steffe
"Mannen som talar med whisky"
Snubben är väl vertikalt underutvecklad så han bör ju kallas "El-kortis"!El-hajar är WOKE-fåniga och finns bara på södermalm.
Riktiga diesel-hajar är det man vill ha!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snubben är väl vertikalt underutvecklad så han bör ju kallas "El-kortis"!El-hajar är WOKE-fåniga och finns bara på södermalm.
Riktiga diesel-hajar är det man vill ha!![]()
MängdrabattJag har funderat kring det här att de skjuts två åt gången nu. Är det för att nå budget efter en långsam start på året?
Jag har funderat kring det här att de skjuts två åt gången nu. Är det för att nå budget efter en långsam start på året?
Mat-MOMS sänks från 12% till 6% i April.
Det är bra och den åtgärden träffar brett...
...alla handlare.
Kanske det men det är rätt att sänka momsen på basvaror som mat.Det gör säkert 2% på matpriset.... I någon vecka medans någon ids kolla att det sänks, sedan kommer en höjning för att vädret i kambodja har varit dåligt...
Kanske det men det är rätt att sänka momsen på basvaror som mat.
Precis, handlarna tycker säkert att det inte finns någon anledning till att sänka något nämnvärt nu när kunderna vant sig vid de höga priserna.Absolut, det håller jag med om, men jag betvivlar bara att det gör någon märkbar skillnad i slutändan.
Precis, varför skulle de? När sen momsen åker upp igen blir det bara ännu dyrare.Precis, handlarna tycker säkert att det inte finns någon anledning till att sänka något nämnvärt nu när kunderna vant sig vid de höga priserna.
ICA gjorde en vinst på 7 miljarder 2024.Den fantastiska snittvinstmarginalen i livsmedelsindustrin på 2% är ju inte mycket att hurra över, så det är ganska garanterat att nästan all sänkning av momsen kommer öka vinstmarginalen. Den måste ökas om vi vill ha fungerande livsmedelsproduktion... 2% ger inte tillräckligt utrymme för att kunna hantera stora negativa händelser.
De har en omsättning på mer än 150 miljarder. Skulle det skita sig räcker den där vinsten på 7 miljarder inte hemskt långt för att hålla skiten rullande. Och vinsten är det som återinvesteras för att förbättra och hålla bolaget livskraftigt, det är inte bara pengar som går rakt ner i nån äcklig direktörs ficka.ICA gjorde en vinst på 7 miljarder 2024.
Oavsett % räcker det iaf till några oväntade utgifter...
Just ICA har jag inte mycket för rent allmänt...De har en omsättning på mer än 150 miljarder. Skulle det skita sig räcker den där vinsten på 7 miljarder inte hemskt långt för att hålla skiten rullande. Och vinsten är det som återinvesteras för att förbättra och hålla bolaget livskraftigt, det är inte bara pengar som går rakt ner i nån äcklig direktörs ficka.
Vad tycker du är en resonabel vinst för ett bolag som har den omsättningen?
Jag svarar efter att du har svarat på vad du tycker en rimlig vinstmarginal är för ett bolag i 150miljardersklassen.Just ICA har jag inte mycket för rent allmänt...
Hur mycket av de 6% tycker du ska tillfalla ICA?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |