Sverigedemokraterna.....

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Inte för att jag är någon större anhängare av svensk invandringspolitik, men det stämmer definitivt inte att vi skulle ha vidöppna gränser. Det bjuder ganska stora svårigheter att få uppehållstillstånd i Sverige. Betydligt fler avvisas än vad som tas emot.

Så de har inte inkastare vid riksgränsen?

Då har jag blivit felinformerad och ber om ursäkt för mina förhastade påståenden.

Problemet ligger snarare i att en större andel invandrare bosätter sig i Skåne än i Norrland. I Norrland har man inte problem med SD eftersom SD inte kan påvisa några lokala problem med invandrare, ty invandrare saknas.

Där uppe ondgör man sig över samerna istället. Vilket för dem är ett närmare gissel än invandrarna.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Att hata folk baserat på ursprung och hudfärg är idiotiskt. Själv bildar jag mig uppfattningar om människor baserat på deras tankar, synsätt, värderingar, moraler och etiker. Visst kan man hata en invandrare, eller till och med flera, om de bara bär sig dumt åt. Men borde inte en svensk som beter sig på samma sätt som dessa invandrare vara lika värd att hata? Hur någon kan dra alla över en kam så fullt ut att man helt enkelt "hatar invandrare" övergår mitt förstånd, och de människor som gör dylika likställningar tillhör enligt mig det lägsta avskum jorden har att uppbåda.
Så nej, jag har inte särskilt mycket till övers för sverigedemokrater.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Min kollega frågade mig var jag hade köpt min Termos men jag fattade ingenting?!
- Vaddå Termos? Termos är ju ett märke!
Det är möjligt att han syftade på den där cylindriska isoleringsbehållaren för vätska, som jag hade kaffe i, men jag valde att ignorera honom istället för den var ju trots allt en av "Icas egna varor".


Rasist är väl rätt vedertaget begrepp för alla personer som tack vare sina fördomar klumpar ihop och stämplar människor baserat på deras ursprung eller religion....
På samma sätt som jag förstår vad du menar om du kallar mina INLNIES för Rollerblades eller mitt isoleringskärl för Termos trots att det är av ett helt annat märke....



"Jag visste inte Audi gjorde jeepar?"
"Nä, det gör de inte heller. Detta är en Q7:a."

Det är skillnad mellan jeep och SUV. Och mellan termos och thermos.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Av alla hjärndöda argument som sd och deras lillla följe kan ta upp så tar du upp att invandrarna tar dina jobb?!
Ja dom där jäddra invandrarna måste ju ta seden dit dom kommer, dom kan ju inte komma hit å börja starta butiker å restauranger hur som helst. Nä dom borde göra som Svenskarna och sitta å lipa på arbetsförmedlingen tills nån slänger ett jobb i knät på dom istället. :mad:
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det här med att invandrarna snor jobb, kan man verkligen ha den åsikten på riktigt? Exakt hur dum i huvudet måste man vara för att inte förstå någonting om någonting överhuvudtaget?
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
VARFÖR skänka bort alla arbetstillfällen och skattemedel ??

Okej hypotetiskt kan invandrarna sno våra skattemedel.
Men att påstå att arbetstillfällen försvinner är patetiskt. Lyckas "Abdulla Meshmet Muhammed" ta ett jobb före dig så är det bara att inse att han både är mer kvalificerad och verbal.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det här med att invandrarna snor jobb, kan man verkligen ha den åsikten på riktigt? Exakt hur dum i huvudet måste man vara för att inte förstå någonting om någonting överhuvudtaget?

Vad är det som är så svårt att förstå?

Sluta se det som en rasfråga, och se det som en samhällsfråga istället.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Okej hypotetiskt kan invandrarna sno våra skattemedel.
Men att påstå att arbetstillfällen försvinner är patetiskt. Lyckas "Abdulla Meshmet Muhammed" ta ett jobb före dig så är det bara att inse att han både är mer kvalificerad och verbal.

Om man slutar se invandrare som "Abdulla Meshmet Muhammed" utan inser att Norrmän, Danskar och Finska även är invandrare även om dom inte är mörka. Folksynen på en invandrar är en "turkaktig typ som står på torget och säljer grönsaker" eller bidragstagaren som "stjäl" skattemedel.

Om man inte ser till nystartandet av affärsrörelser, utan bara till de arbetsplatser som finns i dagsläget. Varje ny person som kommer till landet kräver en arbetsplats för att inte vara en kostnad i samhället. Detta utgör konkurrens på arbetsmarknaden. Om en invandrare får ett jobb, medan en inhemsk blir arbetslös så har ju systemet fallerat. Invandraren har skapat en kostnad i samhället i form av en arbetslös.

Så en invandrare har tagit en arbetsplats som kunnat tillsättas av en inhemsk, samt skapat en kostnad för samhället.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Om en invandrare får ett jobb, medan en inhemsk blir arbetslös så har ju systemet fallerat. Invandraren har skapat en kostnad i samhället i form av en arbetslös.
Nja, om en danskjävel skulle få ett jobb före mig så är det väl jag som fallerat? :va Fri konkurrans, om inte landet kan producera konkurrenskraftig arbetskraft så får vi väl skärpa oss istället för att stänga in oss å tjura.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Nja, om en danskjävel skulle få ett jobb före mig så är det väl jag som fallerat? :va Fri konkurrans, om inte landet kan producera konkurrenskraftig arbetskraft så får vi väl skärpa oss istället för att stänga in oss å tjura.

Jo, fast då har ju danskjäveln istället blivit en kostnad för samhället i form av ännu en bidragsberoende.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jo, fast då har ju danskjäveln istället blivit en kostnad för samhället i form av ännu en bidragsberoende.
Ja fast sån enkel +/- retorik håller ju inte, antalet arbetstillfällen är inte statiskt, arbetstagarna blir allt rörligare, och hur hade danskjäveln reagerat på ett nekande? Han kanske dragit nån annanstans, börjat kränga dansk pölse på stortorget, blivit hockeyproffs, startat en cateringfirma, vem vet.

Att stänga in sig och försöka skydda sig istället för att göra nåt åt saken är gammalt kommunisttänk, vill vi ha en fri marknad borde vi välkomna en fri arbetsmarknad oxå.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Nja, om en danskjävel skulle få ett jobb före mig så är det väl jag som fallerat? :va Fri konkurrans, om inte landet kan producera konkurrenskraftig arbetskraft så får vi väl skärpa oss istället för att stänga in oss å tjura.

Nu kom det... Danskjävel klassar jag som ett rasistiskt uttalande!

Hur gynnar det Sverige att ta in arbetskraft utifrån?

Jag fick lära mig ett väldigt bra ordspråk när jag gick en kurs på IHM.
Först servar vi oss själva, sedan hjälper vi andra.

Att stänga in sig och försöka skydda sig istället för att göra nåt åt saken är gammalt kommunisttänk, vill vi ha en fri marknad borde vi välkomna en fri arbetsmarknad oxå.

Jag är inte för fri konkurrens över gränserna, det finns inget att vinna på det utan endast förlora!
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Hur gynnar det Sverige att ta in arbetskraft utifrån?
Till att börja med..

Dessutom är det ju en stor vinst att få in färdigutbildad arbetskraft som även ibland besitter färdigheter som saknas inhemskt. Vad kostar det Sverige att driva någon genom skoltiden?

Jag fick lära mig ett väldigt bra ordspråk när jag gick en kurs på IHM.
Först servar vi oss själva, sedan hjälper vi andra.
Dåligt ordspråk om man ska implementera det på precis allt i livet.

Jag är inte för fri konkurrens över gränserna, det finns inget att vinna på det utan endast förlora!
:va
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Jag är inte för fri konkurrens över gränserna, det finns inget att vinna på det utan endast förlora!

Utveckla.

Medans du skriver tycker jag du ska ha:
[YOUTUBE-ID]91kdwxFsthI[/YOUTUBE-ID]
i bakgrunden.
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Ja fast sån enkel +/- retorik håller ju inte, antalet arbetstillfällen är inte statiskt, arbetstagarna blir allt rörligare, och hur hade danskjäveln reagerat på ett nekande? Han kanske dragit nån annanstans, börjat kränga dansk pölse på stortorget, blivit hockeyproffs, startat en cateringfirma, vem vet.

Att stänga in sig och försöka skydda sig istället för att göra nåt åt saken är gammalt kommunisttänk, vill vi ha en fri marknad borde vi välkomna en fri arbetsmarknad oxå.

Nja, det har ju visat sig att många danskar gärna bosätter sig i danskghetton där de bara pratar danska och där en överväldigande majoritet av danskar och dess danska anhöriga lever av socialbidrag då intresse för att anpassa sig till Sverige verkar saknas. Sverige kan helt enkelt inte försörja alla danskar som inte vill bo kvar i Danmark av olika skäl.

Uttrycket "Att stänga in sig" är f.ö. knappast applicerbart på Sverige och Sveriges invandringspolitik.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Till att börja med..

Dessutom är det ju en stor vinst att få in färdigutbildad arbetskraft som även ibland besitter färdigheter som saknas inhemskt. Vad kostar det Sverige att driva någon genom skoltiden?

Är det en vinst att tillsätta platser utifrån, istället för att använda den arbetskraft vi har? Ja, för någon enskild företagare kanske, men inte för samhället.

Vad kostar det Sverige genom att utbilda, när det inte finns en arbetsmarknad som väntar?


Dåligt ordspråk om man ska implementera det på precis allt i livet.

Vart kom precis allt in i bilden?

Att skapa en arbetsmarknad där konkurrensen är så hård, där människor över 40 inte klarar av att skaffa sig ett arbete att försörja sig själv på är fel!

Att skapa en arbetsmarknad där konkurrensen är så hård, där studenter går från skolan till arbetslöshet är fel!

Hade vi haft en arbetsmarknad där överflöd av arbete hade legat till grund, visst då gynnar det Sverige att ta in arbetskraft! Men hur stor del av invandringen har så mycket att tillföra att den konkurrerar ut oss svenskar?


Se inlägg

Utveckla gärna varför du är för.
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
*snipp*

Uttrycket "Att stänga in sig" är f.ö. knappast applicerbart på Sverige och Sveriges invandringspolitik.
Om du läser mitt inlägg ordentligt så borde det framgå att det inte var det jag syftade på, utan alla som skyller sin arbetsbrist på invandringen. Det är SD tråden handlar om.
Är det en vinst att tillsätta platser utifrån, istället för att använda den arbetskraft vi har? Ja, för någon enskild företagare kanske, men inte för samhället.
Jo, framförallt för samhället. Och speciellt på lång sikt.

Vad kostar det Sverige genom att utbilda, när det inte finns en arbetsmarknad som väntar?
Är man bara tillräckligt kvalificerad så finns en arbetsmarknad, och finns det inte jobb här finns det utomlands.

Att skapa en arbetsmarknad där konkurrensen är så hård, där människor över 40 inte klarar av att skaffa sig ett arbete att försörja sig själv på är fel!

Att skapa en arbetsmarknad där konkurrensen är så hård, där studenter går från skolan till arbetslöshet är fel!

Hade vi haft en arbetsmarknad där överflöd av arbete hade legat till grund, visst då gynnar det Sverige att ta in arbetskraft! Men hur stor del av invandringen har så mycket att tillföra att den konkurrerar ut oss svenskar?
Konkurrensen på arbetsmarknaden är inte hård för att den är fri, den blir hård när det är brist på arbetstillfällen. Att premiera lågkvalificerad arbetskraft i en lågkonjuktur är inte helt optimalt, bättre att låta företagen bestämma själva vilka de vill anställa och jobba sig upp på egen hand. Ett tillflöde av entreprenöriellt tänkande, nåt som man har större doser av på en del andra håll i världen, som skapar fler arbetstillfällen är också positivt.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top