Sverige idag..

Satsningen på Kärnkraft en gång i tiden var rätt lyckad när det gällde minska CO2-utsläpp,
men OK, Kärnkraftsatsningen marknadsfördes inte av det så kallade Miljöpartiet.
View attachment 523385
Vem hade kunnat ana att blockera matsmältningsensymer som gör gräs ätbart skulle påverka kossor negativt?

View attachment 523419
Far har kört snöröjning i årtionden, det är 36-timmarskift med 4-5 timmar sömn mellan skiften när det är som värst, och varje år försöker väghållarna att sänka priserna trots att material, maskiner och bränsle blir dyrare.
Han har tackat nej ett par vintrar de senaste åren, för att pengarna som erbjöds var så dåliga att det var mer lönsamt att inte göra jobbet med löner och slitage.
De som tar jobbet istället brukar vara så värdelösa att far kan höja sina priser nästa år.

På ett ställe där jag bodde tidigare var hyresvärden så jävla snål att det slutade med att någon med en gammal skogstraktor snöröjde.
Det var ju en timme sömn vrje gång det snöade som ingen i hyreshusen fick igen...

Jag bodde en halvvåning upp och hade sovrummet på gaveln där han la upp snön...
Sovrumsfönstret fick en nice toning av dieselavgaser då avgasröret slutade i jämnhöjd med fönstret.

Sonen körde snöröjning ett par vintrar, dom hade jävulskt hårda krav på traktorerna, senaste avgaskraven och dom skulle vara tysta, jag förstår varför....

Vem hade kunnat ana att blockera matsmältningsensymer som gör gräs ätbart skulle påverka kossor negativt?
Man blockerar inte kons matsmältningsenzymer. Man blockerar ett enzym i de bakterier som tillverkar metan.
Detta ökar kons näringsupptag.

Bangers är poppis, GP har glömt alla på fotbollsplaner under året
Hela listan (utom fotbollsplanerna) i länken.
4 januari, Täby
4 januari, Kortedala, Göteborg
4 januari, Kålltorp, Göteborg
10 januari, Hammarbyhöjden, Stockholm
11 januari, Hagsätra, Stockholm
11 januari, Bredäng, Stockholm
12 januari, Mölndal
13 januari, Tumba, Botkyrka
14 januari, Nyköping
15 januari, Alby, Botkyrka
1764926182712.png
Det betyder att man nu inte tittar så mycket på lägenheten, man tittar grannarna ! :7peta
1764926986493.png
Är det grannar som kan attrahera Sprängare, BANGERs ? från svd.se

Last edited:
Bangers är poppis, GP har glömt alla på fotbollsplaner under året
Hela listan (utom fotbollsplanerna) i länken.
4 januari, Täby
4 januari, Kortedala, Göteborg
4 januari, Kålltorp, Göteborg
10 januari, Hammarbyhöjden, Stockholm
11 januari, Hagsätra, Stockholm
11 januari, Bredäng, Stockholm
12 januari, Mölndal
13 januari, Tumba, Botkyrka
14 januari, Nyköping
15 januari, Alby, Botkyrka
View attachment 523530
Det betyder att man nu inte tittar så mycket på lägenheten, man tittar grannarna ! :7peta
View attachment 523531
Är det grannar som kan attrahera Sprängare, BANGERs ? från svd.se
För mig som pratar gammaldags svenska heter det fortfarande smällare. Jag vill inte bli amerikan så jag försöker att inte blanda språken... :rodnar

Nu förstår jag den engelska varianten av det amerikanska språket, so bangers might crate a human mash if we´re unlucky...

1764934086993.png

Lite annat roligt i från i år. /avs står tydligen för årets värsta slöseri.
Själv står jag och velar mellan två skånska projekt,
Malmö stad betalar för resa till Ghana som aldrig ägt rum # och
Decemberdumhet i Helsingborg – jätteBumling för 1,2 miljoner
När året skulle bokslutas beställde Helsingborg en “portabel belysning i form av en jätteBumling” för 1,2 miljoner.
Det sista påminner om ett avslöjande i GP för några år sedan: En konsult firma skrev offertunderlag för beställning av nya elmätare till Göteborg (att sätta ut hos vanliga elköpare som du och jag) När konsultfirman sedan granskade de elmätare som Göteborg valt och konsterade att de inte uppfyllde kraven i offertförfrågan så svarade Gbg kommun. Men vi kan ju inte begära att dom löser bristerna, då går ju leverantören i konkurs.
# Påminner om kamelfarmen i Angered här i Göteborg

Lite annat roligt i från i år. /avs står tydligen för årets värsta slöseri.
Själv står jag och velar mellan två skånska projekt,
Malmö stad betalar för resa till Ghana som aldrig ägt rum # och
Decemberdumhet i Helsingborg – jätteBumling för 1,2 miljoner
När året skulle bokslutas beställde Helsingborg en “portabel belysning i form av en jätteBumling” för 1,2 miljoner.
Det sista påminner om ett avslöjande i GP för några år sedan: En konsult firma skrev offertunderlag för beställning av nya elmätare till Göteborg (att sätta ut hos vanliga elköpare som du och jag) När konsultfirman sedan granskade de elmätare som Göteborg valt och konsterade att de inte uppfyllde kraven i offertförfrågan så svarade Gbg kommun. Men vi kan ju inte begära att dom löser bristerna, då går ju leverantören i konkurs.
# Påminner om kamelfarmen i Angered här i Göteborg

Att Göteborgare va korkade det är ju sen gammalt!..:krama

Att Göteborgare va korkade det är ju sen gammalt!..:krama
Med tanke på att (v), (s), (mp), (c), (l), (kd) och (m) tyckte/tycker det är en bra ide bygga tunnelbana i lera och endast lokalpartiet (d) och (sd) inte tyckte/inte tycker det.
Så är det bara att hålla med ifall politikerna speglar Göteborgarna i allmänhet.
Förhoppningsvis är det inte så. Men så fungerar Demokrati. Tyvärr.
Efter läst halva # "Min Kamp mot vansinnet i fängelset" (Titeln förkortad på förläggarens förslag)
så insåg jag att kan en sån komplett galning som AH bli vald i Europas största land i demokratiskt val,
då fodras det tyvärr inte mycket bildning för att bli en framgångsrik politiker i Sverige. Exempel:
Från kommentaterna:
Var det inte Birgitta Dahl som sa att politiker och ministrar behöver inte bry sig om naturlagar!
# jag gav helt enkelt upp Kampen , rena rama smörjan som jag såg det !

Last edited:
Med tanke på att (v), (s), (mp), (c), (l), (kd) och (m) tyckte/tycker det är en bra ide bygga tunnelbana i lera och endast lokalpartiet (d) och (sd) inte tyckte/inte tycker det.
Så är det bara att hålla med ifall politikerna speglar Göteborgarna i allmänhet.
Förhoppningsvis är det inte så. Men så fungerar Demokrati. Tyvärr.
Efter läst halva # "Min Kamp mot vansinnet i fängelset" (Titeln förkortad på förläggarens förslag)
så insåg jag att kan en sån komplett galning som AH bli vald i Europas största land i demokratiskt val,
jag då fodras det tyvärr inte mycket bildning för att bli en framgångsrik politiker i Sverige.
# jag gav helt enkelt upp , rena rama smörjan som jag såg det !
:tummenupp Och vad kom du fram till då?

*/ ?>
Nyheter
KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Back