Sverigedemokratstråden

Status
Ej öppen för fler svar.

Dark_Messenger

Guest
Håller med. Om svenska folket väljer att rösta in ett parti i riksdagen så ska det partiet vara med på samma villkor som de redan etablerade. Riksdagen är ingen jävla kompisklubb för partier som redan är inne. Sen får man tycka vad man vill om deras åsikter.

Såklart ska alla partier få lira på samma villkor. Annars urholkas ju hela demokratibegreppet.

När jag tänker på det, vore det inte en bra idé att köra en debatt motsvarande de som presidentkandidaterna i USA kör när de går heads up mot varandra fast med SD mot något annat etablerat parti? Då skulle de kunna få redogöra för deras politik och åsikter under kontrollerade former utan att bli förlöjligade. Förmodligen skulle de bli pajasförklarade, åtminstone om deras representant är så dåligt påläst som den arbetsmarknadsansvarige snubben var - alternativt skulle de göra bra ifrån sig och få cred, även om jag har svårt att tro att det skulle hända. I vilket fall skulle de få en chans att visa upp sig från sin bästa sida, sen om de förvaltar det tillfället på ett bra sätt är ju upp till dom.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
När jag tänker på det, vore det inte en bra idé att köra en debatt motsvarande de som presidentkandidaterna i USA kör när de går heads up mot varandra fast med SD mot något annat etablerat parti?

Jovisst !!! Problemet är ju bara att de etablerade partierna ju kom överens om att tiga ihjäl sd och vägrade således att medverka vid någon debatt. Dock finns det en mellan Jimmy Åkerlund och Mona Sahlin tror jag det var. Men sålänge inga öpna debatter förs med sd så anser inte jag att det är något demokratiskt tillvägagångssätt alls. Trams, faktiskt.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Men sålänge inga öpna debatter förs med sd så anser inte jag att det är något demokratiskt tillvägagångssätt alls. Trams, faktiskt.

Hur många TV-debatter har du sett med partiledare från partier som inte sitter i riksdagen?
Jimmy och Mona hade ju en debatt för någon/några månader sedan.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Varför inte ha en liten tävling nu med tanke på alla förtryckta och underrepresenterade SD:are...

Tävlingsreglerna är enkla:
Med tanke alla SD-propaganda-inlägg där medlemmar, om än få, faktiskt uppmanar till att rösta på just detta parti samt en rad andra medlemmars kommentarer om att:
"- ja, det börjar fanimej bli aktuellt att rösta på SD!"
...så tänkte jag i jämställdhetens namn utmana alla här att försöka hitta motsvarande propaganda och ställningstagande för något annat parti.

ALLTSÅ:
- Hitta en tråd eller ett renodlat propagandainlägg där en SH-medlem försöker värva röster åt valfritt parti (förutom SD då eftersom de redan har så många sådana)

Bazooka tycker ju så synd om de underrepresenterade, tystade och förtryckta SD:arna så jag vill bara se om vi kan hitta propagandainlägg från något annat parti här på SH.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Rena propagandainlägg vet jag inte men liknande lär du lätt finna i bensin/försäkringsfrågor bland annat.

Alltså, jag vill inte hitta inlägg där man dissar ett parti för att de lagt fram något korkat förslag för sånt ser vi varje dag. Anti-parti-inlägg ser vi dagligen. Däremot så har jag inget minne av att man sett "propaganda" och "valfiske" från något annat parti än just SD så därför utlyser jag denna lilla tävling:

Försök hitta det parti som valfiskat mest näst efter SD här på SH... (eller mer om det finns något sådant)....

Trådar eller länkar till inlägg måste bifogas. Det räknas inte att säga att det sitter en massa moderater på forumet.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Vill ni se SD i riksdagen?

Jag skulle på något tragiskt sätt vilja se dem i regeringen!

det är säkert ingen hemlighet att jag tycker att hela deras politik luktar paranoia, naivitet och ren dumhet. Men jag är också trött på att de alltid ska få spela martyrer, sitta och gråta ut inför varandra och klaga över hur missförstådda dem är. Vi ser ju exempel på det så fort vi tar upp ämnet här på SH där de kommer gnällande över att inte få hissa flaggor och sjunga nationalsången och rädda vår utsatta "svenska kultur" men där de ändå vil strida vidare som de riddare i skinnande rustningar de är med ett uppdrag att t.o.m. rädda oss som inte kan se verkligheten. Oerhört storsint, men jag tvivlar på att de skulle klara av det. Jag har på något vis svårt att tro att det är de bittra och misslyckade som sitter inne med svaret på gåtan.

Fast det hade iofs blivit ett dyrt experiment så jag kanske ska revidera mitt svar.:rodnar
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Har bara sett inlägget om SDmotor och han var positiv till det(som jag fattar det), är det valfiske:va

Han har i en lång rad inlägg berättat om partiets förträfflighet, utan att någon frågat om det och sagt att det är där han kommer lägga sin röst.
I mina ögon ett rätt tydligt "propagerande"...

Oavsett vad du väljer att kalla det så är min utmaning att hitta motsvarande ställningstagande/propagerande för valfritt annat parti.

Så om du inte tycker att det kan räknas som annat än ett "tydligt uttalande i positiva ordalag om ett specifikt parti" så borde min utmaning bli ännu lättare...

Eftersom SD:arna känner sig så tystade och utsatta och så få i antal så vill jag att någon hittar något annat parti som fått så många tydliga "propagerande" inlägg som just SD....
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Han har i en lång rad inlägg berättat om partiets förträfflighet, utan att någon frågat om det och sagt att det är där han kommer lägga sin röst.
I mina ögon ett rätt tydligt "propagerande"...

Ok, det har jag inte sett men det är väl ok, det här ju nya OT-OT för politik etc. så du kanske inte hittar några direkt, vad är poängen med att hitta andra valfiskar?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ok, det har jag inte sett men det är väl ok, det här ju nya OT-OT för politik etc.

Jag tror du missförstår syftet. Jag säger inget om att han kampanjar. Han får kampanja bäst han vill (så länge han håller isg ionom reglerna för "reklam").

Han och en rad andra SD:are på SH hävdar ju hela tiden att de är så underrepresenterade och att alla andra partier minsann får plats och utrymme och inte tystas så då tänkte jag bara försöka hitta några andra medlemmar som faktiskt parti-propagerar här på SH...
Bazooka hävdar ju hela tiden att forumet är fyllt av sossar och vänteranhängare så jag vill gärna hitta något inlägg där någon faktiskt kampanjar/propagerar eller tydligt tar ställning för vänsterpartiet eller socialdemokraterna.

Men eftersom jag vet att denna uppgift blir svår så breddar jag kriteriet att gälla ALLA partier.

Visa upp valfritt inlägg/tråd från valfri medlem där denne tydligt tar ställning och propagerar för ett parti.

...med tanke på hur tystade och underrpresenterade och SD:arna känner isg menar jag...
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
så länge han håller isg ionom reglerna för "reklam"

hur det nu ska gå till, de säljer ju inga prylar....

Tycker han att SD är bra så får han väl tycka det, yttrandefrihet?

..med tanke på hur tystade och underrpresenterade och SD:arna känner isg menar jag...

Det vet jag inget om, var ju ett program på SVT om SD från ex. landskrona om jag inte minns fel, dom lär ju inte vara osynliga när dom kommer in i Riksdagen.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Tycker han att SD är bra så får han väl tycka det, yttrandefrihet?

Men vad är det du inte förstår?!
Jag säger inget om hans rätt att yttra sig eller propagera.

Jag försöker bara få någon att hitta någon annan medlem som propagerar för VALFRITT annat parti.

Jag försöker ju förbövelen hjälpa honom i hans tes att sossarna och vänstern minsan får hur mycket plats som helst medan SD:arna tystas.... Än så länge har jag ju aldrig sett renodlad V eller S-propaganda som är in närheten av hans SD-propaganda så jag utlyste en tävling.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top