Sveriges bästa Roadracing-förare?

Sveroges just nu bästa Roadracing-förare?

• Antal röstningar
    0
sandstream skrev:
2232995 Men Miinin körde väl på en R1000 -03 när han satte sitt rekord 2005 och Jimmy på en R1 -06 i år?

Trist att inte Miinin verkar komma hem för att köra något NSBK-race i år :(

men det är miinin det, de räknas ju inte

Fürstenhoff skrev:
Mr. 57´ i NSBK ... hehe.

Jimmy ÄR hårdare än det flesta.

Han bröt käken på två ställen, fick hjärtstillestånd och slog ut de flesta tänderna på Knudan -04. 9 dagar senare Najjade dom ihop hans under och överkäke med vanlig 0,7 mm ståltråd och han kom tvåa efter Cralle på MoIRana..... DET är hårt.

Han hade nog inte såå hög feber - men kan någon bita ihop o göra sitt jobb är det Jimmy.

//A

Webspy skrev:
Han bröt käken på två ställen, fick hjärtstillestånd och slog ut de flesta tänderna på Knudan -04. 9 dagar senare Najjade dom ihop hans under och överkäke med vanlig 0,7 mm ståltråd och han kom tvåa efter Cralle på MoIRana..... DET är hårt.

Han hade nog inte såå hög feber - men kan någon bita ihop o göra sitt jobb är det Jimmy.

//A
Vem var det som najjade, han själv eller mekanikern? Snälla...

Ingen kör med 40 graders feber. Man kommer långt med bra smärtstillande, men hög feber är en annan sak.

Bingo skrev:
2233811 Vem var det som najjade, han själv eller mekanikern? Snälla...

.

Sov du hela 2004?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/utskrift/0,3258,514501,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,63726838_537__,00.html

www.motorsportivarmland.nu skrev:
04-07-19 Jimmy Lindström skadad på Ring Knutstorp.
Under det första warm up varvet på söndagsmorgonen vid deltävlingen för Roadracingens Veidec Trophy på Ring Knutstorp råkade den 28 årige Södertäljebon Jimmy Lindström ut för ett släpp i bakhjulet vilket sedan ledde till att motorcykeln wobblade när han försökte rädda situationen. Dessvärre kastades Jimmy av sin Hondamotorcykel och kanade, med huvudet före och med stor kraft, in i ett skyddsräcke.

------------------------------------------------------------------------------------

04-07-22 Jimmy Lindström opererad och längtar till hojen
Under onsdagen opererades Jimmy Lindström framgångsrikt av läkarlaget i Lund. Operationen av käkbrotten gick mycket bra och Jimmy kommer inte att få några bestående men av kraschen. Näsbenet har lagt sig själv tillrätta och självläker.
Torsdag kväll transporteras Jimmy i ambulans till Huddinge sjukhus för fortsatt vård.
- Nu hoppas jag att läkningen går fort. Jag vill upp på hojen igen så fort som möjligt. Just nu är jag dock ganska svullen i halsen som fått sig en smäll och det gör ont lite här och där men om läkarna ger sitt OK så kör jag förhoppningsvis finalen på Mantorp, kommenterar Jimmy som också vill tacka för allt stöd han fått efter olyckan.

--------------------------------------------------------------------------------

04-07-30 Mirakulöst tillfrisknande för Jimmy Lindström
På fredagsmorgonen steg roadracingföraren Jimmy Lindström på flyget till Mo i Rana och helgens STCC arrangemanget på Artic Circle Raceway där motorcyklarnas Veidec Trophy ingår.
För bara två veckor sedan råkade Jimmy ut för en våldsam krasch på Ring Knutstorp där han, under uppvärmningen, fick ett kast på sin Hondamotorcykel och for med huvudet före in i ett skyddsräcke för bilar.
Jimmy ådrog sig två frakturer på käkbenet, brott på näsbenet, 6 utslagna tänder, hjärnskakning, brustet ledband i vänster fot och en allmänt blåslagen kropp. Efter operation av käken på Lunds lasarett har Jimmy undersökts vidare på Huddinge sjukhus och vilat ut i hemmet i Södertälje.
- Jag har ju lite blåmärken här och där och är svullen på en hel del ställen men i torsdags så gav läkarna mig grönt ljus till att hoppa upp på hojen igen så varför vänta. Jag är oerhört åksugen och åker därför upp till Mo för att i första hand köra testet på fredagseftermiddagen och därefter beslutar jag mig för hur det blir med tävling i helgen, berättar Jimmy som redan testat att hjälm, overall och annan utrustning passar.
- Min vänstra fot är ganska så svullen så jag får gå upp några nummer i stövelstorlek men annars är allt som vanligt, kommenterar Jimmy som leder SM klassen Veidec Trophy med tre poäng före Christer Cralle Lindholm trots att han ej kunde köra heatet på Ring Knutstorp.
- Om allt fungerar så kan jag ju plocka en del poäng i Mo i Rana och med två ytterligare tävlingar så finns det fortfarande stora möjligheter till att rädda mästerskapet, avrundar Jimmy Lindström.
-Jimmy vill även passa på att än en gång tacka alla som hjälpt till vid och efter olyckan och riktar tankarna till bättre säkerhetstänkande på Sveriges banor.

Bifogat

• jimmy.jpg
    jimmy.jpg
    9.1 KB · Visningar: 706
Last edited:
Å Watz slog banrekordet 7 gånger på Gelleråsen 2004 (väl?) med bruten arm. Jag såg röntgenplåten som togs veckan innan, ena benet var helt av...
Svårt att säga vem som är snabbast, hade alla kört 250SP så hade det ju varit avgjort för länge sedan! :tungan
Men jag la min röst på Fredde i alla fall, jag vet ingen som har sån koll på allt som han och kör så in i h-e fort på vad han än sätter sig på. Hoppas han ställer upp i BoTT-racet den 2/7...

samuel w skrev:
2233204 Ok?? Var depågranne med honom hela helgen och han såg ju fantastiskt pigg o glad ut för att ha 40 graders feber, jag hade aldrig orkat rodda o greja som han gjorde i det tillståndet, menmen en supermännsika kanske
Kan ju vara så att han inte hade feber hela helge...
Infot kommer från en ganska säker källa... Förstår inte riktigt varför han skulle ljuga om det....

Tror inte jag har hört något race sen 2003 som inte Jimmy sagts haft feber på...

Webspy skrev:
2233998 Sov du hela 2004?[/url]
Var någonstans står det vem av dem (Jimmy eller mekanikern) det var som najjade ihop överkäken och underkäken med vanlig 0,7 mm najtråd? Det står en del om läklarutlåtande, undersökningar osv, men vad jag kunde se stod det inte ett ord om någon fältmässig najtrådsoperation. Läste iofs inte länkarna till Aftonbladet...

Ska man nödvändigtvis dramatisera kan man väl göra det med lite finess.

Torkel skrev:
Hoppas han (Watz) ställer upp i BoTT-racet den 2/7...
Vilken j-a bra idé! Kan vi inte skramla till anmälningsavgift och däck? Han har väl en Mille? Såg honom på en sån i kväll.

EDIT: vad är det för däck på en Mille? Jag kan låna honom ett helt nytt set Metzeler slicks 120/70 och 180/55. Är det något gummi kvar efteråt så tar jag tillbaka dem då.

Last edited:
SENSEI skrev:
2234252 Kan ju vara så att han inte hade feber hela helge...
Infot kommer från en ganska säker källa... Förstår inte riktigt varför han skulle ljuga om det....

Vid 40 graders feber är du väck, knockad, golvad, borta etc etc, oavsett hur hård du är kör du inte motorcykel i tävlingstempo då.

Det är väl självklart att det snackas en massa skit angående roadracingförare och deras tuffhet, kolla bara in denna tråden.

Chris Ash skrev:
2232854 Nja, man ska nog inte överskatta vara sig Cralle eller Anders, WSBK runt 90 var inte i närheten av samma serie som den är idag. Dessutom visade ju Cralle under sina år i Synsam/Veidec att han inte direkt "sopade rent" även om han var bäst.

Cralle sopade INTE rent i synsam/veidec... det är sant men, de andra förarna borde skämmas FETT eftersom de blev slagna av en gubbe närmare 40 än 30... dessutom 3 år i rad!!!

Yellow Monkey skrev:
2235450 Cralle sopade INTE rent i synsam/veidec... det är sant men, de andra förarna borde skämmas FETT eftersom de blev slagna av en gubbe närmare 40 än 30... dessutom 3 år i rad!!!
Är det åldern som avgör hur bra man är alltså?

Jimmy måhända vara en pratkvarn, men även fast han maler på om sig själv så presterar han på ett sätt som gör honom överlägsen och jag tror inte många skulle rå på honom i 1000cc i Sverige. Ett exempel som ändå imponerar är att han körde SO på Jyllands Ring och vann över Kim 'Reis' Jensen som kan den banan innan och utan och själv är en oerhörd snabb "köttbulle".. lol. Jimmy har då inte varit där på 6 år, så det tyder på talang vad gäller snabbhet och tuffhet att lära sig en bana och våga satsa på sådana omkörningar han tydligen sysslade med. De var 10 + byten mellan Kim och Jimmy.

All heder åt Watz, det finns hängivna fans här, det syns väl. Men han bara måste sätta sig på ordentligt material snart och prestera. Det börjar bli tjatigt att höra om vad han kan, men det blir ju aldrig av. Detta är menat i all välmening, jag vill verkligen (efter hört era åsikter) se Fredrik Watz köra på det han behöver utomlands.

Å sen, talang har väl knappast med åldern att göra. Bara att titta i MotoGP, finns ena gamlingar där med. :)

AI skrev:
2235495 haha... visst f-n måste man ha gått över formtoppen då men e närmande 40 än 30!!??? förresten, Cralle är ju 29 år.... :D
Precis, Cralle är ju ung som tusan. Det finns ju en hel del gubbar som kör ruskigt fort fortfarande ( Corser och Bayliss tex.)
Angående ålder så beror det nog på en hel del faktorer och en av dem är hur sent man börjar. Visst rä dne motoriska inlärningen bäst om man börjar tidigt men en del hävdar att man har ca 10 år på toppen av sin föörmåga och att dessa tio år är ganska oavsett när du börjar. Slår du igenom när du är 18 så börjar du tappa vid ca 28 etc.

Frågan om vem som är bästa RR förare förvirrar ju lite.. Bäst på vad? Snacka skit, hoppa högt, eller fisa längst.. Det jag menar är att en RR förare ska inte bara kunna köra motorcykel, förutom att bara kunna köra hoj som satan så ska han/hon kunna dra in sponsorpengar, meka, rodda och allt annat skit som kärring, jobb(?) träna osv.

Cralle och stiggy är enligt min mening bäst på så sett (körning pengar mm), Micke Nilsson röstar jag på för att han "aldrig" bromsar och har grymt skön karaktär, Jimmy Lindström är hård som sten, har pratat många ggr med Jimmys farsa och fått höra både om den ena och den tredje och fjärde och femte och sjätte (ni förstår) kraschen. Watz är ju en skön snubbe han med, men utan att göra något åt sponsorerna så komer han aldrig att få träda fram på riktigt..
Sen får man ju inte glömma Peter Lndén, hur jävla grym ÄR inte han??
Sen om nån frågar om vem som är den snyggaste föraren så vet vi alla vem de e... ME!! HAHAHA!! :D

Bingo skrev:
2234295 Var någonstans står det vem av dem (Jimmy eller mekanikern) det var som najjade ihop överkäken och underkäken med vanlig 0,7 mm najtråd? Det står en del om läklarutlåtande, undersökningar osv, men vad jag kunde se stod det inte ett ord om någon fältmässig najtrådsoperation. Läste iofs inte länkarna till Aftonbladet...

Ska man nödvändigtvis dramatisera kan man väl göra det med lite finess.

Orka läsa översta länken.....

Och det var självklart ingen mekaniker.....

Aftonbladet skrev:
Eller säger och säger.
Stålmannen, eller ska vi kalla honom stålmunnen med tanke på vad han har i munnen, kan knappt prata med båda käkarna fixerade vid varandra.
Detta med hjälp av en specialkonstruktion bestående av metallskena, gummiband och ståltråd som ska få honom hel igen.

.

Jimmy berättade själv att han svimmade vid tredje klippet när kom skulle ta bort ståltråden....

Nått jag tycker spelar in ganska mycket är vad dessa olika förare haft för förutsättningar. Så som sponsorer och material. Nån som håller med ?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti