Sverigedemokraterna granskade!!!!!

Det förekommer tjuvjakt och hembränning i Norrland. Släng ut norrlänningarna!

Och där kom det: "släng ut..."
Vem har pratat om det?
Men du tycker alltså att eftersom vi ändå redan har dumma norrlänningar som bränner hemma så kan vi lika gärna ta resten av skiten oxå. :tummenupp

Någon skrev nånting om att det skapades ett parti i Tyskland för 89 år sedan. Jo, de skapade väl ett av världshistoriens största rabalder, de herrarna. Och ändå har vi inte lärt oss ett jävla skit från den händelsen.

Jag tycker det är intressant med Kuritas och Stoffer som inte anser att det finns problem för att de inte ser det i sin trappuppgång/frisör.
Inte konstigt att det här landet är helt skevt.

Lite som att kika ner i toalettstolen för att se om det är bra väder ute.

Jag sa inte att det bara var min frisör/granne som inte var till problem.

Jag har då inte stött på några invandrarrelaterade problem i Malmö, och då har jag min löprunda varannan dag genom Rosengård. Folk är bara rädda för det som de inte känner till.

Jag svarade bara på personen som påstod att det bara är personer i skyddade miljöer utan invandrare som är positiva till invandring.

Folk är bara rädda för det som de inte känner till.

Sådan där högstadieretorik är verkligen jobbig, tråkig och onödig. Det är ungefär lika kreativt som att höra två 5-åringar säga "du e dum" till varandra tills man skriker att det är fan ni är dumma för ni är 5 år och kan knappt torka er i röven. :4skrika

Ni liberaler är bara rädda för SD för ni känner inte till dem!

Sådan där högstadieretorik är verkligen jobbig, tråkig och onödig. Det är ungefär lika kreativt som att höra två 5-åringar säga "du e dum" till varandra tills man skriker att det är fan ni är dumma för ni är 5 år och kan knappt torka er i röven. :4skrika

Okej, jag generaliserade, det var dumt. Jag ville bara påstå att jag har märkt att de som har mest emot invandrare är de som medvetet eller ofrivilligt har hållt sig ifrån dem.

Jag känner till SD och jag är inte rädd för dem alls. Tycker det är bra att de rör upp en debatt och om jag ska vara ärlig så tror jag de motarbetar sina egna mål i långa loppet.

Okej, jag generaliserade, det var dumt. Jag ville bara påstå att jag har märkt att de som har mest emot invandrare är de som medvetet eller ofrivilligt har hållt sig ifrån dem.

Jag känner till SD och jag är inte rädd för dem alls. Tycker det är bra att de rör upp en debatt och om jag ska vara ärlig så tror jag de motarbetar sina egna mål i långa loppet.

Men om man ska försöka hålla en saklig och nyanserad debatt här så är det egentligen du m.fl som generaliserar. Det finns ingen tänkande människa som generellt sett är emot vare sig "invandring" eller flyktingmottagning.
Det är metod och kvantitet som är problemet, inte fenomenet i sig.
Så, att säga att någon har något "emot invandrare" är att trivialisera frågan.
Ja, jag har massor emot den enorma invandringen och jag vill ha en helt annan kravbild ställd på de invandrare som kommer hit. Det skall tydliggöras en del saker för dem men det är ännu viktigare att tydliggöra för de som redan bor här, både svenskar och invandrare, vad fortsatt invandring syftar till.
Är det arbetskraftsinvandring? Nej det är det inte
Är det flyktingmottagning? Nej det är det inte
Är det anhöriginvandring och fuskande med papper? Ja det är det

Slutsatsen borde rimligen vara att reformera invandringen till något helt annat och medan det arbetet pågår stoppa den tillfälligt i princip helt. Det är ju helt orimligt att Sverige ska ta emot fler irakier än t.ex. Tyskland gör med nästan 10ggr så många invånare som vi har. Samtidigt skickar vi tillbaka irakier för de har tydligen inte skyddsbehov, så varför ska vi då släppa in dem från början? Om vi åtminstone kunde få en tydlig redovisnign av vad som pågår och varför.

Som sagt, de populistiska har verkligen det krattat för sig. Ställ frågan till en idiot som Göran Hägglund vad invandringen syftar till och han kommer bara gapa som den jävla bimbo han är.

Men om man ska försöka hålla en saklig och nyanserad debatt här så är det egentligen du m.fl som generaliserar. Det finns ingen tänkande människa som generellt sett är emot vare sig "invandring" eller flyktingmottagning.
Det är metod och kvantitet som är problemet, inte fenomenet i sig.
Så, att säga att någon har något "emot invandrare" är att trivialisera frågan.
Ja, jag har massor emot den enorma invandringen och jag vill ha en helt annan kravbild ställd på de invandrare som kommer hit. Det skall tydliggöras en del saker för dem men det är ännu viktigare att tydliggöra för de som redan bor här, både svenskar och invandrare, vad fortsatt invandring syftar till.
Är det arbetskraftsinvandring? Nej det är det inte
Är det flyktingmottagning? Nej det är det inte
Är det anhöriginvandring och fuskande med papper? Ja det är det

Slutsatsen borde rimligen vara att reformera invandringen till något helt annat och medan det arbetet pågår stoppa den tillfälligt i princip helt. Det är ju helt orimligt att Sverige ska ta emot fler irakier än t.ex. Tyskland gör med nästan 10ggr så många invånare som vi har. Samtidigt skickar vi tillbaka irakier för de har tydligen inte skyddsbehov, så varför ska vi då släppa in dem från början? Om vi åtminstone kunde få en tydlig redovisnign av vad som pågår och varför.

Som sagt, de populistiska har verkligen det krattat för sig. Ställ frågan till en idiot som Göran Hägglund vad invandringen syftar till och han kommer bara gapa som den jävla bimbo han är.
Du har just sagt något riktigt vettigt.

Jag lägger gärna ett X antal miljarder (om det nu är vad som krävs) från skattepengar, för att göra om hela lagsystemet runt invandring och förbättra vårat lands gränser. Få till en polisstyrka som tar sig an med illegal invandring och därtill relaterade problem.

Jag har då inte stött på några invandrarrelaterade problem i Malmö, och då har jag min löprunda varannan dag genom Rosengård. Folk är bara rädda för det som de inte känner till.

Nej, juggemaffiornas mord, mordförsök, bilbränningar, skottlossning på öppen gata osv är inte ett dugg invandrarrelaterat. Det är säkert SD som konspirerat ihop allting.

Du e dum!

Nej, juggemaffiornas mord, mordförsök, bilbränningar, skottlossning på öppen gata osv är inte ett dugg invandrarrelaterat. Det är säkert SD som konspirerat ihop allting.
1. Öva upp läsförståelsen.
2. Läs inlägget igen.
3. Editera ditt inlägg.

suck.

Seriöst? Du är nog den enda jag hört säga det... någonsin. Antingen ljuger du fullständigt, lever i total förnekelse eller så är du vääääldigt rädd eftersom du inte känner till några problem.

Nu har vi iofs inte definierat problem men alltså - dra huvudet upp ur sanden. Läs några lokala nyheter i en vecka så har bara där några relaterade problem.

Du gör ingen en tjänst genom att blunda.

1. Öva upp läsförståelsen.
2. Läs inlägget igen.
3. Editera ditt inlägg.

suck.

1. Du sa "Jag har då inte stött på några invandrarrelaterade problem i Malmö"

Det är du nog rätt ensam om. Jag är rätt säker på att min läsförståelse på topp, låt mig försöka tolka det:
Jag tolkar det som om du inte ser några problem i Malmö som beror på invandrarna. Korrekt?

2. Gjort. Fann inget nytt revolutionerande.

3. Varför då? För att jag ser verkligheten i Malmö, medan du joggar med skygglappar?

For the record, jag vet vem det var som sköt ihjäl nån snubbe på GA Torg för ca 2 år sedan eller så, jag har jobbat ihop med honom innan det hände. Jag "kände" också Petar Grujic (aka Perro), du vet han juggen som blev ihjälskjuten mitt på gågatan när han satt och fikade. Har spelat mycket poker mot honom.
Ja, jag ser problem i Malmö som är invandrarrelaterat. Men allt som händer i Malmö för närvarande, som har sina rötter i olika invandrargrupperingar, har du förstås missat? Och det är bara ett exempel. Man måste nog vara halvblind för att inte se vad som pågår.

Last edited:
Stora delar av Malmö är ett jävla getto. Förstår inte hur folk kan blunda för detta. Och ja det är invandrarrelaterat i allra högsta grad i min mening.
Tror du K och M falangerna som skjuter på varandra till höger och vänster är svenskar? Tror du knivdåden och ungdomsrånen som sker dagligen är utförda av svenskar?

1. Du sa "Jag har då inte stött på några invandrarrelaterade problem i Malmö"

Det är du nog rätt ensam om. Jag är rätt säker på att min läsförståelse på topp, låt mig försöka tolka det:
Jag tolkar det som om du inte ser några problem i Malmö som beror på invandrarna. Korrekt?

2. Gjort. Fann inget nytt revolutionerande.

3. Varför då? För att jag ser verkligheten i Malmö, medan du joggar med skygglappar?

For the record, jag vet vem det var som sköt ihjäl nån snubbe på GA Torg för ca 2 år sedan eller så, jag har jobbat ihop med honom innan det hände. Jag "kände" också Petar Grujic (aka Perro), du vet han juggen som blev ihjälskjuten mitt på gågatan när han satt och fikade. Har spelat mycket poker mot honom.
Ja, jag ser problem i Malmö som är invandrarrelaterat. Men allt som händer i Malmö för närvarande, som har sina rötter i olika invandrargrupperingar, har du förstås missat? Och det är bara ett exempel. Man måste nog vara halvblind för att inte se vad som pågår.
Jag har, som individ, ej i första hand blivit utsatt eller sett något (med egna ögon) som du beskriver. Jag går inte heller runt med skygglappar eller blundar för problemen.

Jag vet att det finns problem med organiserad brottslighet, och jag vet att det finns problem med psykiskt instabila människor från både invandrargrupper och svenskar. Jag vet att det finns gäng (som faktiskt inte består enbart av invandrare, även om de gör det till stor del).

Men, jag gör inte som du, jag tar inte alla problem jag ser och skyller de på invandringen/invandrarna.

Men, jag gör inte som du, jag tar inte alla problem jag ser och skyller de på invandringen/invandrarna.

Hej och hå, här generaliserar vi hej vilt utan att egentligen ha nån jävla aning. :yoparty Visa gärna var i mitt inlägg jag har beskrivit eller insinuerat det du här påstår.
Det jag gjort är att visa på EN DEL AV MALMÖS PROBLEM som är just pga invandrargrupperna. Att Malmö har fler och andra problem, som dessutom kan relateras till svenskar, är en helt annan fråga som jag inte ens berört. Men du kan ju starta en egen tråd om det.

Dagens dilemma

Hur de än vrider och vänder på saker och ting så har de arslet bak.
Kanske bara dags att inse att i en demokrati kommer inte alla rösta på just era jete bra partier?

Det finns risk att sd gynnas av ett förstärkt fokus, att det uppfattas som om sd alltid haft rätt i frågan och att tveksamma väljare väljer dem i stället för de etablerade partierna i nästa val, säger han till SvD.se.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1666259.svd

Sjukt kul i alla fall. :banana

Oavsett andra skäl så kommer jag nu aldrig att rösta på ett parti där Jimmie Åkesson medverkar. Jag menar... har ni sett bilden?
Jaha...

För det första är den aktuella artikelbilden på Jimmie Åkesson kraftigt förvrängd. Det är inte första gången som Svenska Dagbladet eller andra stora tidningar använder ”fula” bilder på Jimmie Åkesson för att skapa just de obehagliga och felaktiga associationer som du får. Tittar man på normala bilder på honom ser man att han ser ut som vem som helst.

http://tv.axess.se/web/files.nsf/images/WWWW78WD68/$file/jimmie_akesson_6juni05.jpg
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.642911!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg
http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.946286!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00244/akesson2_244981w.jpg
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00282/NYHETER-17s06-jimmi_282305w.jpg
http://www.sdkuriren.se/blog/media/jorgen_persson.jpg

För det andra är det där ett väldigt löjligt och barnsligt argument. Röstar man på ett parti baserat på en enda persons utseende – eller rättare sagt en enda bild, som dessutom är förvrängd? Är det inte liksom sakpolitiken och retoriken som är viktigare än det? För det tredje finns det ju massor av ”fula” bilder på de andra partiledningarna, exempelvis här på Måna Muslim:

http://klotband.files.wordpress.com/2007/06/mona-sahlin.jpg
http://www.danielpipes.org/pics/new/large/582.jpg
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00019/NYHETER-14s20-sahlin_19255w.jpg
http://watch.windsofchange.net/pics/2006/muslim.jpg
http://content.expressen.se/blog/15/93/40/re_animator/images/mona.jpg

För det fjärde består inte ett parti endast av en person eller endast av dess partiledare. Även om man av någon anledning skulle ogilla Jimmie Åkesson – trots att han är en mycket duktig person, politiker och retoriker, som enligt många politiska bedömare har vunnit i princip samtliga politiska debatter som han har medverkat i – finns det ju faktiskt många andra kompetenta och högt uppsatta personer i Sverigedemokraterna med ett möjligen fagrare yttre. För det femte undrar jag hur insatt du är i Sverigedemokraternas politik, exempelvis partiprogrammet.

Så hur du ska det egentligen? :confused:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage