska är att det är lika besvärligt för mig i Linköping att ta mig ut till Sviestad. Racing är för villaägare med garage och plats för släpvagnar m m. :(

Jag har varken villa, garage eller släpvagn.
Jag klarar mig fram å tillbaka helt själv ändå. Förfan Mårten, håll hastigheten i fortsättningen ;)

eus skrev:
Jag har varken villa, garage eller släpvagn.
Jag klarar mig fram å tillbaka helt själv ändå. Förfan Mårten, håll hastigheten i fortsättningen ;)
Men du bor ju i kyrkbyn där finns det säkert nån sakristia över där du kan förvara din moped, vad det du hade med saken att göra? Det hela har nog löst sig nu så vi ses i morrn. För du ska dit Mah-tin?
@Ninjpojken, PMa om du vill ha skjuts inom Linköping, det löser vi nog!

Ninjaboy skrev:
Det tragiska är att det är lika besvärligt för mig i Linköping att ta mig ut till Sviestad. Racing är för villaägare med garage och plats för släpvagnar m m. :(

Nu ska vi inte vara sådär, tänk på mig, till exempel. Det enda kort jag har, har jag inget fordon för, och det enda motorfordon jag har, har jag inte kort för... :gnissla
Hur lätt blir det då? :va

En släpvagn kostar inte så mycket, om det var det du var ute efter, det gäller bara att köpa av rätt person....
:tummenupp

Syss skrev:
Nu ska vi inte vara sådär, tänk på mig, till exempel. Det enda kort jag har, har jag inget fordon för, och det enda motorfordon jag har, har jag inte kort för... :gnissla
Hur lätt blir det då? :va

En släpvagn kostar inte så mycket, om det var det du var ute efter, det gäller bara att köpa av rätt person....
:tummenupp
Haha, du är ju på Sviestad jämt så på något vis har du fixat det. :D

Jag har ingen plats att ha släpvagnen på och det kostar 14' att montera drag på min bil.

Ninjaboy skrev:
Haha, du är ju på Sviestad jämt så på något vis har du fixat det. :D

Jag har ingen plats att ha släpvagnen på och det kostar 14' att montera drag på min bil.

Jag liftar eller går, du vet, till fots, från Hackefors. ;) Jag vet, jag är inte riktigt klok. :Rockbanan
Snart blir det dags för inlinesen ut igen, som förra året! :tummenupp
Och sedan kanske hojen.... :yoparty

Men hördu, vad har du för bil egentligen? :skrämd

Anneli skrev:
Vad har du för speciell bil egentligen, så dyrt brukar det inte vara? :va

Menar, till min V40 skulle det kosta 5500, vilket jag tyckte var tokdyrt.

pvcraketen skrev:
Men du bor ju i kyrkbyn där finns det säkert nån sakristia över där du kan förvara din moped, vad det du hade med saken att göra? Det hela har nog löst sig nu så vi ses i morrn. För du ska dit Mah-tin?
@Ninjpojken, PMa om du vill ha skjuts inom Linköping, det löser vi nog!
Nä, ni får klara er utan mig imorgon.
Finland blir min nästa körning.

@Ninjaboy: Jo seru, man köper en rejshoj. Hyr ett garagage någonstans alternativt lånar föräldrarnas (till deras stora förtjusning). Sen köper man sig en skraltig skåpbil av valfritt fabrikat, sen är det bara till å tuta å köra. Behöver inte ens bli dyrt. 14k får du ju värsta lyxbussen för!
Det är mitt recept till (framgångsrik) racing.

Anneli skrev:
Vad har du för speciell bil egentligen, så dyrt brukar det inte vara? :va
Brutal Money Waster

eus skrev:
@Ninjaboy: Jo seru, man köper en rejshoj. Hyr ett garagage någonstans alternativt lånar föräldrarnas (till deras stora förtjusning). Sen köper man sig en skraltig skåpbil av valfritt fabrikat, sen är det bara till å tuta å köra. Behöver inte ens bli dyrt. 14k får du ju värsta lyxbussen för!
Det är mitt recept till (framgångsrik) racing.
Liknar min plan, garage har jag ett på gång men kan inte ha buss/släpvagn där. Gör mig nog av med 10:an till hösten och köper banhoj samt säljer Bumsen till våren och köper sommarbil och rostig racebuss som får bli vinterfordon också. Kanske motard till gatåka. Det är mitt recept till (inte så framgångsrik) racing. :hihi

*/ ?>
Back