Sverige idag..

Bangers är poppis, GP har glömt alla på fotbollsplaner under året
Hela listan (utom fotbollsplanerna) i länken.
4 januari, Täby
4 januari, Kortedala, Göteborg
4 januari, Kålltorp, Göteborg
10 januari, Hammarbyhöjden, Stockholm
11 januari, Hagsätra, Stockholm
11 januari, Bredäng, Stockholm
12 januari, Mölndal
13 januari, Tumba, Botkyrka
14 januari, Nyköping
15 januari, Alby, Botkyrka
1764926182712.png
Det betyder att man nu inte tittar så mycket på lägenheten, man tittar grannarna ! :7peta
1764926986493.png
Är det grannar som kan attrahera Sprängare, BANGERs ? från svd.se
 
Last edited:
Bangers är poppis, GP har glömt alla på fotbollsplaner under året
Hela listan (utom fotbollsplanerna) i länken.
4 januari, Täby
4 januari, Kortedala, Göteborg
4 januari, Kålltorp, Göteborg
10 januari, Hammarbyhöjden, Stockholm
11 januari, Hagsätra, Stockholm
11 januari, Bredäng, Stockholm
12 januari, Mölndal
13 januari, Tumba, Botkyrka
14 januari, Nyköping
15 januari, Alby, Botkyrka
View attachment 523530
Det betyder att man nu inte tittar så mycket på lägenheten, man tittar grannarna ! :7peta
View attachment 523531
Är det grannar som kan attrahera Sprängare, BANGERs ? från svd.se
För mig som pratar gammaldags svenska heter det fortfarande smällare. Jag vill inte bli amerikan så jag försöker att inte blanda språken... :rodnar

Nu förstår jag den engelska varianten av det amerikanska språket, so bangers might crate a human mash if we´re unlucky...

1764934086993.png
 
Lite annat roligt i från i år. /avs står tydligen för årets värsta slöseri.
Själv står jag och velar mellan två skånska projekt,
Malmö stad betalar för resa till Ghana som aldrig ägt rum # och
Decemberdumhet i Helsingborg – jätteBumling för 1,2 miljoner
När året skulle bokslutas beställde Helsingborg en “portabel belysning i form av en jätteBumling” för 1,2 miljoner.
Det sista påminner om ett avslöjande i GP för några år sedan: En konsult firma skrev offertunderlag för beställning av nya elmätare till Göteborg (att sätta ut hos vanliga elköpare som du och jag) När konsultfirman sedan granskade de elmätare som Göteborg valt och konsterade att de inte uppfyllde kraven i offertförfrågan så svarade Gbg kommun. Men vi kan ju inte begära att dom löser bristerna, då går ju leverantören i konkurs.
# Påminner om kamelfarmen i Angered här i Göteborg
 
Lite annat roligt i från i år. /avs står tydligen för årets värsta slöseri.
Själv står jag och velar mellan två skånska projekt,
Malmö stad betalar för resa till Ghana som aldrig ägt rum # och
Decemberdumhet i Helsingborg – jätteBumling för 1,2 miljoner
När året skulle bokslutas beställde Helsingborg en “portabel belysning i form av en jätteBumling” för 1,2 miljoner.
Det sista påminner om ett avslöjande i GP för några år sedan: En konsult firma skrev offertunderlag för beställning av nya elmätare till Göteborg (att sätta ut hos vanliga elköpare som du och jag) När konsultfirman sedan granskade de elmätare som Göteborg valt och konsterade att de inte uppfyllde kraven i offertförfrågan så svarade Gbg kommun. Men vi kan ju inte begära att dom löser bristerna, då går ju leverantören i konkurs.
# Påminner om kamelfarmen i Angered här i Göteborg


Att Göteborgare va korkade det är ju sen gammalt!..:krama
 
Att Göteborgare va korkade det är ju sen gammalt!..:krama
Med tanke på att (v), (s), (mp), (c), (l), (kd) och (m) tyckte/tycker det är en bra ide bygga tunnelbana i lera och endast lokalpartiet (d) och (sd) inte tyckte/inte tycker det.
Så är det bara att hålla med ifall politikerna speglar Göteborgarna i allmänhet.
Förhoppningsvis är det inte så. Men så fungerar Demokrati. Tyvärr.
Efter läst halva # "Min Kamp mot vansinnet i fängelset" (Titeln förkortad på förläggarens förslag)
så insåg jag att kan en sån komplett galning som AH bli vald i Europas största land i demokratiskt val,
då fodras det tyvärr inte mycket bildning för att bli en framgångsrik politiker i Sverige. Exempel:
Från kommentaterna:
Var det inte Birgitta Dahl som sa att politiker och ministrar behöver inte bry sig om naturlagar!
# jag gav helt enkelt upp Kampen , rena rama smörjan som jag såg det !
 
Last edited:
Med tanke på att (v), (s), (mp), (c), (l), (kd) och (m) tyckte/tycker det är en bra ide bygga tunnelbana i lera och endast lokalpartiet (d) och (sd) inte tyckte/inte tycker det.
Så är det bara att hålla med ifall politikerna speglar Göteborgarna i allmänhet.
Förhoppningsvis är det inte så. Men så fungerar Demokrati. Tyvärr.
Efter läst halva # "Min Kamp mot vansinnet i fängelset" (Titeln förkortad på förläggarens förslag)
så insåg jag att kan en sån komplett galning som AH bli vald i Europas största land i demokratiskt val,
jag då fodras det tyvärr inte mycket bildning för att bli en framgångsrik politiker i Sverige.
# jag gav helt enkelt upp , rena rama smörjan som jag såg det !
:tummenupp Och vad kom du fram till då?
 
Inte bra för bostadsmarknaden i området runt Teknologgatan.
För det är väl så man ska se det ?
Uppmärksammat redan i .no och .dk
 
Nu ska US tydligen hjälpa till med Northvolt! :va
Det visar tydligt vilken slipad affärsman Trump är, för det kan ju inte vara ett personligt påhitt av ambassadören eller i nåt US-departement........

View attachment 523369
Vill Trump att Northvolt / EU ska göra ett nytt försök med batterimaskiner från USA, maskiner som går att få billigt nu. (På grund av brist på "Sällsynta Jordartsmetaller" i USA )
 
För mig som pratar gammaldags svenska heter det fortfarande smällare. Jag vill inte bli amerikan så jag försöker att inte blanda språken... :rodnar

Nu förstår jag den engelska varianten av det amerikanska språket, so bangers might crate a human mash if we´re unlucky...

View attachment 523536
Jag förstår dig men har du hört någon sportreporter skriva "smällare" om det som kastas på fotbollsmatcher ? Det har inte jag. Bara Banger.
Men jag hade tydligen Fel :rodnar
 
Jag förstår dig men har du hört någon sportreporter skriva "smällare" om det som kastas på fotbollsmatcher ? Det har inte jag. Bara Banger.
Men jag hade tydligen Fel :rodnar
Jag är inte intresserad av fotboll och känner därför inte till deras nyspråk... :rodnar

Men jag känner till att vi har tagit till oss den amerikanska matkulturen som är den överlägset bästa. Men även all annan kultur. Och det amerikanska språket tar över i Sverige, gäss, taff kitt. :crash
 

Fy fan som en gammal viking skäms man ju!
Varför kallas dom motdemonstranter ? Hade dom som gav sig på polisen ansökt om som det visst heter allmän sammankomst. Normalt vid Demonstration tror jag.
Dom som gav sig på polisen.
Varför kallas dom inte Vänsterextremister ?
 
Från gp.se idag När jag ser det här undrar jag hur det kommer gå för Annabel Molin. Har Annabel fått nog och siktar på sedvanlig Fallskärm eller ? För Ann-Sofie Hermansson gick det inte så bra. Hon fick avgå från politiken och bli sopåkare efter sin konflikt med muslimerna i Göteborg företrädda av Fatima Doubakil och Maimuna Abdullahi.
1765101964491.png
Enligt badets regler ska den som är där med barn under 12 år kunna simma för att kunna hoppa i och dra upp barnet om barnet får problem i vattnet. Och givetvis vara iförda badkläder när dom hoppar i vattnet. Och ha tvättat och duschat av sig som vanligt innan mammorna byter till badkläder.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top