Sverigedemokraterna.....

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Om du läser mitt inlägg ordentligt så borde det framgå att det inte var det jag syftade på, utan alla som skyller sin arbetsbrist på invandringen. Det är SD tråden handlar om.

På vilket sätt menar du att ditt uttryck "att stänga in sig" har med SD att göra, men inte invandringspolitiken?

Same shit, different name.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
På vilket sätt menar du att ditt uttryck "att stänga in sig" har med SD att göra, men inte invandringspolitiken?

Same shit, different name.
Nu har du nog dykt i flaskan.

"Dåm tar våra jåbb!!1!" De som säger detta vill inte ha hit folk utan vill att vi stänger in oss och inte släpper in arbetskraft utifrån. Detta är nåt som SD driver. Hänger du me?
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Nu har du nog dykt i flaskan.

"Dåm tar våra jåbb!!1!" De som säger detta vill inte ha hit folk utan vill att vi stänger in oss och inte släpper in arbetskraft utifrån. Detta är nåt som SD driver. Hänger du me?

Naturligtvis. Men du påstår ju samtidigt att det inte har med invandringspolitik att göra.
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Naturligtvis. Men du påstår ju samtidigt att det inte har med invandringspolitik att göra.
Nej. Så här sa du:
Uttrycket "Att stänga in sig" är f.ö. knappast applicerbart på Sverige och Sveriges invandringspolitik.
Sveriges invandringspolitik är inte samma sak som invandringspolitik i allmänhet och inte SDs åsikter i synnerhet. Vad är det som är så svårt att förstå? :va
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Nej. Så här sa du:

Sveriges invandringspolitik är inte samma sak som invandringspolitik i allmänhet och inte SDs åsikter i synnerhet. Vad är det som är så svårt att förstå? :va

Att du inte inser vad du själv säger. SDs åsikter har i all väsentlighet med Sveriges invandringspolitik att göra. Du är nog rätt ensam om att ha en annan åsikt. Det är ju Sveriges fallerade invandringspolitik som gör att SD blivit så pass stora som de är.

Det faktum att "de tar våra jobb" och "de utnyttjar vårt bidragssystem" står i (mer eller mindre) motsats till varandra är en annan femma, och bevisar egentligen bara SD-fanatikernas ihåliga retorik. Men oavsett om det kommer en dansk som får ett jobb som svennebanan kunde fått, eller en dansk som bara lever på bidrag så blir nettokostnaden 1 extra person att försörja för övriga invånare i Svea.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Att du inte inser vad du själv säger. SDs åsikter har i all väsentlighet med Sveriges invandringspolitik att göra. Du är nog rätt ensam om att ha en annan åsikt. Det är ju Sveriges fallerade invandringspolitik som gör att SD blivit så pass stora som de är.

Det faktum att "de tar våra jobb" och "de utnyttjar vårt bidragssystem" står i (mer eller mindre) motsats till varandra är en annan femma, och bevisar egentligen bara SD-fanatikernas ihåliga retorik. Men oavsett om det kommer en dansk som får ett jobb som svennebanan kunde fått, eller en dansk som bara lever på bidrag så blir nettokostnaden 1 extra person att försörja för övriga invånare i Svea.
Du läser ju inlägg som fan läser bibeln. Jag pratade om folk med inställningen att invandrarna tar våra jobb och du fick för dej att jag pratade om Svensk invandringspolitik som den förs idag. Sist jag kollade var det inte SD som hade oinskränkt makt över den.. Nog tjafsat, läs om tråden från inlägg #112 så kanske poletten trillar ner. Nu ska jag dricka öl. :öl
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Du läser ju inlägg som fan läser bibeln. Jag pratade om folk med inställningen att invandrarna tar våra jobb och du fick för dej att jag pratade om Svensk invandringspolitik som den förs idag. Sist jag kollade var det inte SD som hade oinskränkt makt över den.. Nog tjafsat, läs om tråden från inlägg #112 så kanske poletten trillar ner. Nu ska jag dricka öl. :öl

Jag läser alltid inläggen som jag kommenterar, och poletten finns redan nere.

Skål! *burp*
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Egentligen vill jag inte vara med i den här tråden av naturliga skäl, men jag kan inte låta bli att undra vart liberalerna har fått för sig att SD vill stoppa invandringen?
Jag har inte läst det nånstans. Det enda jag har läst är att man tänker bedriva en ansvarsfull invandringspolitik.

Bra tycker jag. :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Med hjälp av en höggradigt osaklig argumentation, dårå.

Det är osakligt att påstå att något är osakligt bara för att andra gör det utan att själv kunna redogöra för vad som är osakligt.
Rent hypotetiskt sett så kan vi dock för exemplets skull anta att hälften av argumentationen är osaklig, det gör ju inte den andra mindre saklig. T.ex. är det ju ett otvetydigt faktum att en del simhallar bara har öppet för kvinnor pga islams ohämmade utbrednign över riket, att muslimer gärna vill ha egna skolor, att muslimer gärna vill ha egna lagar osv. Även om det bara så vore 1% av muslimerna som tyckte det var bra så är fortfarande riket påverkat av islam och det inte på ett positivt sett. Det finns ingen annan politiker som vågar kritisera detta och därför behövs SD. Så snart de andra fått råg i ryggen kan vi move on utan SD och deras halv-analfabeter. När en moderat vågar och tillåts säga att islam inte skall få påverka svenskars frihet på något sätt utan några "om" eller "men" så har vi kommit långt. Å andra sidan hade de ju en sådan politiker som begärde en utredning på invandringens kostnader och han blev utslängd. I demokratins namn förstås! :mattias

skänka bort arbetstillfällen??? svenska arbetsgivare ANSTÄLLER JU FÖR FAN INTE folk som inte heter: svensson, nilsson andersson osv

Jag vert inte vad det är för inavlad snickaboa du spenderar din tid i men alla mina arbetsgivare jag haft har med stor entusiasm anställt allt möjligt folk från all världens hörn. Men visst, det är ju lättare att sitta i förortscentrum med radbandet och kassera in bidrag och skylla på samhället än att skaffa ett jobb.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Det är osakligt att påstå att något är osakligt bara för att andra gör det utan att själv kunna redogöra för vad som är osakligt.
Rent hypotetiskt sett så kan vi dock för exemplets skull anta att hälften av argumentationen är osaklig, det gör ju inte den andra mindre saklig. T.ex. är det ju ett otvetydigt faktum att en del simhallar bara har öppet för kvinnor pga islams ohämmade utbrednign över riket, att muslimer gärna vill ha egna skolor, att muslimer gärna vill ha egna lagar osv. Även om det bara så vore 1% av muslimerna som tyckte det var bra så är fortfarande riket påverkat av islam och det inte på ett positivt sett. Det finns ingen annan politiker som vågar kritisera detta och därför behövs SD. Så snart de andra fått råg i ryggen kan vi move on utan SD och deras halv-analfabeter. När en moderat vågar och tillåts säga att islam inte skall få påverka svenskars frihet på något sätt utan några "om" eller "men" så har vi kommit långt. Å andra sidan hade de ju en sådan politiker som begärde en utredning på invandringens kostnader och han blev utslängd. I demokratins namn förstås! :mattias



Jag vert inte vad det är för inavlad snickaboa du spenderar din tid i men alla mina arbetsgivare jag haft har med stor entusiasm anställt allt möjligt folk från all världens hörn. Men visst, det är ju lättare att sitta i förortscentrum med radbandet och kassera in bidrag och skylla på samhället än att skaffa ett jobb.

Jaha... Det märks att "Markus" simmar i sin egen pool. Dumpforumet... Garderar sig för att hålla alla sidor fria från påhopp genom att i ena stunden mena att SD behövs i den mån att de "vågar såga" (känner ni igen det?), och säga högt vad andra tänker, för att i nästa stund kalla dem halv-analfabeter.
Vad jag sett i debatter på TV och läst i tidningar så verkar talesmännen Björn Söder och Jimmie Åkesson tämligen verbala och sakliga. Det tyder väl på viss intelligens.
Du, "Markus" vet väl knappt vilken fot du ska stå på? Lobbar hårt som fan för att Annika Östberg skulle få komma hem, en dömd brottsling som aktivt assisterade vid en dödsskjutning av en polis i USA, samtidigt som du håller en rattfull nazist bakom ryggen.

Du har nog inte alla mackor i picknickkorgen.
 
Last edited:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag har inte en aning om vad du babblar om nu, men jag vet att jag startat trådar om att Annika inte skulle få komma hem.
Ja, du har ju faktiskt varit oerhört tydlig med att vägra mörderskan frigivning. Hur kan man ha missat det...:va
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det är osakligt att påstå att något är osakligt bara för att andra gör det utan att själv kunna redogöra för vad som är osakligt.

Med det resonemanget skulle det ju inte vara sakligt att hänvisa till diverse källor, vilket ju annars är poppis att göra här på SH. För inte blir det väl sakligare bara för att man rapar upp en gång till vad som står i källorna??:confused: Det sitnämnda orkar jag under alla förhållanden inte med idag. Jag är trött, har varit igång sen 04.30 i morse.:död
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Egentligen vill jag inte vara med i den här tråden av naturliga skäl, men jag kan inte låta bli att undra vart liberalerna har fått för sig att SD vill stoppa invandringen?
Jag har inte läst det nånstans. Det enda jag har läst är att man tänker bedriva en ansvarsfull invandringspolitik.

Bra tycker jag. :tummenupp

Bra sagt :tummenupp

Finns en viss skilnad på en invandrarpolitik och rasism. SD förespråkar mer om att ta in arbetskraft när vi är i behov av det och inte ha öppna gränser så att vi blir överbefolkade av arbetslösa, samt släppa in dom som är i behov av hjälp.

Sen är det att sd inte vill plasera alla utländska på samma ställe som sker just nu i dagens samhälle. Jag börjar faktist bli lite trött på dagisbränder och stenkastning mot bussar enbart för att de slänger alla till en förort nära mig aka ryd och bygger en mur runt de. Det är näst intill en mur och jag skojar inte, en vall runt hela ryd med en eller två gångpassager som går genom tunnel under landsvägen.

Hur lätt blir det för dom att anpassa sig till sverige i ett ghetto?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top