Sveriges bästa Roadracing-förare?

Sveroges just nu bästa Roadracing-förare?

• Antal röstningar
    0
Stigefelt, idag och någonsin.

Den bästa föraren som just nu gör mest av sin förartalang som jag ser det tveklöst Stigefelt.
Den bästa föraren som gör minst av sin talang, tveklöst Watz.

Last edited:
Lika överlägsen som Lindström är idag i NSB, lika överlägsen har Minin varit i flera år, dessutom på äldre material...hade varit ROLIGT att se dessa kombattanter drabba samman.
Stigefeldt i all ära, tror att den svarta hunden hade fått kuta hem med svansen mellan bena vid en skärmytsling mellan dessa hjältar... :)

Neutral skrev:
2229026 Klumpigt ordval eller menar du att Watz är lat eller dylikt? :confused:
Nej, det är inte lättja det handlar om, men om han hade haft Stigefelts förmåga att ragga spons så hade han kunnat köra på en hygglig hoj i 250 VM, och säkert bli en regelbunden poängplockare.
Det har han ju potential för, eller hur?
Jag skulle tycka att det vore super om han kom ut i VM igen, men tycker det suger att se honom och även Lindström här hemma när de har sådan potential.
Han borde jobba mer med att marknadsföra sig. Har du något annat tips på hur han ska ta sig dit han hör hemma ?

Lord Melchet skrev:
2229132 Nej, det är inte lättja det handlar om, men om han hade haft Stigefelts förmåga att ragga spons så hade han kunnat köra på en hygglig hoj i 250 VM, och säkert bli en regelbunden poängplockare.
Det har han ju potential för, eller hur?
Jag skulle tycka att det vore super om han kom ut i VM igen, men tycker det suger att se honom och även Lindström här hemma när de har sådan potential.
Han borde jobba mer med att marknadsföra sig. Har du något annat tips på hur han ska ta sig dit han hör hemma ?
Det är ju inte så att han inte försöker, dessutom finns det en del i pipelinen om allt går som det ska, men det finns vissa skillnader rent geografiskt. Eftersom RR är så litet i Sverige nationellt så måste man ha ett bra stöd lokalt vilket både Stigefelt och Mårtensson har från Anderstorptrakten. Fredde har ett betydligt tuffare klimat i Linköping där tex LHC dammsuger hela marknaden på sposnorpengar. Eftersom Stigefelt tidigare kom ut tidigt, tack vare starkt lokalt stöd, har han under flera år på ett smart sätt och enklare sätt kunnat skaffa sig fler och starkare sponsorer.

Fredrik Watz!
Pga hans inställning, han verkar inte bli nämnvärt påverkad av omständigheterna runt ett race. Det är bara att köra! Vinnarinstinkt!
Ge honom mer pengar, så han kan köra, bara!

/B)

Gustav O skrev:
2229311...
Eftersom RR är så litet i Sverige nationellt så måste man ha ett bra stöd lokalt...

Jag skulle gissa på tvärtom. Här finns inte samma intresse som det finns utomlands. Hade Watz tex haft lite Tyska sponsorer så hade han kört i förra GP:et. Eller kunnat komma in i VM för flera år sen. Eller varför inte några Spanska eller Italienska sponsorer? Det fungerar säkert det med för att komma in i GP-teamen med.

Axxexs skrev:
2229573 Jag skulle gissa på tvärtom. Här finns inte samma intresse som det finns utomlands. Hade Watz tex haft lite Tyska sponsorer så hade han kört i förra GP:et. Eller kunnat komma in i VM för flera år sen. Eller varför inte några Spanska eller Italienska sponsorer? Det fungerar säkert det med för att komma in i GP-teamen med.
Fast vad har ett tyskt/italienskt/whatever företag för nytta av en Svensk? Jag är övertygad om att de flesta som inte blir riktigt stora tidigt har sponsorer med en koppling antingen till familj/släkt/vänner/personliga kontakter eller till närområdet även om de kommer från andra länder, fast jag vet ju inte.

Gustav O skrev:
2229599 Fast vad har ett tyskt/italienskt/whatever företag för nytta av en Svensk? Jag är övertygad om att de flesta som inte blir riktigt stora tidigt har sponsorer med en koppling antingen till familj/släkt/vänner/personliga kontakter eller till närområdet även om de kommer från andra länder, fast jag vet ju inte.

Ett utlänskt företag kan hitta en marknad här genom att ha en svensk som ambasadör tex för sin produkt. Kolla bara Dark Dog tex. Inget Svenskt företag men numera lanserad här via roadracingen.

Många i VM kör med pengar från företag som inte är från deras länder. Repsol har 5st förare men bara en av dem är Spanior tex.

Axxexs skrev:
2229623 Ett utlänskt företag kan hitta en marknad här genom att ha en svensk som ambasadör tex för sin produkt. Kolla bara Dark Dog tex. Inget Svenskt företag men numera lanserad här via roadracingen.
Som jag skrivit tidigare tror jag inte det är någon slump att det finns en dansk, en finsk och en svensk förare i Dark Dog-teamet.
Hade de haft plats för en fjärde förare hade han varit norrmanen som kör i samma serie.

Angående frågan om vem som är bäst just nu måste jag också hålla med om Stiggy.
De andra kör i Korp-serier i jämförelse.

Miinin mot Lindström hade som sagt varit grymt kul att se :banana

Miinin kör snabbt på vilken hoj som helst... Vem har varvrekord/klassrekord på dom flesta banor i Sverige? På "gammalt" material... Alltså, killen bryr sig inte ens om att byta kedja/drev... Ställa in dämpare.... "Varför då? Det fungerar ju..." Alltså Miinin är överlägsen, iaf på en SB. Han vägrar åka moppe :D (Allt under 1000 kubik)

Bollox skrev:
2229773 Miinin kör snabbt på vilken hoj som helst... Vem har varvrekord/klassrekord på dom flesta banor i Sverige? På "gammalt" material... Alltså, killen bryr sig inte ens om att byta kedja/drev... Ställa in dämpare.... "Varför då? Det fungerar ju..." Alltså Miinin är överlägsen, iaf på en SB. Han vägrar åka moppe :D (Allt under 1000 kubik)

Hur fick du ett varvrekord på sviestad till "de flesta banor"?
Jimmy var bara några hundradelar från att slå det rekordet dessutom.
Sen ställer Christer visst sina dämpare, samt körde 600...
Christer är ruggigt vass, men värst på SB?

Bollox skrev:
2229773 Miinin kör snabbt på vilken hoj som helst... Vem har varvrekord/klassrekord på dom flesta banor i Sverige? På "gammalt" material... Alltså, killen bryr sig inte ens om att byta kedja/drev... Ställa in dämpare.... "Varför då? Det fungerar ju..." Alltså Miinin är överlägsen, iaf på en SB. Han vägrar åka moppe :D (Allt under 1000 kubik)

Haha vilken smörja, som om han skulle vara "överlägsen".

Bollox skrev:
2229773Alltså Miinin är överlägsen, iaf på en SB.
När jag såg Miinin senast, på SM-deltävlingen på Gelleråsen förra sommaren, blev han klockrent ifrånkörd av Jerker Axelsson; en ringrostig MC-försäljare från Trollhättan. Överlägsen my ass.

Bollox skrev:
Han vägrar åka moppe :D (Allt under 1000 kubik)
Ja, Endurance-VM är ju jämfört med EM/VM i 250 en serie för de som verkligen söker en utmaning... :lol

Gustav O skrev:
2228040 Vem anser du vara Sveriges just nu bästa aktiva Roadracing-förare?
Motivera gärna varför också.

Det blir ju helt klart Watz.
Men om man bortser från aktiv så blir delad första plats Håkan Olsson och Watz :tummenupp

Svarade Stiggy, men vill även lägga till Janne Hansson för både gamla och nya meriter, många fina titlar och just nu 4a i VM (Endurance)

Dåligt med åsikter i denna tråd, brukar ju skapa lite debatt när folk får tycka till...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti