Sverigedemokraterna granskade!!!!!

Haha, det där var ett så dåligt försök att man tror du är ironisk. Du är egentligen på min sida och förlöjligar de andra, right? :rofl

(visa upp det där inlägget på LTH så kanske du blir hedersdoktor :D )

Ah jag förstår. Du står inte för dins tidigare påståenden. Vad oväntat. Du kanske borde bli politiker? Du kan ju alltid köra med "det där har jag aaaaaaaldrig sagt"

Du har för övrigt FORTFARANDE inte svarat på frågan vad brandkåren gjort för ont för att förtjäna spottloskor eller gatstensattacker, varken i denna tråden eller i den andra. Misstänker att vi får vänta förgäves.

Ah jag förstår. Du står inte för dins tidigare påståenden. Vad oväntat. Du kanske borde bli politiker? Du kan ju alltid köra med "det där har jag aaaaaaaldrig sagt"

Du har för övrigt FORTFARANDE inte svarat på frågan vad brandkåren gjort för ont för att förtjäna spottloskor eller gatstensattacker, varken i denna tråden eller i den andra. Misstänker att vi får vänta förgäves.
Du misstänker helt rätt då jag inte någonsin påstått att brandkåren förtjänar något sådant. Sen ditt citat visade ju klart och tydligt att jag hade rätt och du hade fel, så sätt dig i skolbänken igen killen.

Men som sagt, fortsätt med underhållningen! :rofl

Du misstänker helt rätt då jag inte någonsin påstått att brandkåren förtjänar något sådant. Sen ditt citat visade ju klart och tydligt att jag hade rätt och du hade fel, så sätt dig i skolbänken igen killen.

Men som sagt, fortsätt med underhållningen! :rofl

Skolbänken lämnade jag för ca 15 år sedan.

Du anser dig ju vara insatt i bakgrunden till stenkastningen. Hur svårt kan det vara att förklara varför du anser att man ska ha förståelse för att snorungarna kastar sten mot brandkåren?
Du påstod ju innan att det självklart finns motsättningar inom olika grupperingar, t.ex. snorungar vs brandmän (motsättning är fel ord då "motsättningen" är enkelriktad). Så varför är det så självklart?

Skolbänken lämnade jag för ca 15 år sedan.

Du anser dig ju vara insatt i bakgrunden till stenkastningen. Hur svårt kan det vara att förklara varför du anser att man ska ha förståelse för att snorungarna kastar sten mot brandkåren?
Du påstod ju innan att det självklart finns motsättningar inom olika grupperingar, t.ex. snorungar vs brandmän (motsättning är fel ord då "motsättningen" är enkelriktad). Så varför är det så självklart?
Kanske dags att återvända till skolbänken då? Det märks nämligen att det var ett tag sen. :D

Kanske dags att återvända till skolbänken då? Det märks nämligen att det var ett tag sen. :D

Och där tog visst "argumenten" slut.

Nå, varför är det självklart att det finns motsättningar (om än enkelriktade) mellan snorungar och brandkår, du som är så insatt? Vad har brandkåren gjort för att förtjäna detta?

Och där tog visst "argumenten" slut.

Nå, varför är det självklart att det finns motsättningar (om än enkelriktade) mellan snorungar och brandkår, du som är så insatt? Vad har brandkåren gjort för att förtjäna detta?
Inga argument tog slut.

Jag har bara påpekat att du har brister i din logik och dina slutsatser om vad jag påstår/tycker är helt felaktiga. Sen får du gärna fortsätta med dina infantila försök till argumentation.

Fast helt allvarligt, tror du verkligen att din lysande, geniala retorik fick mig på fall? :rofl

Jag har bara påpekat att du har brister i din logik och dina slutsatser om vad jag påstår/tycker är helt felaktiga. Sen får du gärna fortsätta med dina infantila försök till argumentation.l

Nej, det är just det du inte har. Du har påstått att det självklart finns motsättningar mellan snorungar och brandmän. Jag har efterfrågat varför det är så självklart, vilket du inte klarar av att besvara. Ergo, ett påstående du kastar ur dig utan att kunna motivera.

Du har också påstått att om man känner till bakgrunden så framgår det tydligare varför det skulle finnas motsättningar. För att kunna göra den bedömningen (dvs att det blir tydligare om man känner till bakgrunden) måste du själv rimligen vara insatt i bakgrunden.

Det enda jag egentligen vill ha svar på är varför du tycker det är självklart att det skulle finnas motsättningar mot brandkåren, samt vad det är i bakgrunden till branden som gör att det framstår tydligare varför snorungarna kastar sten på brandkåreb. Båda dessa saker har du påstått, inget av dem vill du motivera eller utveckla på en direkt förfrågan. Vad beror det på?

Gud vad ni tjafsar.
Ungjävlarna kastar sten på brandkåren för att de inte fått tillräckligt med stryk. I länderna de kommer från får man stryk om man gör något liknande. Ja, i de länder som har brandkår alltså.

Skulle nog hellre gissa på för mycket stryk...

Hur menar du nu?

Så här går det när de inte får regelbundet med stryk, anarki.
[YOUTUBE-ID]YKFAqoGRBs8[/YOUTUBE-ID]

Men när de får lite blir de snälla igen. :)

[YOUTUBE-ID]P0V0L2IBLM0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Kollar på ett program på SVT1 nu som handlar om SDs första hundra dagar i riksdagen.

Ni som röstade på SD: Är ni nöjda med de personer som för er talan i Riksdagen och på kommunnivå?

Kollar på ett program på SVT1 nu som handlar om SDs första hundra dagar i riksdagen.

Ni som röstade på SD: Är ni nöjda med de personer som för er talan i Riksdagen och på kommunnivå?

I Riksdagen gör de ju ett fenomenalt jobb, i kommunerna verkar de ligga lite efter men i Landskrona/Karlskrona eller vad fan det heter gör de ett bra jobb och både socialdemokrater och folkpartister verkar gilla em eftersom de röstar igenom så många av deras motioner.

Är du nöjd med att Reinfeldt sade att de får skylla sig själva när de leker martyrer genom att bli knivhuggna? Eller är du nöjd med något Reinfeldt gjort inom SD's frågor kanske är en bättre fråga, dvs invandring/trygghet/äldreomsorg?

För övrigt var det FANTASTISKT kul att se ungdjuren i SD göra slarvsylta av etablerade pretto-proffs-politiker. :tummenupp

I Riksdagen gör de ju ett fenomenalt jobb, i kommunerna verkar de ligga lite efter men i Landskrona/Karlskrona eller vad fan det heter gör de ett bra jobb och både socialdemokrater och folkpartister verkar gilla em eftersom de röstar igenom så många av deras motioner.

Lite efter? De backade ju för tusan. Anledningen till att de röstade igenom deras motioner var ju att de tyckte lika i de frågorna. Tex det om fria trygghetslarm till äldre.

Är du nöjd med att Reinfeldt sade att de får skylla sig själva när de leker martyrer genom att bli knivhuggna? Eller är du nöjd med något Reinfeldt gjort inom SD's frågor kanske är en bättre fråga, dvs invandring/trygghet/äldreomsorg?

Det där kan man såklart diskutera. Skillnaden mellan partierna är dock att SD mer eller mindre är ett enfrågeparti i mina ögon. Och i den frågan har de inte uppnåt ett skit sen de kom till makten. M däremot går från klarhet till klarhet i sina övriga frågor.

För övrigt var det FANTASTISKT kul att se ungdjuren i SD göra slarvsylta av etablerade pretto-proffs-politiker. :tummenupp

Jo, visst var det ;)
Jag skulle vilja kalla det pinsamt.

Ja, SD är ett enfrågeparti i den bemärkelsen att de är den enda som tar i just den frågan.
Eller tycker du att du finner ett brett spektra i de andra partierna angående vad vi nu skall göra åt det integrationspolitiska fiaskot de skapat gemensamt? :confused:

SD gör mos av de etablerade, det enda de har att komma med är tillmälen. Den där moderaten som hävdade att i Sundbyberg och Gnosjö minsann, ja Herregud - nästan i klass med min favoritslakt:

[YOUTUBE-ID]IPEPu4zoIz4[/YOUTUBE-ID]

Hur var det frågan löd, om man ska vara nöjd med de borgerliga politikernas insats? :D

Ja, SD är ett enfrågeparti i den bemärkelsen att de är den enda som tar i just den frågan.
Eller tycker du att du finner ett brett spektra i de andra partierna angående vad vi nu skall göra åt det integrationspolitiska fiaskot de skapat gemensamt? :confused:

SD gör mos av de etablerade, det enda de har att komma med är tillmälen. Den där moderaten som hävdade att i Sundbyberg och Gnosjö minsann, ja Herregud - nästan i klass med min favoritslakt:

[YOUTUBE-ID]IPEPu4zoIz4[/YOUTUBE-ID]

Hur var det frågan löd, om man ska vara nöjd med de borgerliga politikernas insats? :D

Sorgligt

*/ ?>
Nyheter
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage