Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja och effekten blir ett samhälle där man håller låg profil och inte vågar göra något som ens kan antydas att på något sätt störa fel person då denne mycket väl kan vara beväpnad.

Det blir ett samhälle där den vuxna generationen inte längre kan upprätthålla samhällets moral och normer utan detta istället dikteras av ungdomsgängen som har det nya våldsmonopolet. Det påverkar inte bara de som hamnar i den direkta konfrontationen utan alla i samhället som kommer formas av den tystnad, uppgivenhet och likgiltighet som uppstår i moralens vakuum.

Ja det var precis så jag tänkte men inte riktigt formulerade.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Så kan vi inte ha det? Så kan vi inte ha det??

Men så har vi det.
Så har vi haft det nu ett tag. Och det har inte blivit bättre oavsett vilken fixarpolitiker som sitter vid makten och kommenterar dylika händelser med att det är "oacceptabelt", "fruktansvärt" och att det "fördöms".

Vore det inte dags att avgå. Bara allihopa som med fixarbrallorna på tror att de gjort rätt de senaste 30 åren, kan inte alla dom bara avgå eller be om ursäkt. Ni hade fel. Ni har misslyckats.

Hemskt och tragiskt, fan vilket skit. Vilken jävla bajsmacka vi serverat denna 12-åring. Det hade inte behövt hända. Det är det som är så sorgligt. Det hade inte behövt hända, problemet är skapat genom aktiva handlingar.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så kan vi inte ha det? Så kan vi inte ha det??

Men så har vi det.
Så har vi haft det nu ett tag. Och det har inte blivit bättre oavsett vilken fixarpolitiker som sitter vid makten och kommenterar dylika händelser med att det är "oacceptabelt", "fruktansvärt" och att det "fördöms".

Vore det inte dags att avgå. Bara allihopa som med fixarbrallorna på tror att de gjort rätt de senaste 30 åren, kan inte alla dom bara avgå eller be om ursäkt. Ni hade fel. Ni har misslyckats.

Hemskt och tragiskt, fan vilket skit. Vilken jävla bajsmacka vi serverat denna 12-åring. Det hade inte behövt hända. Det är det som är så sorgligt. Det hade inte behövt hända, problemet är skapat genom aktiva handlingar.
Numera tål jag inte Alice Teoderescu, av uppenbara skäl, trots allt hon gjort för Sverige, men jag tror det var hon som uttryckte det så bra, om just lille Tuffe Uffe, att vi vill inte veta vad ni tycker, vi vill veta vad ni gör.

Är det nu vi kör en fet insamling till Mikael Janickis familj? Vad det nu hjälper.

Var är snarorna?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Wait for it.
Ja, det där försöket att plocka billiga politiska poäng gick väl sådär. Sjukt tragiskt att mördade Mikaels familj dessutom var vänner till mördade Adrianas familj och även den gången blev ignorerade av MA, i samband med en TV-debatt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Har den knyckige statsministern varit där än? Hann den f d tillförordnade statsministern före i poängjakten? (I vilken hon vann zero points.)

Starkt att de anhöriga står pall och inte viker ner sig när hon kommer med sitt entourage.

Löfven vinner ändå i skamlöshet som var i Västerås när Ikeamorden ägde rum, kom inte själv dit utan skickade, sent omsider, Mikael ”knytblusen” Damberg…
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Efter en stund kommer Socialdemokraterna, bland andra partiledaren Magdalena Andersson och Anders Ygeman, partiets talesperson för migrationsfrågor.

De lägger ner några blommor med berörda ansiktsuttryck, de byter några ord med Skärholmenborna som samlats och ska precis gå när den lågmälda stämningen avbryts av en man som skriker:

”Är ni nöjda nu?”

Magdalena Andersson står längre bort men Anders Ygeman går snabbt tillbaka och försöker prata med mannen, han säger: ”Nej, det är vi inte, hej, Anders” och sträcker fram sin hand.

Men mannen slår bort handen.

– Ni går härifrån helt tysta. Det här är inte den första som har dött helt oskyldigt. Jag bor i närheten av där ett barn blev dödat, i Segeltorp. Han var helt oskyldig. Han hade ingenting med det här att göra, skriker mannen och får medhåll av de församlade.

– Jag har också barn hemma, jag är rädd för deras skull, ska vi säga till dem att de inte kan vistas i Skärholmen för att det är en farlig plats?

Anders Ygeman står tyst och lyssnar till mannen, han tar fram ett tuggummipaket ur sin ficka och stoppar ett tuggummi i munnen.

– Och ni politiker som har kommit hit, ni har bara kommit hit för att fiska röster.

Efteråt säger Anders Ygeman att han inte känner sig träffad av mannens ilska.

– Jag har varit här väldigt många gånger och knackat dörr i de här husen. Så jag känner mig inte träffad av den. Jag är här ute regelbundet, säger han till GP.

En stund senare säger partiledaren Magdalena Andersson (S) att hon förstår den arge mannen.

– Jag förstår att man känner en sån ilska och frustration, jag tror att han uttryckte vad väldigt många människor känner, djup sorg och enorm ilska, vi behöver samla oss i hela samhället för att ta krafttag mot de gängkriminella.

Intervjun med GP bryts dock av den döde pappans syster som kommer fram till Andersson, hållandes i en bild av sin bror.

– Jag önskar att du hade kommit fram till mig istället för att springa direkt till medierna, säger systern till Magdalena Andersson.

– Jag visste inte att du var syster, svarar Andersson.

– Det spelar ingen roll, man kommer väl fram och tröstar, säger systern.


Sossarna skulle behövt en någon av Birgit Friggebos kaliber som hade kunnat styra upp mötet - we shall overcome.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Sossarna skulle behövt en någon av Birgit Friggebos kaliber som hade kunnat styra upp mötet - we shall overcome.
Jättebra att det är tydligt att sjuklöverns ansvar tydliggörs.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
SVT är där och spelar berörda, de ville ju ha det här samhället.

Kolla SVT, nu kommer Tuffe Uffe.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Här har vi sd mot fp. Välj själva.

Första gången jag ser Jimmie Åkesson tappa fattningen. Men bra, enough nu fp och s, backa undan, vuxna har jobb att göra.

JJ har övertygat mig. Svaret är naturligtvis fler fritidsgårdar.
Glöm det jag sa i tidigare post om att receptet är låsa in buset och ta på sig hårdhandskarna. Det är helt fel.

Ärligt talat va?? Sånt jävla larv. Som att han har lärt sig vad han ska säga sedan barnsben, inga känslor, empati eller ledarskap. Bara rapa det som ska sägas, som man alltid säger när detta händer. Som en robot. Sedan går man vidare och folk fortsätter ju uppenbarligen att lägga lappar i valurnan så det är ingen ko på isen.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
JJ har övertygat mig. Svaret är naturligtvis fler fritidsgårdar.
Glöm det jag sa i tidigare post om att receptet är låsa in buset och ta på sig hårdhandskarna. Det är helt fel.


Ärligt talat va?? Sånt jävla larv. Som att han har lärt sig vad han ska säga sedan barnsben, inga känslor, empati eller ledarskap. Bara rapa det som ska sägas, som man alltid säger när detta händer. Som en robot. Sedan går man vidare och folk fortsätter ju uppenbarligen att lägga lappar i valurnan så det är ingen ko på isen.
Hur ställer du dig till allvarssamtal? För hårt?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
JJ har övertygat mig. Svaret är naturligtvis fler fritidsgårdar.
Glöm det jag sa i tidigare post om att receptet är låsa in buset och ta på sig hårdhandskarna. Det är helt fel.


Ärligt talat va?? Sånt jävla larv. Som att han har lärt sig vad han ska säga sedan barnsben, inga känslor, empati eller ledarskap. Bara rapa det som ska sägas, som man alltid säger när detta händer. Som en robot. Sedan går man vidare och folk fortsätter ju uppenbarligen att lägga lappar i valurnan så det är ingen ko på isen.
Han är ju en så vidrig individ men rösta på fp och du får fp.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag tänker taktiska nukleära vapen som rensningsaktion... Too much? :unsure:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top