Sveriges kurvigaste väg? Brudfjällsvägen?

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date
Nössamerika

Om ni ändå ska köra i Dalsland osv så kan jag tipsa om Nössemarksvägen.

Ed - Nössemark
http://www.hitta.se/Route.aspx#6538...Ed;|6563762;1272754;Nössemark kyrka;;Dals-Ed;

3 mil och ungefär 300 svängar (det sägs att det är lika många svängar som dagar på året men jag har aldrig lyckats hålla räkningen).

Just nu är det lite vägarbeten så lite grusvarning på sina ställen, men vilken väg...
En liten varning även för timmerbilar som visserligen håller sig på sin sida, men kör SNABBT (för att vara så j-la stora..)

Brudfjällsvägen är kurvig och bra, Nössemarksvägen dubbelt så lång.
Långed - Ed är inte långa biten och när man ändå tagit sig till Nörremark kan man ta fina vägar till Halden därifrån. Sen finns ju Halden - bullaren osv...

Möjligheterna är oändliga i Sveriges minsta landskap :banana

Tack för fina vägtips och en kanontråd!

En fantastisk skön väg väster om Vättern är också från Habo och ett par mil norrut genom Hökensås, härliga kurvor och ingen bebyggelse. :yoparty

Ett tips till många där ute som letar krokiga vägar. Börja med att köra i erat egna jävla körfält. Hatar såna som klagar på att det inte finns vägar i närheten för att de använder hela körbanan då det inte kommer bilar. Är det så fränt och själförtroendeboost att köra lite fortare och gena istället för att hålla en bra linje på ens egen sida av vägen?

Last edited:
Sådär nu har jag åkt några av tipsen här i tråden. Inte helt oväntat var norska vägarna snäppet vassare, Halden - Bullaren var ju heeelt makalös! :)

Vill passa på att lägga till ytterligare ett kurvigt tips: HÄR.

Mera kurviga tips finns i min signatur :tummenupp

Har för mig att det var SDK:s karta jag bläddra i för några år sedan och blev ganska besviken. Visst, det är t.ex fin utsikt ut över Vättern från motorvägen mellan Jönköping och Gränna... men inte riktigt den sortens väg jag vill lägga bombrepor på.

Har för mig att det var SDK:s karta jag bläddra i för några år sedan och blev ganska besviken. Visst, det är t.ex fin utsikt ut över Vättern från motorvägen mellan Jönköping och Gränna... men inte riktigt den sortens väg jag vill lägga bombrepor på.

Har du nog för dig fel, här finns garanterat inga motorvägar med :fakta

om vädret tillåter i helgen skall jag filma en kurvig väg i roslagen.

Bullaren-Halden-Nössemark-Håbol-Gatan-Brudfjället. där har ni den ultimata sträckan!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti