Sverige idag..

Ytterligare en spik i likkistan, någon gång ibland så har jag samma åsikt som gubbsur!

1747114154869.png

Måste kolla upp det senare, kanske finns flera alternativ och "ange eget kön" på optionslistan.
Perfekt för kriminella som vill byta identiteter.

Ytterligare en spik i likkistan, någon gång ibland så har jag samma åsikt som gubbsur!

View attachment 515011

Måste kolla upp det senare, kanske finns flera alternativ och "ange eget kön" på optionslistan.
Perfekt för kriminella som vill byta identiteter.

Sjukt med tanke på statens starka förmynderi på så många andra områden.
Man ska vara 21 för att få köpa alkohol, 18 för att rösta, köra bil etc.
En kvinna anses aldrig vuxen nog att ta eget ansvar för sin kropp med tanke på våra sexköpslagar.

Sverige idag eller Stora Grilltråden?? Simona Mohamsson blir hårt grillad i 30 minuter/SVT2

Snacka om att vrida sig som en mask vid frågan om de sänker en borgerlig regering om SD kräver ministerposter. Vet inte om det är lyssningsvärt, men jag lyssnar i alla fall med ett öra

Sverige idag eller Stora Grilltråden?? Simona Mohamsson blir hårt grillad i 30 minuter/SVT2

Snacka om att vrida sig som en mask vid frågan om de sänker en borgerlig regering om SD kräver ministerposter. Vet inte om det är lyssningsvärt, men jag lyssnar i alla fall med ett öra
Det står sig mer och mer klart att vi får en rödgrön regering under 2026.

Skrämmande men får tyvärr hålla med dig.

För varje dag som går så känns det här landet mer förlorat, har gett upp hoppet om någon förbättring
Ja jag fick en rejäl resa nedåt mentalt av att haft ett möte för några veckor sedan med en regionchef i en av Sveriges största regioner.

Som samhälle är vi helt förlorade och allt är värre än man kunde tro.

Det viktigaste, och det har jag sagt länge, är att ha en plan B. Sedan ska man göra det bästa av saker här och nu och försöka bidra så klart men det finns ingen garanti att någonting fungerar i en nästa kris, må det vara exakt vad som helst. Sverige är en kuliss.

Så, då hade man tyvärr rätt igen.
Den vanliga regimtrogna pöbeln hade som vanligt fel.

Jag följer police activity på Youtube och har sett hundratals polisskjutningar i skarpa situationer. Kommentar utöver det är nog överflödigt.

Så, då hade man tyvärr rätt igen.
Den vanliga regimtrogna pöbeln hade som vanligt fel.

Jag följer police activity på Youtube och har sett hundratals polisskjutningar i skarpa situationer. Kommentar utöver det är nog överflödigt.
Jag skulle uppskatta om du kunde exemplifiera vad du tycker att de gjorde fel.

Jag skulle uppskatta om du kunde exemplifiera vad du tycker att de gjorde fel.
Tex hon som med darrande röst snackade om att hon inte kunde skjuta genom glaset. Eller att de gnällde om att de inte kan möta 7,62 med deras tjänstevapen, öh va? Kan man visst.

De ville, klarade, vågade, orkade inte göra jobbet. Mänskligt men ändå ynkligt.

Tex hon som med darrande röst snackade om att hon inte kunde skjuta genom glaset. Eller att de gnällde om att de inte kan möta 7,62 med deras tjänstevapen, öh va? Kan man visst.

De ville, klarade, vågade, orkade inte göra jobbet. Mänskligt men ändå ynkligt.
Får nog hålla med Mäkinen - poliser skall inte syssla med något som motsvarar "Lätta brigadens anfall" - blir bara fler skadade att ta hand om
Framryckning borde ske där man har möjlighet att ta skydd, svårt i en korridor med troligen låsta dörrar
Möta långskjutande vapen med tjänstepistol är tämligen meningslöst.
Möjligen om Harry Callahan varit där så kunde han skjutit genom väggarna med sin Magnum .44

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back