Sverige idag..

Det behövs väl några reaktorer till för att täcka behoven där.
---
För många år sen körde jag en kompis för att köpa en bil precis utanför Hall (S-tälje). Vi hann knappt komma dit innan det kom personal från fängelset och studerade bilen vi kom i. De var petiga med okänd trafik.
Knappast en nackdel för de som var i området.
Låter konstigt, varför skulle kriminalvården studera trafik på allmän väg? Stod de och stirrade i ett fönster typ?

Apropå att invandringsfrågan dök upp igen i Israel-tråden, den passar väl bättre här, vad tror forumet om följande teori:

Tillräckligt många lyckades slippa se invandringens konsekvenser alldeles för länge, varför de som generellt är boende i segregerade områden (må det vara Djursholm eller Nikkaluokta) helt enkelt förstod för sent, varför det hann gå för långt? Ivrigt påhejat av media och konsensuspolitiker förstås. Det var ju så många uppenbart kloka människor som menade att allt är ok, allt blir bra.

Jag hade några erfarenheter tidigt som fick mig att förstå att det kommer haverera. Minns ett uppeldat samtal med en av min brors vänstervänner 2002 där jag försökte förstå hur man kan vilja ha mer invandring då vi inte mäktar med den vi har. Såg att han flyttade till Malmö nyss. 😅

Verkar som fler på forumet såg vad som komma skall.

Trött på Tomas Gür men kan ändå stämma in i att man ska hellre söka åsiktsfränder än att jaga kättare.

Svt visar inte bara skit. Just nu i tvåan.:hihi

Svt visar inte bara skit. Just nu i tvåan.:hihi

24 år sedan sista sportskyttemedaljen, nu dags igen !​

1722253214333.png
Har inte hagelgevärsskyttarna gjort det senare än för 24 år sedan ? Skeet ? Trap?

24 år sedan sista sportskyttemedaljen, nu dags igen !​

View attachment 501716
Har inte hagelgevärsskyttarna gjort det senare än för 24 år sedan ? Skeet ? Trap?
Pia Hansen tog guld i dubbeltrap under os i Sydney 2000

Hatten av till alla prestationer men har inte OS spårat ur lite rörande grenar? Luftgevär? Skateboard? Breakdance?

Alla tycker så klart sin sport är bäst men det borde finnas några universella kriterier.

Hatten av till alla prestationer men har inte OS spårat ur lite rörande grenar? Luftgevär? Skateboard? Breakdance?

Alla tycker så klart sin sport är bäst men det borde finnas några universella kriterier.
luftvapen har väl varit en gren i årtionden? Och breakdance är väl ungefär på samma nivå som rytmisk gymnastik och diverse andra sporter som varit med länge nu.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025