Sverige idag..

Problemet är, som framgår, inte att kvinnor placeras på säkerhetsanstalter. Utan att det saknas sådana för kvinnor.
Bristen på sådana beror tydligen på att det saknats behov av dem, så det bör inte röra sig om diskriminering.

För jag utår från att alla begriper varför säkerhetsanstalter inte rimligen kan vara könsblandade?
Utgå från ingenting, jag har fått lära mig att kvinnors eventuella fysiska svaghet inte är ett problem i något annat sammanhang, förklara varför det är så svårt att freda sig på en övervakad anstalt jämfört med att bära ut en medvetslös +100kg man ur ett brinnande hus.

Kvinnor får vara poliser, brandhen och allt möjligt, detta låter förlegat.

Plus att alla kan vara kvinnor.

Utgå från ingenting, jag har fått lära mig att kvinnors eventuella fysiska svaghet inte är ett problem i något annat sammanhang, förklara varför det är så svårt att freda sig på en övervakad anstalt jämfört med att bära ut en medvetslös +100kg man ur ett brinnande hus.

Kvinnor får vara poliser, brandhen och allt möjligt, detta låter förlegat.

Plus att alla kan vara kvinnor.
Du missar målet helt med det där.

Det är ingen som tvingar någon att bli polis.

Håller inte med om det första, och det andra är irrelevant.
Det är ok. Du har såklart rätt att vara hur bitter som helst på könsmaktordningen.

Personligen misstänker jag att det inte är blåhåriga skrikare som hamnar på säkerhetsavdelning. De som är där är där för att sona sina brott. Inte andras vansinne.

Ja, hur sköts fördelningen där? Baserat på fött kön, fysiskt kön, identifierat kön?
Ingen vet, lika bra att bara ha ett fängelse.
Jag förstår faktiskt inte problemet, det är stigmatiserande att påstå att kvinnor och män inte kan dela fängelse, är det här Saudiarabien eller? Svenska vårdtagare får ju glatt lägga sig i sal med män och kvinnor, men kriminella kvinnor kan inte bo i samma byggnad som en kriminell man? Tillåt mig att inte ta detta på allvar.

Den kriminella ekonomin uppskattas i dag omsätta mellan 100 och 150 miljarder kronor årligen och den växer. Mörkertalet är stort.
– Penningtvätt med komplexa upplägg där stora summor pengar tvättas har blivit kärnan i den kriminella ekonomin och har central betydelse för grov organiserad brottslighet. De kriminella tvättar brottsvinster från både ekonomisk brottslighet och annan brottslighet, däribland brottsvinster tillhörande kriminella nätverk som kan knytas till de grova våldsbrott som begåtts i Sverige de senaste åren, säger Rikard Jermsten.

Den kriminella ekonomin uppskattas i dag omsätta mellan 100 och 150 miljarder kronor årligen och den växer. Mörkertalet är stort.
– Penningtvätt med komplexa upplägg där stora summor pengar tvättas har blivit kärnan i den kriminella ekonomin och har central betydelse för grov organiserad brottslighet. De kriminella tvättar brottsvinster från både ekonomisk brottslighet och annan brottslighet, däribland brottsvinster tillhörande kriminella nätverk som kan knytas till de grova våldsbrott som begåtts i Sverige de senaste åren, säger Rikard Jermsten.

Ja det är ju det här som svennepäron i slutändan skapar genom att kräva svartjobb av hantverkare - och hantverkare etc genom att erbjuda det.

Tro inte att det bara handlar om ligor utan svartjobbens andel handlar om ungefär 100 av dessa miljarder.

Med vänlig hälsning,

Ja det är ju det här som svennepäron i slutändan skapar genom att kräva svartjobb av hantverkare - och hantverkare etc genom att erbjuda det.

Tro inte att det bara handlar om ligor utan svartjobbens andel handlar om ungefär 100 av dessa miljarder.

Med vänlig hälsning,

Vem fan kräver svartjobb efter att RUT och ROT-avdragen infördes?

Möjligen är det en och annan hantverkare som kräver det men knappast att någon större mängd kunder kräver det.

Vem fan kräver svartjobb efter att RUT och ROT-avdragen infördes?

Möjligen är det en och annan hantverkare som kräver det men knappast att någon större mängd kunder kräver det.
Håller med dig. När jag jobbade som rörmokare var folk som tokiga helt okända kunde ringa eller till och med komma hem och ringa på dörren och ville att man skulle göra svartjobb. När rotavdraget kom så försvann det helt ok hållet.

Däremot dom som är jättenöjda med att få bilen handtvättad för 99kr eller en klippning hos frisören för 100kr. Är nog ganska tveksam bokföring som folk blundar för. Folk vill ju inte bli kallad rasist om man ifrågasätter.
Lättare att skylla på en elektriker eller snickare

Ok, ja du kanske har mer erfarenhet av att bemöta hantverkarkunder än mig.

Nej, jag drar slutsatsen att svartjobb för uppskattningsvis 100 miljarder bygger på en utbredd kultur och jag ser den kulturen även runt knuten.

Befattar mig inte med svartjobb men har vid några tillfällen erbjudits ”svarta tillägg” från hantverkare som skall göra försäkringsjobb.

Med tanke på hur stor del av ekonomin det rör sig om kan man inte blunda för det.

Läs gärna bifogade länkar.

Med vänlig hälsning,

Nej, jag drar slutsatsen att svartjobb för uppskattningsvis 100 miljarder bygger på en utbredd kultur och jag ser den kulturen även runt knuten.

Befattar mig inte med svartjobb men har vid några tillfällen erbjudits ”svarta tillägg” från hantverkare som skall göra försäkringsjobb.

Med tanke på hur stor del av ekonomin det rör sig om kan man inte blunda för det.

Läs gärna bifogade länkar.

Med vänlig hälsning,

Du har ändå missförstått hur det där går till idag. Varför tror du att kriminella äger byggföretag? För att kunderna frågar efter svartjobb?

Nej, idag går det till så att knarklangare och liknande som får in kriminella pengar använder sig av sin firma som gör "vita jobb". Huvudsakligen handlar det om jobb som underleverantör till de stora byggfirmorna.

Knarklangaren använder sina knarkpengar för att betala personalen svarta löner, det finns gott om folk som vill göra svartjobb, arbetslösa som vill ha extra ovanpå akassan, illegala invandrare som inte kan jobba osv.
Langarens firma går sedan plus och ger vita pengar som vinst.

Sen brukar dom inte nöja sig där utan drygar ut vinsten ytterligare via momsbedrägerier och konkurser med bulvaner som ägare.

I princip inga kunder kräver att betala svart efter att ROT och RUT infördes.

Med vänlig hälsning,
Tror nog snarare man ska titta på pubar, restauranter, frisörer och barberare om man vill hitta pengatvätten och de svarta pengarna.
Det är helt oresonligt att en liten byhåla har 10 frisörer och 5 barberare och att alla går med skaplig vinst samtdiigt som de sällan har kunder i stolarna.

Tror nog snarare man ska titta på pubar, restauranter, frisörer och barberare om man vill hitta pengatvätten och de svarta pengarna.
Det är helt oresonligt att en liten byhåla har 10 frisörer och 5 barberare och att alla går med skaplig vinst samtdiigt som de sällan har kunder i stolarna.
Haha, diskuterade detta igår. Det har alltså öppnat en här i byn och vi undrade hur det ska gå. Tror befintliga salonger i villorna sköter om invånarna. Senast var det luftvärmepumpar i den lokalen. Ser bara skumt ut. Före det polska plastfönster och osmaklig hötorgskonst förevisande ekivoka damer.
Livet på landet.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...