Okej, jag generaliserade, det var dumt. Jag ville bara påstå att jag har märkt att de som har mest emot invandrare är de som medvetet eller ofrivilligt har hållt sig ifrån dem.
Jag känner till SD och jag är inte rädd för dem alls. Tycker det är bra att de rör upp en debatt och om jag ska vara ärlig så tror jag de motarbetar sina egna mål i långa loppet.
Men om man ska försöka hålla en saklig och nyanserad debatt här så är det egentligen du m.fl som generaliserar. Det finns ingen tänkande människa som generellt sett är emot vare sig "invandring" eller flyktingmottagning.
Det är metod och kvantitet som är problemet, inte fenomenet i sig.
Så, att säga att någon har något "emot invandrare" är att trivialisera frågan.
Ja, jag har massor emot den enorma invandringen och jag vill ha en helt annan kravbild ställd på de invandrare som kommer hit. Det skall tydliggöras en del saker för dem men det är ännu viktigare att tydliggöra för de som redan bor här, både svenskar och invandrare, vad fortsatt invandring syftar till.
Är det arbetskraftsinvandring? Nej det är det inte
Är det flyktingmottagning? Nej det är det inte
Är det anhöriginvandring och fuskande med papper? Ja det är det
Slutsatsen borde rimligen vara att reformera invandringen till något helt annat och medan det arbetet pågår stoppa den tillfälligt i princip helt. Det är ju helt orimligt att Sverige ska ta emot fler irakier än t.ex. Tyskland gör med nästan 10ggr så många invånare som vi har. Samtidigt skickar vi tillbaka irakier för de har tydligen inte skyddsbehov, så varför ska vi då släppa in dem från början? Om vi åtminstone kunde få en tydlig redovisnign av vad som pågår och varför.
Som sagt, de populistiska har verkligen det krattat för sig. Ställ frågan till en idiot som Göran Hägglund vad invandringen syftar till och han kommer bara gapa som den jävla bimbo han är.