Sverige idag..

Ja det enklaste är väl skicka ner några socialdemokrater för det var ju (s) som ansökte om NATO medlemskap och dom är väl bäst på att förklara vad dom tyckte / tycker om Ungern i allmänhet och Ungersk politik i synnerhet.
Stefan Löven med Margot Wallström eller / och Ann Linde
eller
Magdalena Andersson med Ann Linde
eller alla fyra.
1698325165326.png
 
Last edited:
Dom skulle alltså förklara något som sades 2019 om jag förstod saken rätt?

Men det är väl bara att som instämmer med att Orban är en bra ledare för Turkiet...
 
Man kan nog gissa att detta inte är det enda de ställt till med genom åren, plus att värdet för hyresvärden att veta vad som är renoverat enligt vilka normer och med vilka garantier överstiger vida värdet av något kök till "värdet" 1m sek. Gissar de tar i lite rörande det beloppet.

Sedan är det något djupt stötande med dessa premiumobjekt som hyrs ut kommunalt till en exklusiv skara och till kraftigt subventionerat pris. Den här typen av lyxkulturköer på skattebetalarnas bekostnad är så 70-tal. Samma med fina hyresvillor innanför tullarna tex vid Frescati som förmodligen någon fd genusforskare eller annan korrupt person får hyra på livstid. ?

Vet en ung kille som tittade lite väl mycket på inrednings program på tv när han köpt sin första lägenhet. Blåste ur den fullständigt och gick bananas med renoveringen trodde det var lugnt pga en bostadsrätt.
Han fick det riktigt svettigt när föreningen fick reda på att han rivit väggar som var bärande.
Man tycker att han borde fattat lite bättre då han är elektriker
 
Man tycker att han borde fattat lite bättre då han är elektriker
Han kanske bara var "eletriker" .. :LOL:

Nej det här med NATO och grejer låter inte klokt. Varför skulle sverige ens gå med i EU egentligen? Allt som inkräktar i svenskheten är INTE BRA för landet, det ser vi ju. Jag tycker vi bildar en egen skandinavisk union med Danmark, Norge och Finland. Island får vara med om dom ordnar transport själva.

Om enda anledningen till ett medlemskap i NATO är hotet från Ryssland, så tycker jag att vi gör oss av med dom. Som på den gamla tiden. Ryssarna verkar inte någonsin rått på sverige, inte då och inte nu. Om Putin kan så kan vi också. Vi drar igång en skandinavisk räd från flera håll och gör slut på Ryssland, en gång för alla.
 
Han kanske bara var "eletriker" .. :LOL:

Nej det här med NATO och grejer låter inte klokt. Varför skulle sverige ens gå med i EU egentligen? Allt som inkräktar i svenskheten är INTE BRA för landet, det ser vi ju. Jag tycker vi bildar en egen skandinavisk union med Danmark, Norge och Finland. Island får vara med om dom ordnar transport själva.

Det har ju varit bra att ha tillgång till den interna marknaden överlag, men ja en nordisk union hade ju varit trevligt. Vi hade nog kunnat släppa in lite forna imperieländer med, mot att de städar upp korruption och göra Östersjön till en nordisk insjö. :hihi

Om enda anledningen till ett medlemskap i NATO är hotet från Ryssland, så tycker jag att vi gör oss av med dom. Som på den gamla tiden. Ryssarna verkar inte någonsin rått på sverige, inte då och inte nu. Om Putin kan så kan vi också. Vi drar igång en skandinavisk räd från flera håll och gör slut på Ryssland, en gång för alla.
Vi kan ju bjuda in forna sovjetstater till det partyt med, de flesta av dem verkar ha lite gammalt groll att reda ut med det herrefolket.
Fast hade väl varit bättre att bara bygga en rejäl militärmakt som avskräcker ryssen tillräckligt. Och om de nu skulle testa vattnet är det bara att göra som Israel, hård och skoningslös läxa. Och ta deras lilla bit landtillgång till Östersjön. :hihi
 
Tänka sig, en utvisning av en oroshärd.
 
Dom skulle alltså förklara något som sades 2019 om jag förstod saken rätt?

Men det är väl bara att som instämmer med att Orban är en bra ledare för Turkiet...
Jag tror Sverige förväntas förklara de senaste tio årens agitation och högljudda pekpinnar. Bra, det tjänar alla på, mest alla vi svenskar som tycker Ungern lyckats bra i just de frågor som vår regim gnäller om men även ni andra kommer ha nytta av detta utvecklingsarbete av nationen.
 
Tänka sig, en utvisning av en oroshärd.
"Salwan Momika registrerades som invandrad till Sverige i april 2021 och fick då ett treårigt uppehållstillstånd."
Varför då?

I övrigt gör han ju annars ett fantastiskt jobb med att lura fram massa idioter som också bör utvisas.
 
Momika har inte direkt gjort allt i sin förmåga för att passa in i det svenska samhället under de år han varit här. Han borde ha insett problemet och anpassat sin framtidsplan efter det. Tidsbegränsade saker tenderar att få ett slut över tid.
 
Dom skulle alltså förklara något som sades 2019 om jag förstod saken rätt?

Men det är väl bara att som instämmer med att Orban är en bra ledare för Turkiet...
EU har ju också tagit gulasch-baronen i örat för bristande demokrati.
Då backade han för bidragspengar smakar bra.?
Så vi får igen för hela den affären också.
Dom är så jävlas tunnhudade dom här "wanna be dictators". ?
 
Momika har inte direkt gjort allt i sin förmåga för att passa in i det svenska samhället under de år han varit här. Han borde ha insett problemet och anpassat sin framtidsplan efter det. Tidsbegränsade saker tenderar att få ett slut över tid.
Håller med helt men vi utvisar av tradition inte folk som skaffat sig asylskäl på plats, eller överhuvudtaget riskerar kroppslig bestraffning, jag tycker som vanligt som Sverigedemokraterna- uppenbart bristande vandel så ut med honom- men vi har inte stöd i det i nuvarande praxis.
Ut med varenda som konverterat eller kommit ut också, hej då. Ut med alla kriminella Somalier som hitintills inte "gått" att utvisa osv. Hej då allihop.
 
Vet en ung kille som tittade lite väl mycket på inrednings program på tv när han köpt sin första lägenhet. Blåste ur den fullständigt och gick bananas med renoveringen trodde det var lugnt pga en bostadsrätt.
Han fick det riktigt svettigt när föreningen fick reda på att han rivit väggar som var bärande.
Man tycker att han borde fattat lite bättre då han är elektriker
Självutnämnd elektriker i garaget efter "slutfört" bobber/scramblerbygge.
 
Håller med helt men vi utvisar av tradition inte folk som skaffat sig asylskäl på plats, eller överhuvudtaget riskerar kroppslig bestraffning, jag tycker som vanligt som Sverigedemokraterna- uppenbart bristande vandel så ut med honom- men vi har inte stöd i det i nuvarande praxis.
Ut med varenda som konverterat eller kommit ut också, hej då. Ut med alla kriminella Somalier som hitintills inte "gått" att utvisa osv. Hej då allihop.
Den aktuella pajasen har tydligen varit oärlig vid sin ansökan och när det upptäcks borde utvisningen ske omedelbart. Han kanske skulle kunna åka tillbaka till Irak på första tåg som går söderut från Stockholm C.
 
Ärligt Amerikanskt.jpg

Vi tar efter det mesta av det goda från det stora landet i väster nuförtiden.
Men ärlig reklam är man inte van vid. Eller ånnest adds, nått kåmmån blir det väl. ;)
Handlade inte i Kneechopping. :hihi
 
Vet en ung kille som tittade lite väl mycket på inrednings program på tv när han köpt sin första lägenhet. Blåste ur den fullständigt och gick bananas med renoveringen trodde det var lugnt pga en bostadsrätt.
Han fick det riktigt svettigt när föreningen fick reda på att han rivit väggar som var bärande.
Man tycker att han borde fattat lite bättre då han är elektriker
Känns igen. I Klostergården (bostadsområde i Lund) hade en del lägenheter stora oavbrutna fönsterpartier. För att bära upp golven fanns en betongpelare någon meter från fönstret.
Betongpelaren hade en familj, lyckligt vis högt upp i huset kapat bort. För kanske 40 år sedan.
 
Om du hatar varje dag du går till jobbet så är det kanske dags byta jobb. Sedan ställer jag mig frågan varför inte (s) gjorde något åt det under dom 8 år (s) styrde Sverige.
Snacka ja, jobba nej verkar det ha blivit av Arbetarpartiet.
1698385638680.png
från gp.se
 
Känns igen. I Klostergården (bostadsområde i Lund) hade en del lägenheter stora oavbrutna fönsterpartier. För att bära upp golven fanns en betongpelare någon meter från fönstret.
Betongpelaren hade en familj, lyckligt vis högt upp i huset kapat bort. För kanske 40 år sedan.
Finns mycket sånt i Malmö. Bara ner med väggarna mellan ett par tre rum och/eller lägenheter, så har du en lokal där hela klanen ryms. I bottenplan. Bra vid fest t ex. Fullt synligt från kompisens balkong mittemot, Sorgenfrivägen.

Helt obrydda om att de försatt sig själva och andra i direkt livsfara. Händer det något beror det förstås på uteblivet underhåll och rasism.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top