Sverigedemokraterna.....

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Själv tycker jag vi i hela världen ska ta bort gränserna så alla lever i samma land och då finns det ingen invandring längre... :)

Problemet löst... ;)

Om det vore så enkelt hade man gjort det vid det här laget. Problemen ligger djupare än så. Tittar man på konflikter som blåser upp runt om i världen beror de i de allra flesta fallen på vem som ska ha tillgången över värdefulla naturtillgångar eller kulturella och religiösa olikheter mellan folk. Att bara ta bort alla gränser löser inget. Vi kan inte tvinga folk att leva i samexistens utan att först anpassa samhället för de nya förutsättningarna. Den processen tar tid.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Om det vore så enkelt hade man gjort det vid det här laget. Problemen ligger djupare än så. Tittar man på konflikter som blåser upp runt om i världen beror de i de allra flesta fallen på vem som ska ha tillgången över värdefulla naturtillgångar eller kulturella och religiösa olikheter mellan folk. Att bara ta bort alla gränser löser inget. Vi kan inte tvinga folk att leva i samexistens utan att först anpassa samhället för de nya förutsättningarna. Den processen tar tid.


Hade man gjort det för länge sen?? Nja tror inte de Folk är för insnöade för att dom skulle göra de, alla tror att sitt skit land är de bästa och vill inte dela det med någon annan..

Förövrigt är det bara löjligt att kalla SD för rasister om man kollar i övriga världen så kommer dom nog inte i närheten av "utlänningar" som hatar alla som inte är som dom. Vi i Sverige är väldigt öppna för andra människor.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Hade man gjort det för länge sen?? Nja tror inte de Folk är för insnöade för att dom skulle göra de, alla tror att sitt skit land är de bästa och vill inte dela det med någon annan..

Förövrigt är det bara löjligt att kalla SD för rasister om man kollar i övriga världen så kommer dom nog inte i närheten av "utlänningar" som hatar alla som inte är som dom. Vi i Sverige är väldigt öppna för andra människor.

Jag tror att om man ser sig runt i världen så är man egentligen rätt lika. Det största hindret är kommunikationen. Därav är språket väldigt viktigt. Väljer man att ta in religion i ekvationen så försvåras integrationen, men bara om vi tillåter det. Kultur är ett brett begrepp. Med vilja och ömsesidig respekt ser jag det som ett övervinneligt hinder. Det är upp till oss alla, svenskar som invandrare att övervinna våra fördomar.

Jag skulle nog vilja påstå att SD har rasist inslag i sin politik. Jämfört med andra länder tror jag inte att vi är mer toleranta mot invandring. Däremot har vår regering fört en tolerant integrationspolitik under väldigt lång tid. I t ex Italien visar man noll tolerans mot Romer som ställt till med många problem när det gäller kriminalitet. De har en helt annan syn på invandring än vad vi har och är inte lika toleranta. Vi pratar om regeringsnivå. Samtidigt tror jag nog att gemene Italienare har föga till övers för denna folkgrupp. Kanske lyssnar regeringen på de signaler folket sänder ut i denna fråga i Italien, till skillnad från här hemma?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag skulle nog vilja påstå att SD har rasist inslag i sin politik.

Se där, vilka inslag då?

I t ex Italien visar man noll tolerans mot Romer som ställt till med många problem när det gäller kriminalitet. De har en helt annan syn på invandring än vad vi har och är inte lika toleranta.

Romerna har väl inte invandrat till Italien? :va

Kanske lyssnar regeringen på de signaler folket sänder ut i denna fråga i Italien, till skillnad från här hemma?

Det gör man ju i resten av Europa också, tur det att det finns länder med demokrati. :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Se där, vilka inslag då?

Romerna har väl inte invandrat till Italien? :va

Det gör man ju i resten av Europa också, tur det att det finns länder med demokrati. :)

Jag tror du väljer att misstolka mig som någon form av provokation. Egentligen tror jag mycket väl att du vet vad jag syftar på. Även om partiet försöker tvätta bort vissa delar av sina åsikter tror jag nog att de ligger kvar och gror någonstans.

Romer är en folkgrupp. De bor bland annat i Italien legalt som illegalt.

"Det bor omkring 150 000 romer i Italien. Drygt hälften av dem är italienska medborgare och 20 procent är medborgare i ett annat EU-land. Resten riskerar att utvisas efter folkräkningen.
Den italienska regeringen inledde planer på att registrera alla landets romer med hjälp av fingeravtryck år 2008. Roberto Maroni (inrikesminister) har försvarat förslaget med att det är nödvändigt för att förebygga brott och identifiera illegala invandrare. Arbetet inleddes i lägren utanför staden Neapel i början av juli 2008. Barn som vuxna i de över 700 läger med romer som finns i landet ska alla tvingas lämna sina fingeravtryck och personuppgifter. Arbetet ska vara slutfört i mitten av oktober 2008 och är enligt Roberto Maroni nödvändigt för att bekämpa kriminalitet. Folkräkningen ska också avslöja vilka av romerna som befinner sig olagligt i landet.
Unicefs generalsekreterare i Italien, Vincenzo Spadafora, har uttryckt sin och Unicefs förvåning och starka invändningar mot beslutet att insamla fingeravtryck från romska barn."

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Romer

Står mer om Romerna i länken ovan om du vill fördjupa dig lite. Jag kände inte till att Romerna inte blivit särskilt väl omhändertagna i det här landet heller om man tittar tillbaka. Från länken ovan står följande:

"Romernas historia i Sverige är en historia kantad av förföljelse, trakasserier och diskriminering. På 1500-talet var det belagt med dödsstraff för manliga romer att uppehålla sig i landet. På riksdagen i Örebro 1617 beslutades att landets alla "tattare och zigenare" skulle utvisas. Mellan 1914 och 1953 var romsk invandring till Sverige förbjuden, vilket betyder att Sveriges gränser var stängda för romska flyktingar under andra världskriget och de nazistiska förföljelserna."
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag skulle nog vilja påstå att SD har rasist inslag i sin politik.

Även om partiet försöker tvätta bort vissa delar av sina åsikter tror jag nogatt de ligger kvar och gror någonstans.


Jag vet knappt vart jag ska börja...men vi kan väl vara överens om att vi just hörde ljudet av ett korthus som föll ihop?
Jag vill nog tro att det där inte riktigt håller till en fällande dom...


Påfyllnad:
Jag fattar inte varför alla tycker att det känns så otroligt viktigt att få hävda att det kan ha funnits nån mindre begåvad nynazist i SD långt innan de ens hade en partiledare. Vad tror ni egentligen? Att Jimmie Åkesson kommer att raka skallen, vräka fram sitt nytatuerade hakkors på bröstet och börja slentrian-heila så fort de kommer in i riksdagen? Tror ni att han kommer att odla en liten käck mitt-mustasche och kamma en hård sidbena?
Kan nån vänlig själ vara snäll och visa mig exakt VAR SD har sina nazisympatier?
Tills någon gör det så tycker jag att vi kan säga att Socialdemokraterna är smygnazister för de vill skapa fler arbetstillfällen och det ville de gamla nazzarna oxå.

Ni som inte har nån koll överhuvudtaget kan väl iaf börja med att läsa SDs partiprogram, sen kan vi kanske ha en bättre debatt?

http://www.sverigedemokraterna.net/asikt_text.php?action=fullnews&id=240

Sverigedemokraterna är inte principiellt emot invandring. Vi är på det klara med att Sverige alltid har haft invandring, men den har tidigare varit begränsad och reglerad. De invandrare som kom hit kunde ganska lätt assimileras och bli en del av det svenska samhället, främst på grund av att de inte var så många och att de kom från kulturellt närstående länder. De senaste årens invandring har dock varit av helt annan art. Det har handlat om tiotusentals invandrare varje år, från avlägsna delar av världen, vilket inte varit bra för Sverige.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ni som inte har nån koll överhuvudtaget kan väl iaf börja med att läsa SDs partiprogram, sen kan vi kanske ha en bättre debatt?

För PK-pöbeln finns inget behov av att veta, bara att tycka. Det är lönlöst det du håller på med. Även om det inte står i Sd's partiprogram att de är nazister så vet ju alla att det är så. :)

Det intressanta med det är att även om de vore nazister till hälften ungefär så vore det inte mer anmärkningsvärt än att Ohly snart har en ministerpost. Det är oroväckande, han har ju tilll och med själv kallat sig för kommunist. Kan man vara "god" kommunist kan man fan vara "god" nazist. Men, det är ett ickeproblem som sagt eftersom pöbeln vet bäst. :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag håller med om att det inte räcker till en fällande dom att tro, men det incitamenten är tillräckliga för mig med många andra. Må hända att korthuset föll i dina ögon.

Jag gillar inte partier som tvättar rent sitt förflutna genom att skriva om partiprogrammet. SD är inget unikt parti i detta avseende. Närmast tänker jag på Vänsterpartiet. Om de stått fast vid sina gamla kommunist värderingar fullt ut hade det partiet haft ännu färre anhängare idag. Det är inte inne att vara kommunist idag, men en dag kanske de värderingarna återkommer. Värderingar och åsikter kommer och går. Man kan säga att SD formulerat sitt partiprogram så att de ska få maximalt antal röster genom att tona ner budskap som skrämmer bort väljare. Dess företrädare gör sitt bästa att upprätthålla den profilen. Integrationspolitiken ska inte vara en fråga som är avgörande. Det finns många andra frågor som är viktiga och där har SD inte alls profilerat sig. Det säger en hel del om partiets ambitioner.



Jag vet knappt vart jag ska börja...men vi kan väl vara överens om att vi just hörde ljudet av ett korthus som föll ihop?
Jag vill nog tro att det där inte riktigt håller till en fällande dom...


Påfyllnad:
Jag fattar inte varför alla tycker att det känns så otroligt viktigt att få hävda att det kan ha funnits nån mindre begåvad nynazist i SD långt innan de ens hade en partiledare. Vad tror ni egentligen? Att Jimmie Åkesson kommer att raka skallen, vräka fram sitt nytatuerade hakkors på bröstet och börja slentrian-heila så fort de kommer in i riksdagen? Tror ni att han kommer att odla en liten käck mitt-mustasche och kamma en hård sidbena?
Kan nån vänlig själ vara snäll och visa mig exakt VAR SD har sina nazisympatier?
Tills någon gör det så tycker jag att vi kan säga att Socialdemokraterna är smygnazister för de vill skapa fler arbetstillfällen och det ville de gamla nazzarna oxå.

Ni som inte har nån koll överhuvudtaget kan väl iaf börja med att läsa SDs partiprogram, sen kan vi kanske ha en bättre debatt?

http://www.sverigedemokraterna.net/asikt_text.php?action=fullnews&id=240
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Det finns många andra frågor som är viktiga och där har SD inte alls profilerat sig. Det säger en hel del om partiets ambitioner.

Miljöpartiet var en gång i tiden ett enfrågeparti som såg till att miljön var en faktor i alla beslut som skulle fattas på gott och ont.

SD är inget enfrågeparti, de är ett enlösningsparti som har samma botemedel mot alla landets krämpor.
525400071_rdax_250x558.jpg
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag håller med om att det inte räcker till en fällande dom att tro, men det incitamenten är tillräckliga för mig med många andra. Må hända att korthuset föll i dina ögon.

Jag gillar inte partier som tvättar rent sitt förflutna genom att skriva om partiprogrammet. SD är inget unikt parti i detta avseende. Närmast tänker jag på Vänsterpartiet. Om de stått fast vid sina gamla kommunist värderingar fullt ut hade det partiet haft ännu färre anhängare idag. Det är inte inne att vara kommunist idag, men en dag kanske de värderingarna återkommer. Värderingar och åsikter kommer och går. Man kan säga att SD formulerat sitt partiprogram så att de ska få maximalt antal röster genom att tona ner budskap som skrämmer bort väljare. Dess företrädare gör sitt bästa att upprätthålla den profilen. Integrationspolitiken ska inte vara en fråga som är avgörande. Det finns många andra frågor som är viktiga och där har SD inte alls profilerat sig. Det säger en hel del om partiets ambitioner.

Du får ju naturligtvis tycka precis vad du vill :)
Personligen skiter jag i vad "de" var i sitt förflutna. De eventuella nazister som fanns i partiet är borta och det de vill få fram är det vettigaste jag har sett inom politiken på bra länge. Det räcker för mig.
Jag bryr mig om resultat, hur man kommer dit är inte det viktiga. ATT man kommer dit är viktigare.

Men visst, man kan ju alltid hålla på som Korvis mfl och bara tjäbbla och kasta ur sig dynga, det kommer vi jeTtelååånGt med.

Miljöpartiet var en gång i tiden ett enfrågeparti som såg till att miljön var en faktor i alla beslut som skulle fattas på gott och ont.

SD är inget enfrågeparti, de är ett enlösningsparti som har samma botemedel mot alla landets krämpor.

Jaså det ÄR dom? Kom du på det när du låg och masturberade till bilder på Lars Ohly?
Men jag kan ju kontra på samma höga nivå då med att vänstern och socialdemokraterna också är enlösningspartier. Det finns väl ingenting som inte lite FETA skatter och FETA bidrag inte löser?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Miljöpartiet var en gång i tiden ett enfrågeparti som såg till att miljön var en faktor i alla beslut som skulle fattas på gott och ont.

Det var väl jättebra att Miljöpartiet förde upp miljön på samtliga partiers agendor, jag misstänker att det var strutsen från vänster till höger i de frågorna innan MP dök upp eftersom de fick ett ganska starkt fäste direkt.

Samma sak med Piratpartiet, om nu folk inte vill ha FRA så är det väl bra om det kommer små partier och för upp tydliga viktiga frågor på agendan.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Förhoppningsvis reglerar skollagen förutsättningarna så det kanske är överdrivet att påpeka den saken.

Exakt hur många sekunder tror du att det tar innan de börjar gnaga på den lagen då, anmäla den som krenGkande mot muslimer, och sedan få med sig varenda blåögt parti i hela Sverige?


En väl placerad knogmacka ger alltid resultat! :)
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sverige fjärde största parti alltså.
Jag tror det är bäst att vi sticker huvudet riktigt djupt ner i sanden nu, det här börjar bli obehagligt. Alternativt tycker jag vi sjunger We shall overcome
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top