Kratoz
Gudomlig sporthojare
Helt klart hör politiker, och andra toppar, till skaran som polariserar klimatet också.Om vi tar det för en sanning, om klimatet i samhället (jag är inte beredd att hålla med, det är mer anekdotiskt då det är lättare att se fler folk uttrycka sig iom soc. med), vilket ansvar har politiker själva? Politiker som är ta mig tusan världsbäst på att skapa splittring. Världsbäst på att kalla en del för roffare medan de själva sätter sina egna löner och arvoden. Hur är det med korruptionen? Från slöseri med medel till rent huvudlösa beslut som påverkar många av medborgarna under väldigt lång tid framöver?
Min uppfattning är att polariseringen börjar alltid från ledarnivå och flyter neråt. Om det är företagsledning, offentlig verksamhet eller ssmhällsnivå, så är det alltid ledningen av densamma som sätter det klimatet.
Ett yttre hot är bara ett sätt att förena ett folk, det finns bra många fler sätt som är möjliga.
En viss orange politiker har flyttat gränsen längre än någon annan (imo)...
Det nämndes också av några under partiledardebatten att dom själva måste föregå med gott exempel varefter dom genast började attackera varandra igen...

Men att samhället blivit hårdare skulle iaf jag vilja påstå.
Jag har inga soc.media men märker det ändå.
Jag är helt säker på att soc.media varit med och flyttat gränserna och inte bara synliggjort dom.
Redan när mina barn gick i grundskolan, i en liten byskola utanför Borlänge, förfasades jag över hur rå tonen var jämfört med min tid.
Och det har inte blivit bättre sen dess.
Så jo, jag vill nog påstå att det blivit värre.