Sverigedemokraterna.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dog han tillsammans med SD:s arbetsmarknadspolitik?

De har väl aldrig haft någon, vilket inte är ett problem för ett missnöjesparti.
Det är samma sak med Piratpartiet, Miljöpartiet.

De etablerade partierna har väl utvecklad arbetsmarknadspolitik, påstår de i alla fall, det räcker.

:hej
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
De har väl aldrig haft någon, vilket inte är ett problem för ett missnöjesparti.
Det är samma sak med Piratpartiet, Miljöpartiet.

De etablerade partierna har väl utvecklad arbetsmarknadspolitik, påstår de i alla fall, det räcker.

:hej

Det var väl ungefär det jag menade. SD:s arbetsmarknadspoitik dog redan under fosterstadiet.

Sen kanske man måste se MIljöpartiet som ett etablerat parti, tyvärr.:(
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det var väl ungefär det jag menade. SD:s arbetsmarknadspoitik dog redan under fosterstadiet.

Sen kanske man måste se MIljöpartiet som ett etablerat parti, tyvärr.:(

Fråga vänsterpartiet vad deras försvarspolitik är, sedan kan vi diskutera huruvida "lägg ner allt" är en godtagbar politik för regeringsparti (inom kort).

Tycker f.ö. ni borde vända på frågan, om de etablerade partierna hade utformat egna och förankrade och ärliga invandringspolitiker så hade du inte behövt oroa dig om sd:s icke existerande arbetsmarknadspolitik, du hade inte behövt oroa dig om dem över huvud taget.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Fråga vänsterpartiet vad deras försvarspolitik är, sedan kan vi diskutera huruvida "lägg ner allt" är en godtagbar politik för regeringsparti (inom kort).

Tycker f.ö. ni borde vända på frågan, om de etablerade partierna hade utformat egna och förankrade och ärliga invandringspolitiker så hade du inte behövt oroa dig om sd:s icke existerande arbetsmarknadspolitik, du hade inte behövt oroa dig om dem över huvud taget.

Lyckligtvis är SD:s icke existerande arbetsmarknadspolitik inte ett problem för mig.:)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lyckligtvis är SD:s icke existerande arbetsmarknadspolitik inte ett problem för mig.:)

Lyckligtvis! Inte för mig heller (lyckligtvis)
Däremot verkar deras existens och närvaro, snart i en Riksdag nära mig, vara ett problem för dig. Och förklaringen återfinns hos de s.k. etablerade partierna. Om det äro de flesta öfverens.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Lyckligtvis! Inte för mig heller (lyckligtvis)
Däremot verkar deras existens och närvaro, snart i en Riksdag nära mig, vara ett problem för dig. Och förklaringen återfinns hos de s.k. etablerade partierna. Om det äro de flesta öfverens.

För mig hade det räckt med allianspartierna i riksdagen. Närvaron av andra partier är i mångt ett problem, ja. Men man får stå ut med dem, nuvarande såväl som kommande.

Finns det förresten något parti i Sveriges riksdag som inte är ett problem för dig. Fan tro't.:lol
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För mig hade det räckt med allianspartierna i riksdagen. Närvaron av andra partier är i mångt ett problem, ja. Men man får stå ut med dem, nuvarande såväl som kommande.

Finns det förresten något parti i Sveriges riksdag som inte är ett problem för dig. Fan tro't.:lol

Det hade inte räckt alls för de representerar inte folkviljan. Jag tor ni som sviktar i er demokratiska övertygelse bör ta en funderare. Att du inte vill ha vänsterpartister i riksdagen betyder inte att de inte hör hemma där, samma sak med sverigedemokrater. Man må tycka hur illa man vill om något parti men man skall vara någorlunda noggrann med att inte försöka förvägra någon sin rättmätiga plats.

Jag citerar nu Ian W i sin senaste bok, (boken rekommenderas som sagt varmt):


Är det inte märkligt att alla etablerade partier i stor enighet kan driva en misslyckad invandringspolitik och sedan beskylla landets medborgare för att vara rasister, när de kritiserar och avslöjar samma misslyckade politik?


Ian insinuerar dessutom att han skall göra ett inhopp i valrörelsen 2010, vågar man hoppas på över 10% till SD nu? :)
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Ian insinuerar dessutom att han skall göra ett inhopp i valrörelsen 2010, vågar man hoppas på över 10% till SD nu? :)

Herregud :död
Med så många tomtar ska irra runt i riksdagen.

Iofs så blir det ju kul jobb för journalisterna, märkliga uttalanden och diverse skelett i gardroben blir ju vardagsmat ett tag framöver ...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Iofs så blir det ju kul jobb för journalisterna, märkliga uttalanden och diverse skelett i gardroben blir ju vardagsmat ett tag framöver ...

Det tråkiga är bara att "De som sett sanningen" skulle se sådant som en häxjakt och PK-konspiration i syfte att svartmåla och eventuella garderobsskelettare skulle få sitt martyrskap stärkt.

Skelett i garderoben är bara negativt för politiker som det faktiskt förväntas något av.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Herregud :död
Med så många tomtar ska irra runt i riksdagen.

Iofs så blir det ju kul jobb för journalisterna, märkliga uttalanden och diverse skelett i gardroben blir ju vardagsmat ett tag framöver ...

Det blir säkert stökigt ett tag men till 2014 så kommer de etablerade partierna ha lärt av läxan och kanske börjar fundera på att bry sig om vad stora delar av befolkningen tycker. :)

Det vore väl bra om vi fick lite mångfald i politiken, vi har ju redan obligatorisk mångfald (enfald9 i resten av samhället. ;)
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det hade inte räckt alls för de representerar inte folkviljan. Jag tor ni som sviktar i er demokratiska övertygelse bör ta en funderare. Att du inte vill ha vänsterpartister i riksdagen betyder inte att de inte hör hemma där, samma sak med sverigedemokrater. Man må tycka hur illa man vill om något parti men man skall vara någorlunda noggrann med att inte försöka förvägra någon sin rättmätiga plats.

Vi lever tyvärr inte i Utopia. Det kommer aldrig att finnas något parti som följer "folkviljan" fullt ut. Om Riksdagen så långt möjligt består av partier som någotsånär motsvarar mina värderingar, så anser jag det vara att föredra, jämfört med motsatsen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vi lever tyvärr inte i Utopia. Det kommer aldrig att finnas något parti som följer "folkviljan" fullt ut. Om Riksdagen så långt möjligt består av partier som någotsånär motsvarar mina värderingar, så anser jag det vara att föredra, jämfört med motsatsen.

Det är ett faktum att vissa åsikter inte alls är representerade i riksdagen i samma omfattning som i folkviljan, jag hade hoppats att alla vänner av demokrati och motståndare av överförmynderi hade tyckt det är ett problem.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det är ett faktum att vissa åsikter inte alls är representerade i riksdagen i samma omfattning som i folkviljan, jag hade hoppats att alla vänner av demokrati och motståndare av överförmynderi hade tyckt det är ett problem.

Om jag hade varit politiker skulle jag svarat dig med en lång harang om att politiker och partier måste stå över populistiska trender och ta ansvar för bla, bla, bla.:hihi

Nu är jag lyckligtvis inte politiker och kan därför konstatera att du har i princip rätt och att det inte är oproblematiskt.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Att den genomsnittlige SD-anhängaren är en lågpannad rasist är ju inget nytt. Måste vara ett jävla jobb för lilljimmy att hålla dem i schack.

SD framställs som festligt parti men deras politik och stjärnorna som för den.

[YOUTUBE-ID]sxY49efFXbg[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En iranier byter namn, (obegripligt förvisso), och agiterar mot djurplågeri, (inkl talfel och visst är lyteskomik alltid roligt) och extremvänstern går i taket. :lol

Samuel Älgemalm är alltså en iranier som inte vill ha muslimsk slakt.

Vem vill egentligen ha muslimsk slakt förutom muslimerna (och judarna)? Ingen tror jag, pappskallar ger dock SD ensamrätt på frågan och där i är deras opinionsframgångar.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Lite härligt att igår se "dokumentären" Hovsjö brinner på svt.
Man märker att valpropagandamaskinerierna redan har börjat mala på.
Maken till glorifiering av problem har jag nog aldrig sett tror jag. Det känns fint att man istället för att ta debatten producerar nån jädra sk "dokumentär" om ett problemområde, kastar in det fåtal hyfsat försvenskade invandrare man lyckas skrapa fram, tillsammans med några bullätande myspoliser som illa kvickt tittar åt andra håll när någon nämner oskattade pengar, och sedan har mage att påstå att "allt är så fint här nu" och "Kom till Hovsjö vetja bruschan!" :rolleyes:

Kan ni fatta att Svea Rikes vapen mot gängvåldtäkter, mord, skolbränder, bilbränder, organiserad brottslighet, mordbrand, rån, inbrott, stölder och gängmisshandel är: bullätande myskrampoliser som är bruschan och yalla yalla med slöddret? :confused:


Länk till eländet för er som gärna blir indoktrinerade:
http://svtplay.se/v/1836640/hovsjo_brinner
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top