Sverige idag..

Haha, diskuterade detta igår. Det har alltså öppnat en här i byn och vi undrade hur det ska gå. Tror befintliga salonger i villorna sköter om invånarna. Senast var det luftvärmepumpar i den lokalen. Ser bara skumt ut. Före det polska plastfönster och osmaklig hötorgskonst förevisande ekivoka damer.
Livet på landet.
I skithålan jag växte upp plockade polisen en eller två av barberarsalongerna för knarkfrösäljning nyligen om jag ska tro på brors rapportering om vad som händer där.

Den byhålan är häften så stor som byhålan jag bor i nu, och här finns vad jag vet bara 1 barberare, i den lilla byhålan finns det 4 om jag inte minns fel. Folket där har inte mer skägg än här heller.

Vad menar du med det? Bara personpåhopp eller misslyckat försök att vara rolig?

Har alltid undvikt svartjobb även om det känns som att alla andra struntar i det.

Med vänlig hälsning,
försök att vara rolig !
Samt eftersom både ROT (regeringen Carl Bildt) och RUT (Regeringen Reinfeldt) införts av borgerliga regeringar så kanske (s)-medlemmar föredrar svartjobb framför ROT eller RUT ?
Vad vet jag ?
Om du läst lite i länken från EKO-brottsmyndigheten så kanske du insett att det inte längre gållde klassika svartjobb åt egnahemsägare som gjort att den ekonomiska kriminaliteten ökat !
Tyvärr.

försök att vara rolig !
Samt eftersom både ROT (regeringen Carl Bildt) och RUT (Regeringen Reinfeldt) införts av borgerliga regeringar så kanske (s)-medlemmar föredrar svartjobb framför ROT eller RUT ?
Vad vet jag ?
Om du läst lite i länken från EKO-brottsmyndigheten så kanske du insett att det inte längre gållde klassika svartjobb åt egnahemsägare som gjort att den ekonomiska kriminaliteten ökat !
Tyvärr.

Okej, jag kan nog själv vara klumpig ibland på det viset.

Jo jag har läst länkarna men det har ökat från kanske 60-75 miljarder 2005 till dagens nivåer och absolut har det tillkommit nya sätt att organiserat bedriva ekonomisk brottslighet men det är nog få som egentligen tror att frisörsalonger i Bredäng och Vivalla blåser staten på 100-150 miljarder per år…

Kontentan är snarare att svartjobb oavsett karaktär är något som är lönsamt, har låga straff och låg risk i största allmänhet. Klart att skit samlas där. Men det är fortfarande så att det finns en stor acceptans för det i breda lager i samhället. ROT och RUT har inte heller tagit bort det eftersom firmorna tar höjd för avdraget och vips har allting blivit dyrare. Och det verkar gå alldeles utmärkt att föra över en del material under rubriken ”arbetstid” för att kunna blåsa staten på ännu mer pengar…

Med vänlig hälsning,

Hur många miljoner försvinner och tvättas i alla assistans bolag som har någon i släkten som påstås vara handikappad och behöver hjälp dygnet runt

Hur många miljoner försvinner och tvättas i alla assistans bolag som har någon i släkten som påstås vara handikappad och behöver hjälp dygnet runt
Anhöriginvandringen är ju vägen till assistansjobben. Alltid finns det väl någon handikappad i släkten i Afrika eller Asien som kan ordna vit försörjning till resten av familjen i Sverige.
Och hen behöver ju inte ens vara släkt, det räcker väl med samma utseende, t.ex. svart och att någon intygar släktskapet ? Gammelhen är hen ju, vetja !

Last edited:
Anhöriginvandringen är ju vägen till assistansjobben. Alltid finns det väl någon handikappad i släkten i Afrika eller Asien som kan ordna vit försörjning till resten av familjen i Sverige.
Och hen behöver ju inte ens vara släkt, det räcker väl med samma utseende, t.ex. svart och att någon intygar släktskapet ? Gammelhen är hen ju, vetja !
Självklart verifierar vi inte släktskap eller ålder, det vore rasism. #tv4

USA:s ambassad i Stockholm försöker förmå staden att avbryta sina woke-satsningar, men får nu mothugg av både höger och vänster i stadshuset. Oppositionsborgarrådet Christofer Fjellner (M) kallar Trumpadministrationen "klåpare" – och hotar stänga av ambassadens vatten, värme och sophämtning.

Såg han på tv igår. Avskyr nåna stroppar

Ännu en säkerhetsrisk, två av två säkerhetssamordnare har varit katastrof.

Så här går det med etablerade partier. 🥹

Avgå Ulf.🥳

USA:s ambassad i Stockholm försöker förmå staden att avbryta sina woke-satsningar, men får nu mothugg av både höger och vänster i stadshuset. Oppositionsborgarrådet Christofer Fjellner (M) kallar Trumpadministrationen "klåpare" – och hotar stänga av ambassadens vatten, värme och sophämtning.

Såg han på tv igår. Avskyr nåna stroppar
Han är katastrof, typisk moderat

Kan man inte tolka det som att kommunen pekar på föräldraansvaret? Det brukar efterlysas från många håll..........
Det kan man! Och det är bra, förutsatt att kommunen gör sin del, vilket de inte gör när de låter några få poliser managera 4000 brats och brorsor.

Hörde från en bekant på Svenska fotbollsförbundet att nyligen har poliser och kommuner börjat be föreningarna spana på barnen.

Är innerligt trött på poliser som säger att "det är hela samhällets ansvar", få yrkesgrupper kommer undan med det, inte vården, inte infrastruktur, inte försvar, inte skolan, ingen annan av de offentliga kärnverksamheterna kommer undan med det.

lämnar över ansvaret för säkerheten i centrala Stockholm till allmänheten
Denna nya 'frihet' ger mig flera ideer, men jag är inte så säker på om alla ideerna är riktigt rumsrena. Men jag ska göra vad jag kan. Faktiskt lite smickrande med denna befordran, jag får börja med att samla ihop resurser för mitt nya uppdrag ;)

Kommunen lämnar över ansvaret för säkerheten i centrala Stockholm till allmänheten.

Känns tryggt.

View attachment 514671
Googlade lite, 17 september 1982 hade folk på "Heta linjen" kommit överens om träff. Jag var på väg dit, men fick reda på att allt varit skingrat av polisen innan jag kom dit. Vet att det senare (nästa vecka, kanske två?) så upprepades det men då i Kungsträdgården, och då lät polisen det vara och allt var lugnt (vad jag kommer ihåg)

Liknar det ovan fast det sker med moderna kommunikationer.

Googlade lite, 17 september 1982 hade folk på "Heta linjen" kommit överens om träff. Jag var på väg dit, men fick reda på att allt varit skingrat av polisen innan jag kom dit. Vet att det senare (nästa vecka, kanske två?) så upprepades det men då i Kungsträdgården, och då lät polisen det vara och allt var lugnt (vad jag kommer ihåg)

Liknar det ovan fast det sker med moderna kommunikationer.
Fattar inte riktigt poängen men visst är du polis?

100% Sverige nu för tiden och dessutom alldeles nyss.

Transvestit med Pride-symboler, megafon, Israel flagga, missbrukar-sidekick, flankerad av kvinnliga poliser och störiga MENA-brorsor.

Och ja, Jonas Gardell i fonden, så klart fri tillgång till Stockholms stads scener på livstid.

1000052672.jpg

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...