Sverigecup. Dålig ordning på det mesta...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Är det bara jag som tycker det är så jäkla svårt att hålla ordning på allt? Sverigecupen? Finns det inga resulatlistor så man ser hur det egentligen ligger till? Ingår knutstorp nu eller? Husaberg Trophy var ju kanon men kan man inte försöka se till att få en cup brevid SM som det är lite ordning på? Försök ragga lite sponsorer (att fixa det till en hel cup kan ju inte vara omöjligt?). Fixa lite priser till topptrion. En del av anmälningsavgiften (en liten del...) kan ju gå till att fixa något och iaf riktiga pokaler till de som vinner. Något pris vore ju inte helt fel och det kan ju inte vara omöjligt att få handlare eller KTM typ att sponsra med det om man döper cupen efter de etc.

Kan ingen från Svemo eller någon annan försöka styra upp det? Hjälper gärna till med bilder om jag får lite tid på mig. Hjälper gärna till med matreal om någon kan tänka sig att göra en hemsida (jag har inte tid/kunskap till att göra en bra)...

Nååå? Kom igen nu!

Så.. nu har jag iaf skrivit av mig lite ;)

Tabellen finns här http://gatebutler.homeip.net/moto/resultat2006/ men den kom ju inte fram förrän säsongen nästan var slut. Innan det var känslan av en en cup obefintlig, kändes som de fristående tävlingarna bara råkade ha ett gemensamt namn, så visst är det dålig ordning.
Nu har de dessutom fått för sig att Knutstorp ska ingå också, jag tycker det är helt sjukt att lägga till en tävling så sent, hur fan ska man kunna planera. Jag hade räknat med att tävlingssäsongen skulle vara slut nu och det känns jävligt tråkigt att förlora en fin placering i cupen pga ett sånt här jävla påhitt, har inte råd åka ner dit men hade man vetat om det från början hade man ju kunnat budgetera för det.

Okej!

Kan ingen fixa en hemsida där allt finns samlat tro? Jag kan tänka mig att fixa utrymme och sponsra med en domän om någon kan tänka sig att ha hand om att göra hemsidan. Behöver ju inte vara sådär överdrivet avancerat till en början... Skulle som sagt gärna gjort det mesta men har så ont om tid.. (ska ju hinna åka runt och plåta er och ha hand om mina egna hemsidor och skriva om er i IB + att jag har ett företag till utöver jsfoto.com + att jag har vanligt 8-5 jobb... )

- Johan

En "www.supermoto.se" där alla tabeller, tävlingar, träningar och nyheter mm kunde samlas vore kanon. Jag har dock inga såna kunskaper. :)

Last edited:
supermoto.se är dessvärre upptagen. Jag kollar på en annan domän. Eg. skitsamma vad den heter bara alla vet att det är den som gäller...

Några förslag på domäner? Har börjat dra i lite trådar...

Jag har gått i samma tankar & hade tänkt ta tag i det. Har funderat på det hela sommaren & tror jag har ett upplägg som alla skulle kunna bli vinnare på. Min tankte var att presentera mitt förslag för svemo därefter känna arrangerande klubbar på pulsen.
Är det fler som är intresserade att engagera sig så kanske man ska fundera på att sätta ihop en arbetsgrupp & dela upp lite uppgifter om det nu skulle bli aktuellt?

Skulle vilja se resultat, Dom olika cuperna, Kanske lite tävlings kalender i danmark finland norge om folk vill köra där?

Interjuver med förare! ;) äh ja vet inte...tog det som en chans att slippa plugga för fem minuter, så ja skrev här =P

Kommer nog försöka få upp kalender för olika race, både i sverige, norge, danmark och kanske övriga europa. Resultatlistor med sammanställningar från alla cuper etc..

Kommer inte ha något eget forum utan länka hit, kommer inte ha några egna bilder där (kanske några från varje race, men inte mer...)

Kommer ha länkar till det som behövs, info om vad som måste göras med bågen för de som är nybörjare etc.

Kommer förmodligen inte lägga upp några intervjuver eller artiklar utöver det som är nödvändigt. Den tiden jag lägger på skrivandet kommer komma IB och Bomber tillgodo så vill ni läsa så står det där.

På tal om det. Jag har ju skrivit i IB om de senaste racen (och plåtat). Jag tar gärna kritik och frågor om det jag har skrivit då jag vet att folk alltid har åsikter. Ta det lämpligtvis via mail eller PM i så fall.

Kommer förmodligen också inom kort erbjuda hemsidor. Ska inte kosta många kr. men man ska själv kunna lägga upp bilder, racerapporter, sina egna resultat etc. Bra att kunna visa för sina sponsorer.

Ni har väl föressten inte glömt tackkort?

MVH

Johan

mr_rockster skrev:
2469641 Sådär. Börjat ragga efter en webmaster på en site och nu är www.supermotosweden.se och www.supermotosweden.nu reggat.

Jag vill gärna ha hjälp med vad ni vill ha på sidan etc.

Kalender, resultat, givande länkar, enklare förklaring/genomgång av sporten och de olika klasserna så de som inte är fullt så insatta kan lära sig mer. Enklare presentationer av förarna i de olika klasserna. Bilder och filmer lockar alltid.

Supermotardens motsvarighet till roadracing.se, fast mycket bättre såklart.:)

Motsvarighet till roadracing.se bygger man inte upp på nolltid direkt. Bilder kommer finnas på jsfoto.com även i framtiden.

mr_rockster skrev:
2470035 Motsvarighet till roadracing.se bygger man inte upp på nolltid direkt. Bilder kommer finnas på jsfoto.com även i framtiden.

Jag vet att det kräver en del, för att en sån sida ska vara bra krävs det också att alla förare bidrar med materiel i form av presentationer, rejsrapporter m.m.

Kalendrar, resultat och kort info om sporten och de olika klasserna samt några bilder är nog viktigast. Sen kan ju allt det andra som ger mervärde komma om/när tid och ork finns.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP