Man ska inte dra alltför stora slutsatser innan all data är på bordet.Sen trillar de omkull.
Verkar jättebra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man ska inte dra alltför stora slutsatser innan all data är på bordet.Sen trillar de omkull.
Verkar jättebra.
Man ska inte dra alltför stora slutsatser innan all data är på bordet.

För mig som pratar gammaldags svenska heter det fortfarande smällare. Jag vill inte bli amerikan så jag försöker att inte blanda språken...Bangers är poppis, GP har glömt alla på fotbollsplaner under året
Hela listan (utom fotbollsplanerna) i länken.
4 januari, Täby
4 januari, Kortedala, Göteborg
4 januari, Kålltorp, Göteborg
10 januari, Hammarbyhöjden, Stockholm
11 januari, Hagsätra, Stockholm
11 januari, Bredäng, Stockholm
12 januari, Mölndal
13 januari, Tumba, Botkyrka
14 januari, Nyköping
15 januari, Alby, Botkyrka
View attachment 523530![]()
Det betyder att man nu inte tittar så mycket på lägenheten, man tittar grannarna !
View attachment 523531
Är det grannar som kan attrahera Sprängare, BANGERs ? från svd.se

Lite annat roligt i från i år. /avs står tydligen för årets värsta slöseri.![]()
Svartpub drivs hemma hos lokala SD-toppen i Skinnskatteberg
Livemusik och öppna event med alkoholförsäljning. På Facebook bjuder arrangören återkommande in till fester – i en lokal på SD-politikern Ewa Olsson Bergstedts adress. Men något alkoholtillstånd finns inte.www.svt.se
Lite annat roligt i från i år. /avs står tydligen för årets värsta slöseri.
Själv står jag och velar mellan två skånska projekt,![]()
Årets värsta slöseri
Skattebetalarna och Slöseriombudsmannen anordnar varje år en tävling där årets värsta slöseri med skattemedel utses. Rösta du också!skattebetalarna.se
Malmö stad betalar för resa till Ghana som aldrig ägt rum # och
Decemberdumhet i Helsingborg – jätteBumling för 1,2 miljoner
När året skulle bokslutas beställde Helsingborg en “portabel belysning i form av en jätteBumling” för 1,2 miljoner.
Det sista påminner om ett avslöjande i GP för några år sedan: En konsult firma skrev offertunderlag för beställning av nya elmätare till Göteborg (att sätta ut hos vanliga elköpare som du och jag) När konsultfirman sedan granskade de elmätare som Göteborg valt och konsterade att de inte uppfyllde kraven i offertförfrågan så svarade Gbg kommun. Men vi kan ju inte begära att dom löser bristerna, då går ju leverantören i konkurs.
# Påminner om kamelfarmen i Angered här i Göteborg
![]()
kamelfarmen i Angered här i Göteborg – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com

Med tanke på att (v), (s), (mp), (c), (l), (kd) och (m) tyckte/tycker det är en bra ide bygga tunnelbana i lera och endast lokalpartiet (d) och (sd) inte tyckte/inte tycker det.Att Göteborgare va korkade det är ju sen gammalt!..![]()
Med tanke på att (v), (s), (mp), (c), (l), (kd) och (m) tyckte/tycker det är en bra ide bygga tunnelbana i lera och endast lokalpartiet (d) och (sd) inte tyckte/inte tycker det.
Så är det bara att hålla med ifall politikerna speglar Göteborgarna i allmänhet.
Förhoppningsvis är det inte så. Men så fungerar Demokrati. Tyvärr.
Efter läst halva # "Min Kamp mot vansinnet i fängelset" (Titeln förkortad på förläggarens förslag)
så insåg jag att kan en sån komplett galning som AH bli vald i Europas största land i demokratiskt val,
jag då fodras det tyvärr inte mycket bildning för att bli en framgångsrik politiker i Sverige.
# jag gav helt enkelt upp , rena rama smörjan som jag såg det !
Lite utanför ämnet om Sverige, men...
View attachment 523538

”Vi testar på kund och ser hur det går. Dyra tester, pfft. Funkade bra under pandemin. Lite svinn får de ovetande ta. Inte som att de som dött bryr sig.”Ja, man kan ju ge dom testosteron också så växer dom ännu snabbare.
Själv föredrar jag nog att låta er andra vara provkaninerna som äter det där sen.
Vill Trump att Northvolt / EU ska göra ett nytt försök med batterimaskiner från USA, maskiner som går att få billigt nu. (På grund av brist på "Sällsynta Jordartsmetaller" i USA )Nu ska US tydligen hjälpa till med Northvolt!
Det visar tydligt vilken slipad affärsman Trump är, för det kan ju inte vara ett personligt påhitt av ambassadören eller i nåt US-departement........
View attachment 523369
Jag förstår dig men har du hört någon sportreporter skriva "smällare" om det som kastas på fotbollsmatcher ? Det har inte jag. Bara Banger.För mig som pratar gammaldags svenska heter det fortfarande smällare. Jag vill inte bli amerikan så jag försöker att inte blanda språken...
Nu förstår jag den engelska varianten av det amerikanska språket, so bangers might crate a human mash if we´re unlucky...
View attachment 523536
![]()
Bangers and mash with onion gravy
Make sausages and mash with love and you're in for a real treat. We’ve perfected this recipe to make it the very best it can bewww.bbcgoodfood.com

Jag är inte intresserad av fotboll och känner därför inte till deras nyspråk...Jag förstår dig men har du hört någon sportreporter skriva "smällare" om det som kastas på fotbollsmatcher ? Det har inte jag. Bara Banger.
Men jag hade tydligen Fel![]()
fotboll banger – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
![]()
fotboll smällare – Qwant Search

Varför kallas dom motdemonstranter ? Hade dom som gav sig på polisen ansökt om som det visst heter allmän sammankomst. Normalt vid Demonstration tror jag.![]()
Sammandrabbningar mellan polis och motdemonstranter i Salem
Polis och motdemonstranter drabbade samman inför den nazistiska Salemmarschen. För att kontrollera situationen använde polisen både batong och pepparsprej. Trewww.aftonbladet.se
Fy fan som en gammal viking skäms man ju!

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |