svetsa aluminium..vart?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
tja nån som vet om en duktig svetsare här i borås trakten.. skulle behöva lite svetsat på min motorkåpa..

skriv gärna med tel/adress vore grejt :tummenupp

sven666 skrev:
tja nån som vet om en duktig svetsare här i borås trakten.. skulle behöva lite svetsat på min motorkåpa..

de beror på hur bra du vill ha de... ja ska kolla me en kille om han kan, vill inte sätta ut nummret!!

GSX-R Micke skrev:
de beror på hur bra du vill ha de... ja ska kolla me en kille om han kan, vill inte sätta ut nummret!!

det ska ju se hyffsat snyggt ut.. (läs: INTE som om jag vart där å kladdat med kemisk metall!)

sven666 skrev:
det ska ju se hyffsat snyggt ut.. (läs: INTE som om jag vart där å kladdat med kemisk metall!)

Det går att få jättesnyggt med kemisk metall. Eller... Tja, ganska snyggt i alla fall. Eller... Nä, det blir rätt skabbigt faktiskt. Men det funkar!

McB skrev:
Det går att få jättesnyggt med kemisk metall. Eller... Tja, ganska snyggt i alla fall. Eller... Nä, det blir rätt skabbigt faktiskt. Men det funkar!

nja.. det är lite sprickor och hål å bucklor å grejer som måste rätas ut.. plus att jag är lat som fan.. bäst att lämna in skiten till nåt proffs ;)

sven666 skrev:
nja.. det är lite sprickor och hål å bucklor å grejer som måste rätas ut.. plus att jag är lat som fan.. bäst att lämna in skiten till nåt proffs ;)

ja ska kolla upp de imorgon om dom har semester... har du den lös å den ren så tar de nog inte lång tid å fixa den!!

sven666 skrev:

Tänker du köra sönder fler motorkåpor - gör en sökning på "Technoweld" här på sporthoj. Det är fattigmanssvetsen för aluminium, blir lika starkt som en svets.

sven666 skrev:

Hej.

Har jag inte redan erbjudit mig att hjälpa dig?. :confused:
Men nu har jag semester.

M.V.H
HARKE

hmm har du? :va

men jaja.. jag är en lat jävel.. i mitt försvar dock.. kändes inte så kul att ligga å skruva i garaget med kasst knä! :7peta

men nu böjer det på sig igen så nujävlar ska jag upp på hojen!
ingen med några bra tips? :confused:

sven666 skrev:

men jaja.. jag är en lat jävel.. i mitt försvar dock.. kändes inte så kul att ligga å skruva i garaget med kasst knä! :7peta

Klart jag hjälper dig,men då får du vänta tills jag kan åka ner till jobbet vecka 31. 31-5-2004 det var då jag svarade på ditt inlägg om att jag kunde hjälpa dig.

M.V.H
HARKE :banana

ok.. v31 va ju ett tag kvar iof.. men har jag inte hittat nån innan dess så :tummenupp

31/05.. :o aja där fick jag på nosen.. :näsblod

Mc-teknink vid svampen på trandared är en av dom bästa i Borås på att svetsa alu. Jag tror han jobbar mån, tis och ons i några veckor nu.

Hälsa från han med den rasade r1-motorn. ;)

sven666 skrev:

Jag har lagat ett antal oljetråg på ett antal PUCH DAKOTAs men Kemisk metall, det funkar så länge du inte är ute i skog och annan oländig terräng med din "röda faran". Sten och asfalt är hårt, aluminum är inte lika hård.
Äh,va fan,sätt på en cool dekal på det lappade området och wheela inte runt igen. :tummenupp

Nu får du fan sätta fart med din jävla skithoj :arsele

Blir ju inget åka så länge du är konvalecent............... :(

Har silvertejpat ihop min Pärla nu, så jag är redo att :squid

Ring när du är redo :lol så vi kan sabba lite för storkäftarna ifrån Alingsås :yoparty

*/ ?>
Back