04-07-19 Jimmy Lindström skadad på Ring Knutstorp.
Under det första warm up varvet på söndagsmorgonen vid deltävlingen för Roadracingens Veidec Trophy på Ring Knutstorp råkade den 28 årige Södertäljebon Jimmy Lindström ut för ett släpp i bakhjulet vilket sedan ledde till att motorcykeln wobblade när han försökte rädda situationen. Dessvärre kastades Jimmy av sin Hondamotorcykel och kanade, med huvudet före och med stor kraft, in i ett skyddsräcke.
------------------------------------------------------------------------------------
04-07-22 Jimmy Lindström opererad och längtar till hojen
Under onsdagen opererades Jimmy Lindström framgångsrikt av läkarlaget i Lund. Operationen av käkbrotten gick mycket bra och Jimmy kommer inte att få några bestående men av kraschen. Näsbenet har lagt sig själv tillrätta och självläker.
Torsdag kväll transporteras Jimmy i ambulans till Huddinge sjukhus för fortsatt vård.
- Nu hoppas jag att läkningen går fort. Jag vill upp på hojen igen så fort som möjligt. Just nu är jag dock ganska svullen i halsen som fått sig en smäll och det gör ont lite här och där men om läkarna ger sitt OK så kör jag förhoppningsvis finalen på Mantorp, kommenterar Jimmy som också vill tacka för allt stöd han fått efter olyckan.
--------------------------------------------------------------------------------
04-07-30 Mirakulöst tillfrisknande för Jimmy Lindström
På fredagsmorgonen steg roadracingföraren Jimmy Lindström på flyget till Mo i Rana och helgens STCC arrangemanget på Artic Circle Raceway där motorcyklarnas Veidec Trophy ingår.
För bara två veckor sedan råkade Jimmy ut för en våldsam krasch på Ring Knutstorp där han, under uppvärmningen, fick ett kast på sin Hondamotorcykel och for med huvudet före in i ett skyddsräcke för bilar.
Jimmy ådrog sig två frakturer på käkbenet, brott på näsbenet, 6 utslagna tänder, hjärnskakning, brustet ledband i vänster fot och en allmänt blåslagen kropp. Efter operation av käken på Lunds lasarett har Jimmy undersökts vidare på Huddinge sjukhus och vilat ut i hemmet i Södertälje.
- Jag har ju lite blåmärken här och där och är svullen på en hel del ställen men i torsdags så gav läkarna mig grönt ljus till att hoppa upp på hojen igen så varför vänta. Jag är oerhört åksugen och åker därför upp till Mo för att i första hand köra testet på fredagseftermiddagen och därefter beslutar jag mig för hur det blir med tävling i helgen, berättar Jimmy som redan testat att hjälm, overall och annan utrustning passar.
- Min vänstra fot är ganska så svullen så jag får gå upp några nummer i stövelstorlek men annars är allt som vanligt, kommenterar Jimmy som leder SM klassen Veidec Trophy med tre poäng före Christer Cralle Lindholm trots att han ej kunde köra heatet på Ring Knutstorp.
- Om allt fungerar så kan jag ju plocka en del poäng i Mo i Rana och med två ytterligare tävlingar så finns det fortfarande stora möjligheter till att rädda mästerskapet, avrundar Jimmy Lindström.
-Jimmy vill även passa på att än en gång tacka alla som hjälpt till vid och efter olyckan och riktar tankarna till bättre säkerhetstänkande på Sveriges banor.