sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Kul att fler gillar Sparks!
galna killar på ett bra sätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kul att fler gillar Sparks!
Pia Hansen tog guld i dubbeltrap under os i Sydney 2000View attachment 501716
24 år sedan sista sportskyttemedaljen, nu dags igen !
Har inte hagelgevärsskyttarna gjort det senare än för 24 år sedan ? Skeet ? Trap?![]()
Ny svensk OS-medalj säkrad
Sveriges första silver i Paris är säkrat. Victor Lindgren sköt hem en andraplats efter en rafflande final. – Det är helt obeskrivligt. Jag har inga ord, säger 21-åringen i sändningen på Max.www.gp.se
luftvapen har väl varit en gren i årtionden? Och breakdance är väl ungefär på samma nivå som rytmisk gymnastik och diverse andra sporter som varit med länge nu.Hatten av till alla prestationer men har inte OS spårat ur lite rörande grenar? Luftgevär? Skateboard? Breakdance?
Alla tycker så klart sin sport är bäst men det borde finnas några universella kriterier.
Luftvapen är toppen, bra hem grej på landet när man tagit några öl. Som boule eller dartluftvapen har väl varit en gren i årtionden? Och breakdance är väl ungefär på samma nivå som rytmisk gymnastik och diverse andra sporter som varit med länge nu.
Eller knattecross.Luftvapen är toppen, bra hem grej på landet när man tagit några öl. Som boule eller dart

Eller en 30-06 som grannen...Luftvapen är toppen, bra hem grej på landet när man tagit några öl. Som boule eller dart

Mycket bra allround kaliber!Eller en 30-06 som grannen...![]()
De hade pistolduell. Det tycker jag de kunde införa igen.Hörde på Sportnytt att det funnits OS i ballongflygning.

OS 1906 tog Sverige både silver och brons i 30-meters pistolduell.De hade pistolduell. Det tycker jag de kunde införa igen.
Skoj nog var det eventet bara med en gång, i Stockholm.
Postum utdelning av silver och bronsmedalerna?OS 1906 tog Sverige både silver och brons i 30-meters pistolduell.
De hade en docka som mål. Men det fanns också duellpistoler som sköt vaxkulor även om det inte användes i OS.Postum utdelning av silver och bronsmedalerna?
Det är det de missförstått i Stockholms förorter, alltså? Balkong, tänkte de.Hörde på Sportnytt att det funnits OS i ballongflygning.
Kan det varit när man använde vaxkulor? Annars finns det ju en gren som heter duell, men det är på tavlor som växlar fram och sen försvinner - en sorts semi-precision med hårda tidskrav.De hade pistolduell. Det tycker jag de kunde införa igen.
Skoj nog var det eventet bara med en gång, i Stockholm.
Nah, tyvärr sköt de på dockor.Kan det varit när man använde vaxkulor? Annars finns det ju en gren som heter duell, men det är på tavlor som växlar fram och sen försvinner - en sorts semi-precision med hårda tidskrav.
Pistolduell. Trots namnet rörde det sig inte om ett möte i gryningen efter en sårad heder kvällen innan. De tävlande skulle vara snabbast med att dra sin pistol och skjuta prick på en docka, som dock föreställde en människa.
10000 "svenskar", för min del får de gärna bli kvar där för all framtid, se till och dra in deras bidrag och medborgarskap också
CO2 kan nog spela viss roll, men jag skulle tro att förädling av arterna av träd spelar ganska stor roll med.Nu är förtroendet för SLUforskare tappat på riktigt, CO2 är tydligen en grundorsak till allt fel på jorden.
View attachment 501809
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!