Sverige idag..

Programmerare va?

Du med va?

😂 .. det var som fasen, klart att bara programmerare kan fĂ„ en Sverige-trĂ„d att urarta.

Underbart. Jag har jobbat med flera programmerare under mina Är som utvecklare. Har sjÀlv försökt mig pÄ att programmera, haft kompisar som tÄlmodigt hjÀlpt mig men vad det verkar har jag sjÀlv inte tÄlamodet. Kan det vara adhd? Eller att jag bara Àr lat?

Ingen hÀr som kan koda assembler pÄ 68000? Eller 6502 (C64), DET var tider det! Fasen, har vi ingen programmerinstrÄd hÀr?
Jag har skrivit lite assembly for motoroljan.
Och vad gÀller programmering, det Àr mest envishet som behövs, och en viss masochism för att stÄ ut med att ha fel hela tiden de första 5-10 Ären inom jobbet.

Programmerare va?

Du med va?

.. det var som fasen, klart att bara programmerare kan fÄ en Sverige-trÄd att urarta.

Underbart. Jag har jobbat med flera programmerare under mina Är som utvecklare. Har sjÀlv försökt mig pÄ att programmera, haft kompisar som tÄlmodigt hjÀlpt mig men vad det verkar har jag sjÀlv inte tÄlamodet. Kan det vara adhd? Eller att jag bara Àr lat?

Ingen hÀr som kan koda assembler pÄ 68000? Eller 6502 (C64), DET var tider det! Fasen, har vi ingen programmerinstrÄd hÀr?
JodÄ jag skrev en hel del maskinkod och assembler i ungdomen och senare under studietiden. Men sÄnt hinns inte med nu - för mycket andra hobbies...

Kommentarerna... Jösses. Folk Àr bÄde korkade, inskrÀnkta, obildade och fredsskadade eller möjligen lÀtt efterblivna. Ibland tappar man tron pÄ mÀnskligheten.

Kommentarerna... Jösses. Folk Àr bÄde korkade, inskrÀnkta, obildade och fredsskadade eller möjligen lÀtt efterblivna. Ibland tappar man tron pÄ mÀnskligheten.

De finns överallt, men vad vÀrre Àr - de har röstrÀtt........

De finns överallt, men vad vÀrre Àr - de har röstrÀtt........
Ja och det mÀrks... Jag funderar - ska folk som tror pÄ astrologi och kristaller ha röstrÀtt? Och alla andra muppar? Det var egentligen bÀttre förr nÀr man behövde ha fullgjort vÀrnplikt och ha ett stadigt jobb och vara karl för att fÄ rösta.

ApropÄ röstrÀtt och styrande, nÄgon av Italiens norra stadsstater hade ett intressant styrelseskick dÀr alla framgÄngsrika satt i riksdagen, och var tvugna att jobba överens med varandra om lagar och regler. Och eftersom att de tillsammans Àgde en majoritet av staten sÄ var de ocksÄ personligt investerade och intresserade i statens vÀl.
Funkade i nÄgra hundra Är har jag för mig. LÀngre Àn allmÀn demokrati har funkat i modern tid.

Du har rÀtt Systemet var otydlig syftning. mitt fel :Bugar
Tydligare
Millennium urvecklades pÄ 1990-talet och alltsÄ nÄtt bÀst före datum.
Jag kunde inte heller riktigt tÀnka mig att det nya systemet skulle vara Àldre Àn det som fanns innan, sÄ min fantasi satte lite begrÀnsning för min tolkning.

Det gör ju isf den hÀr affÀren till Ànnu mer av ett misslyckande.

Underbart. Jag har jobbat med flera programmerare under mina Är som utvecklare. Har sjÀlv försökt mig pÄ att programmera, haft kompisar som tÄlmodigt hjÀlpt mig men vad det verkar har jag sjÀlv inte tÄlamodet. Kan det vara adhd?
Det Àr ovanligt i min branch att nÄgon kallar sig utvecklare utan att (kunna) programmera (alltsÄ skriva och förstÄ kÀllkod, för att vara tydlig), sÄ dÀr fÄr du gÀrna utveckla lite.

Nu har det fallit snö (Àven utanför BorlÀnge), det Àr kaos i trafiken och polisen ber folk stanna hemma.
Allt Ă€r som vanligt alltsĂ„... 🙃

Nu har det fallit snö (Àven utanför BorlÀnge), det Àr kaos i trafiken och polisen ber folk stanna hemma.
Allt Ă€r som vanligt alltsĂ„... 🙃
Inte bÀttre hÀr i BohuslÀn
1732100109130.pngmen jag Àr stolt över att sonen inhandlade och satte pÄ fÀlgar med vinterdÀck 11 November.:)

Last edited:
Var pÄ dÀckhotellet Ä satte pÄ mina Hakka pÄ bilen nyss
Jag bytte bil i somras, och fick med en omgÄng dubbfria dÀck. Av bÀsta typ enligt de dÀcktester jag har lÀst, Continental vikingcontact eller nÄt sÄnt heter de. La pÄ dem för nÄn mÄnad sen redan, vÀl medveten om att det kunde bli som det nu har blivit. Första snön och halkan kom igÄr hÀr i SkÄne, och med vÀntat resultat. Det Àr fullkomligt livsfarligt med odubbade dÀck nÀr det Àr blankis :mad: (som det alltid Àr hÀr nÀr det har kommit snö), sÄ nu har jag bestÀllt nya dubbdÀck istÀllet.

AlltsÄ, vad Àr det med TikTok som förvandlar vuxna mÀnniskor till nÄgon slags masshypnotiserade zombies? Börja inse vilken makt Kina besitter med detta verktyg.

Ett stylingverktyg för hÄret har fÄtt kunder att rusa till Rustas butiker runt om i Sverige sedan produkten börjat trenda pÄ Tiktok. I TrollhÀttan utbröt under tisdagen kaos vid en Rusta-butik, sÄ till den grad att polisen larmades till platsen, rapporterar TTELA.
– Vi hör personal skrika “SLUUTAA” och folk började klĂ€ttra över varandra för att komma Ă„t de hĂ€r lĂ„dorna, sĂ€ger besökaren Johanna Gustafsson till tidningen.

Johanna Gustafsson ska ha hört en person skrika “köp en peruk ditt as” och “du din jĂ€vla gubbjĂ€vel skaffa dig ett liv” innan tumultet eskalerade nĂ€r butiken öppnade klockan 10.

En av Rustas medarbetare ska i kaoset ha tryckts upp mot hyllorna och polisen larmades till platsen.

– Inringaren hinner berĂ€tta att det Ă€r kaos och det Ă€r en kampanj som har urartat, sĂ€ger Thomas Fuxborg, polisens presstalesperson, till TTELA.

Enligt Thomas Fuxborg ska lÀget ha lugnat sig nÀr de kom till platsen. Polisen bedömer situationen som att ett trettiotal personer har trÀngt sig, mÀnniskor har kastat sig över varann och bÄde brÄk och tjafs ska ha uppstÄtt.

Johanna Gustafsson berĂ€ttar för tidningen att hĂ€ndelseförloppet i TrollhĂ€ttan förmodligen var ”det sjukaste jag sett”. Hon uppger ocksĂ„ att de flesta i kön inte var ungdomar, utan ”50 plus”.

AlltsÄ, vad Àr det med TikTok som förvandlar vuxna mÀnniskor till nÄgon slags masshypnotiserade zombies? Börja inse vilken makt Kina besitter med detta verktyg.

Jag vill veta vilka de var. AlltsĂ„, jag vill se om mina ”fördomar” upphör att vara fördomar och i sjĂ€lva verket Ă€r sjĂ€lva sanningen.

Jag vill veta vilka de var. AlltsĂ„, jag vill se om mina ”fördomar” upphör att vara fördomar och i sjĂ€lva verket Ă€r sjĂ€lva sanningen.
Har inga bevis, men jag misstÀnker starkt att de Àr idioter. TÀnker inte Äka till Rusta och kolla.

Vill man veta varför Sverige ser ut som det gör sÄ behöver man bara besöka ett kommentarsfÀlt, allt hopp rinner ur en.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjÀrnskott klart för GGN 2026

20-Ärige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

HĂ„ll dig torr pĂ„ hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease frÄn Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I Är var det 52a gÄngen Cus...

Gotland Ring Bike Week Ž26 gÄr mot deltagarrekord!

Med en mÄnad kvar Àr det gl...

Back