Sverigedemokratstråden

Status
Ej öppen för fler svar.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hej, här kan ni hylla/snacka skit om sverigedemokraterna. Lättare att samla det i en tråd.

Bra kan killen sitta å spama tråden med sina motorlänkar bäst han vill utan att förstöra alla andra trådar med skiten! :tummenupp

Dom har en fin motorsatsning som heter sdmotor :)

att blanda in koncentrationsläger och nazism i detta är ju både klassiskt och fullständigt missvisande. Hur kan man egentligen hamna så tokigt i sin tankevärld att man börjar anspela på folkmord när man, som i sd´s fall vill begränsa flyktingmottagandet??!!
Det är väl för att just det här partiet kommit från olika organisationer som tycker att det här med koncentrationsläger var en svinbra idé. Förnekar du det eller tycker du inte att det spelar någon roll?

Jag vet att detta tagits upp i en gammal tråd men vad vill SD göra för Sverige förutom the obvius? Det enda man hör talas om när det gäller SD är ju just the obvius.

Det är väl för att just det här partiet kommit från olika organisationer som tycker att det här med koncentrationsläger var en svinbra idé. Förnekar du det eller tycker du inte att det spelar någon roll?

Nej, som jag nog sade i en annan tråd. Det hamnar alltid en massa halvfigurer hos ett nytt parti. Dessutom har väl vänstern sin beskärda del av extrema element fortfarande efter alla år. Lars Ohly kallar sig ju fortfarande "Kommunist" med allt vad det innebär :rolleyes:

Det intressanta är att folk själva får rösta som de vill och inte "tvingas" välja av redan etablerade partier, som försöker göra sd otillgängligt som valbart alternativ.
Låt sd komma fram och lyckas, eller misslyckas. Det blir vad dom och folk gör det till. Finns inget intresse, så blir det ju inget. Men för tusan, kör inget rävspel mot dom. Kalla iallafall inte det demokrati isåfall.

Jag vet att detta tagits upp i en gammal tråd men vad vill SD göra för Sverige förutom the obvius? Det enda man hör talas om när det gäller SD är ju just the obvius.

Sitt inte med frågan, gå till deras sida och läs om du verkligen vill veta :)

Last edited:
Det enda man hör talas om när det gäller SD är ju just the obvius.

Det är väl för att de förutom the obvious inte har så mycket att komma med.
De är inte ett "enFRÅGE-parti" utan "enLÖSNINGS-parti"..

De har en och samma lösning på alla problem. Man skulle kunna se dem som politikens motsvarighet till 5-56.

Höga skatter? Sur mjölk? Misständande motor? Arbetslös? Dålig bild på TV:n?
- Vi har svaret!
UT med packet!

Här kan du läsa en intervju med partiets arbetsmarknadspolitiska talesman, väldigt intressant läsning:
http://www.dagensarbete.se/home/da/...1090acf0fc83b1d4c125739f002cbb75?OpenDocument

Det är väl för att de förutom the obvious inte har så mycket att komma med.
De är inte ett "enFRÅGE-parti" utan "enLÖSNINGS-parti"..

Nej, där har du fel. De duger utmärkt att röra om i grytan med, det diskuterade ju du och jag förut.
När det sedan handlar om deras valfrågor, så tycker jag det är upp till svenska folket att avgöra om det är lort eller inte. :)

Här kan du läsa en intervju med partiets arbetsmarknadspolitiska talesman, väldigt intressant läsning:
http://www.dagensarbete.se/home/da/...1090acf0fc83b1d4c125739f002cbb75?OpenDocument

Första delen var väl ganska okej. Klart att han är nervös, han vet nog vad som komma skall och sen kan jag tycka att journalisten gick utanför hans område en del också. Att han inte kunde svara på en stor del av frågorna var såklart pinsamt, jag kan tycka det är lustigt att han inte visste sitt eget partis huvudspår eller åtminstone valde att inte kommentera det utan hänvisade ständigt till att någon annan skrivit det etc.

Hela intervjun var luddig och gav inte så mycket kött på benen tycker jag.

Nej, som jag nog sade i en annan tråd. Det hamnar alltid en massa halvfigurer hos ett nytt parti. Dessutom har väl vänstern sin beskärda del av extrema element fortfarande efter alla år. Lars Ohly kallar sig ju fortfarande "Kommunist" med allt vad det innebär :rolleyes:
Det som skiljer oss är nog hur vi ser på ondska. Även om vi jämför offer för nazismen och kommuniststater så kan jag ändå inte tycka att kommunismen är mer i sig "ondskefull" än nazismen.

Värt att tillägga är att jag aldrig någonsin skulle rösta på vänsterpartiet för den delen heller men jag är inte rädd för kommunister på samma sätt.

Det som skiljer oss är nog hur vi ser på ondska. Även om vi jämför offer för nazismen och kommuniststater så kan jag ändå inte tycka att kommunismen är mer i sig "ondskefull" än nazismen.

Värt att tillägga är att jag aldrig någonsin skulle rösta på vänsterpartiet för den delen heller men jag är inte rädd för kommunister på samma sätt.

Jag tycker att det är helt fel att prata om nazister i sammanhanget. Hade sd stått för vad nazismen står/stod för så hade jag ju aldrig ens övervägt att lägga min röst på dom ens för att "röra runt i grytan".

Det är ju lika tokig jämförelse som att jämföra sveriges vänsterparti med hardcoretyperna i tex Nordkorea.

Extremism är väl lika illa/skräckinjagande oavsett -ism?

Du verkar insatt, kan inte du ge mig huvuddragen i deras politik åtminstone? :)

Nej, tyvärr. Jag är ganska värdelös på deras partiprogram faktiskt. Men som alla vet så vill dom minska kostnaderna på invandring/flyktingmottagningen.
Dessutom är dom vänligt inställda till motorsport, det har jag nog lyckats få de flesta att förstå vid det här laget :)

Dessa punkter är positiva för mig, men min röst kommer att bli en missnöjesröst mot de etablerade partierna som aldrig tar tag i frågan. Dessutom gillar jag ju som sagt inte de etablerade partiernas ofog med att "frysa ut" uppstickarpartier, då diskvalificerar dom sig direkt. Jag kan inte rösta på ett etablerat parti som skryter om demokrati och öppenhet och sedan agerar precis tvärtom.

Last edited:
Dessutom gillar jag ju som sagt inte de etablerade partiernas ofog med att "frysa ut" uppstickarpartier, då diskvalificerar dom sig direkt. Jag kan inte rösta på ett etablerat parti som skryter om demokrati och öppenhet och sedan agerar precis tvärtom.

Håller med. Om svenska folket väljer att rösta in ett parti i riksdagen så ska det partiet vara med på samma villkor som de redan etablerade. Riksdagen är ingen jävla kompisklubb för partier som redan är inne. Sen får man tycka vad man vill om deras åsikter.

Håller med. Om svenska folket väljer att rösta in ett parti i riksdagen så ska det partiet vara med på samma villkor som de redan etablerade. Riksdagen är ingen jävla kompisklubb för partier som redan är inne. Sen får man tycka vad man vill om deras åsikter.

Det är ju samma villkor för dem.
Alla partier i riksdagen har ju aldrig samarbetat med alla partier.. Det har ju alltid varit som en djävla dokusåpa med oheliga allianser partierna emellan.
Däremot kommer ju SD's röster vara lika mycket värda som alla andra så jag förstår inte gnället.

Varför skulle partierna börja göra på ett nytt sätt bara för att SD grinar och spelar martyrer?! För bara någon vecka sedan var det ju vänsterpartiet som lämnades ute i kylan när S och MP hade för avsikt att köra sitt eget rejs...

Om SD's inträde i riksdagen innebär att S och M plötsligt gör upp i alla frågor så är väl inte det något negativt?! Allt handlar ju om att få majoritet och om blockgränser har ju aldrig varit vattentäta skott. Centern och S har ju samarbetat på samma sätt som MP varit över och flörtar med alliansen vid något tillfälle lixom S haft lite affärer med FP.

Att de "etablerade" partierna väljer att göra upp för att få majoritet för att på så sätt göra att de slipper krama SD är för mig en riktig ickefråga.

Själv förstår jag inte hur ni ens får detta att vara något nytt?!

Att SD däremot nekas att hyra lokaler eller utsätts för våld när de har möten är däremot en helt annan sak.

Ja, äntligen någon som begriper vad jag menar :) Att sedan vissa ogillar sakfrågorna är ju bara naturligt, alla kan inte tycka likadant. Då hade det inte behövts några val heller för övrigt.

Att SD däremot nekas att hyra lokaler eller utsätts för våld när de har möten är däremot en helt annan sak.

Ja, detta är ett ofog av episka mått. Idag sd, imorron någon annan. Att kväsa den fria rätten att påverka politiken måste anses som en otrevlig sjuka i samhället.

Last edited:
Tycker du att kommunismen är mindre ondskefull än nazismen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna