Heaven
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 29 Oct 2023
- Hoj
- Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
I Wales fall verkar det handla om att ifall man blir fälld så förhindras man att bli parlamentsledamot under ett antal år.Vad är straffet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I Wales fall verkar det handla om att ifall man blir fälld så förhindras man att bli parlamentsledamot under ett antal år.Vad är straffet?
Det skulle ju undanta Trump från att bli president under några tusen år.I Wales fall verkar det handla om att ifall man blir fälld så förhindras man att bli parlamentsledamot under ett antal år.
Vore fan bra. Med full lön. Då kan de iaf inte ställa till med något elände med alla skitbeslut de fattar hela dagarna i ända.I Wales fall verkar det handla om att ifall man blir fälld så förhindras man att bli parlamentsledamot under ett antal år.
Varför med full lön? För att inte ge incitament för dem att ta ett annat jobb där de kan ställa till med elände?Vore fan bra. Med full lön. Då kan de iaf inte ställa till med något elände med alla skitbeslut de fattar hela dagarna i ända.
Gör alla politiker arbetslösa, med full lön. Problem solved.
Magdalena Andersson och Hultqvist hade väl här varit redo för Riksdagspension resten av livet ?Det skulle ju undanta Trump från att bli president under några tusen år.
(Om nu mytomaner kan sägas ljuga medvetet?)
Haha jag skojar ju lite men ja annars vill de ju inte bli "arbetslösa".Varför med full lön? För att inte ge incitament för dem att ta ett annat jobb där de kan ställa till med elände?
Skulle iofs kunna ge icke avsedda effekter om de fick lön. Plötsligt skulle vi börja se ett enormt intresse för att bli politiker och alla skulle ljuga värre än någonsin, bara för att kunna sitta resten av livet med en paraplydrink i handen utan att behöva anstränga sig.Haha jag skojar ju lite men ja annars vill de ju inte bli "arbetslösa".
Om hela världen införde samma regel så skulle nog bara någon procent att nuvarande politiker bli kvar i tjänst.Magdalena Andersson och Hultqvist hade väl här varit redo för Riksdagspension resten av livet ?
![]()
”Natomedlemskap skulle destabilisera säkerhetsläget”
En svensk ansökan om Nato-medlemskap är inte aktuell. Det uppgav statsminister Magdalena Andersson (S) under en pressträff på tisdagseftermiddagen. – I det här läget skulle vi ytterligare destabilisera läget i Europa.www.svt.se
Ja tyvärr är det nog den trista sanningen. Läsningen av Min kamp (mot vansinnet i fängelset)Om hela världen införde samma regel så skulle nog bara någon procent att nuvarande politiker bli kvar i tjänst.![]()
Vore utmärkt men ett dråpslag mot vänstern som skulle utplånas över en natt.Såg att Wales verkar vara på gång att göra det förbjudet för politiker att ljuga medvetet.
Skulle det kunna vara något att överväga i Sverige?
Vi har ju visserligen redan konstitutionsutskottet, men det är väl i grunden rätt tandlöst och fyller mest funktionen av politisk pajkastning. Kanske hade gjort en större skillnad att introducera ett straffrättsligt ansvar med prövning av oberoende domstol.
Så klart inte oproblematiskt. Det kan i sig bli ett politiskt vapen och det kan bli svårigheter med gränsdragning, men samtidigt så är ju domstolar vana vid att hela tiden pröva frågan om människor ljuger eller ej. Sen är frågan om det går att skapa tillräckligt oberoende domstolsprövningar för att det skall bli trovärdigt i praktiken.
Vad fick de för straff?Svenska gängkriminella döms till maxstraff i Finland
Fyra svenska medlemmar ur det kriminella gänget Dödspatrullen döms till längsta möjliga straff för grova narkotikabrott i Helsingfors tingsrätt.
https://www.hbl.fi/2024-06-28/svenska-gangkriminella-doms-till-maxstraff-i-finland/
10 år vad det nu betyder i Finskt fängelse ? Hur mycket rabatt osv. villkorlig frigivning osv.Vad fick de för straff?

Tror det skulle påverka fler än vänstern. Framför allt skulle det vara intressant att se hur hela det politiska samtalet förändrades med vetskapen att det inte går att komma undan med att ljuga.Vore utmärkt men ett dråpslag mot vänstern som skulle utplånas över en natt.
Gissar att oberoende av vilken fråga som någon politiker ställer till en annan politiker i en debatt så skulle den som svarar köra ett väl inövat inlägg om något som ligger den politikern varm om hjärtat (=kan locka väljare). För så är det ju redan idag, ibland.Tror det skulle påverka fler än vänstern. Framför allt skulle det vara intressant att se hur hela det politiska samtalet förändrades med vetskapen att det inte går att komma undan med att ljuga.
Det problemet får man nog lösa på annat sätt.Gissar att oberoende av vilken fråga som någon politiker ställer till en annan politiker i en debatt så skulle den som svarar köra ett väl inövat inlägg om något som ligger den politikern varm om hjärtat (=kan locka väljare). För så är det ju redan idag, ibland.
Ja om straffet för lögn vore avsked utan Riksdagspension så tror jag du har rätt.Inga kommentarer
Jag kan varken bekräfta eller förneka
Läget gör att jag är förhindrad att uttala mig
Osv...
Vore trevligare än självsäkra uttalanden som inte har bäring i verkligheten.
Ja, men samtidigt hade de nog inte lockat så många väljare på det sättet.Ja om straffet för lögn vore avsked utan Riksdagspension så tror jag du har rätt.
Den som inte gjort något, inte sagt något kan ju omöjligt varken ljugit eller gjort nått fel.
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!